[Beamer]Eén PC op afstand gebruiken met beamer en monitor

Pagina: 1
Acties:

• MacDokie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-02 22:05
Ik heb een Home Theatre opstelling, waarbij ik eerst in de voorkamer een goeie pc gebruikte om films en games op te bekijken en te spelen.

Nu wil ik graag in het kantoor dezelfde pc gaan gebruiken met een 24"monitor, want die is me veel te zwaar om alleen als HTPC in de voorkamer te gebruiken. Ik kan nu wel een andere pc gaan kopen als HTPC, maar eigenlijk wil ik de pc ook nog steeds in de voorkamer gebruiken op de beamer. De afstand is ongeveer 15 meter zonder deuren, maar wel met obstakels.

Mijn vragen voordat ik weer een fortuin uitgeef aan bekabeling etc:

- Zijn er bluetooth keyboards en muizen die die afstand overbruggen?
- heb ik veel beeldverlies door een extreem lange VGA kabel te gebruiken? maximum lengte?
- Hoe zal ik audio aansluiten? Zijn er coaxiale audiokabels van meer dan 15 meter - betaalbaar?

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

Verwijderd

- Geen idee, vast wel.
- Ik schat dat 10 meter goed te doen is met VGA, 15 ook nog wel. Maar dat ligt ook aan de resolutie en kwaliteit van de kabels.
- Maximum lengte van coaxiale audiokabels is 15 meter, TOSLINK (optisch) is 10 meter. Deze kabels zijn niet zo duur. Je kan desnoods er nog een extender er tussen zetten, dat kost je ongeveer 20 euro (zoiets kost een converter van optisch naar coaxiaal en vise versa, dus ik neem aan dat een extender ook zoveel kost).

• MacDokie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-02 22:05
Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2007 @ 00:55:
- Geen idee, vast wel.
- Ik schat dat 10 meter goed te doen is met VGA, 15 ook nog wel. Maar dat ligt ook aan de resolutie en kwaliteit van de kabels.
- Maximum lengte van coaxiale audiokabels is 15 meter, TOSLINK (optisch) is 10 meter. Deze kabels zijn niet zo duur. Je kan desnoods er nog een extender er tussen zetten, dat kost je ongeveer 20 euro (zoiets kost een converter van optisch naar coaxiaal en vise versa, dus ik neem aan dat een extender ook zoveel kost).
Heb je ook tips voor een keyboard combo?

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -