NAS benaderen via internet

Pagina: 1
Acties:
  • 1.704 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• maasm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-11-2025
Ik heb een Lacie ethernet harddisk mini gekoppeld aan mijn ADSL router. Vervolgens heb ik de harddisk voorzien van een vast ip-adres (een uit de range van mijn interne netwerk).
In de router (Zyxel Prestige 2602HW-61) heb ik de poorten 21 (FTP) en 80 (HTTP) doorgemapt naar het ip-adres van de harddisk.

Als ik nu probeer deze harddisk vanaf een ander netwerk via het internet te benaderen gaat dat niet goed.
Heb ook al geprobeert middels dyndns (dyndns.com) een vaste naam aan mijn adsl-router ip-adres (het wan ip-adres van de router) te geven, maar dat werkt ook niet.

Waar doe ik iets fout.

Mat

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

toch leuk er word gevraagd of je niet wil dubbelposten en je doet gewoon een triple post
kick gewoon even je oude topic wil je

voorde rest ... laat even je config zien anders kunnen we er niks mee

heb je een goede dns en gateway ingevuld op je hd ?

Iperf

• maasm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-11-2025
hoe gooi ik mijn oude vragen weg.

De oplossing was vrij simpel. In de firewall van de router stonden alle poorten dicht. Na het openzetten kon ik en bij.

Alleen het vreemde is dat ik vanuit de locatie van mijn compagnon er niet bij kan. Heeft een Planet-account (wat al problemen oplevert voor mij voor het verzenden van mail - ook nadatik de poort gewijzigd heb ik 587 ipv 25).

Mat

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

maasm schreef op woensdag 12 december 2007 @ 13:40:
hoe gooi ik mijn oude vragen weg.
.. niet ..

je kicked ze omhoog door iets te posten (niet binnen 24 uur)

email ontvangen op die poort, gaat lastig worden tenzij je ergens een relay kan opzetten (buiten je isp) die die poort naar jou poort kan sturen. (opletten dat je dat goed beveiligd)

verzend mag geen probleem zijn, wellicht heb je de verkeerde smtp opgezet in je configuratie

[ Voor 11% gewijzigd door Fish op 12-12-2007 21:01 ]

Iperf