[Showcase] Staalindustrie in Duisburg

Pagina: 1
Acties:
  • 138 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-09 08:28
Een heerlijke dag lekker rondgelopen langs de Rijn en bij de cokerij van Thyssen Krupp Stahl in Duisburg:

1.
Afbeeldingslocatie: http://nieuwlandnet.nl/fora/got/duisburg/IMG_0134.jpg

2.
Afbeeldingslocatie: http://nieuwlandnet.nl/fora/got/duisburg/IMG_0141.jpg

3.
Afbeeldingslocatie: http://nieuwlandnet.nl/fora/got/duisburg/IMG_0151.jpg

4.
Afbeeldingslocatie: http://nieuwlandnet.nl/fora/got/duisburg/IMG_0182.jpg

5.
Afbeeldingslocatie: http://nieuwlandnet.nl/fora/got/duisburg/IMG_0201.jpg

6.
Afbeeldingslocatie: http://nieuwlandnet.nl/fora/got/duisburg/IMG_0220.jpg

7.
Afbeeldingslocatie: http://nieuwlandnet.nl/fora/got/duisburg/IMG_0227.jpg

In het Nachtfotografiertopic staan nog twee avondopnames. :)

Enjoy! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilovetechno
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:33
1. De horizon is scheef
2. Nette plaat, niet bijzonder imho
3. Nette plaat maar teveel in lijn met 2.
4. Niet echt bijzonder
5. Mooi gelukt. Jammer van de bomen ervoor.
6. Beetje grauw en een scheve horizon
7. Wieing boeiend.

Ik wil je set niet afkraken. Er zitten best leuke foto's bij :) . Maar ze kunnen mij niet echt boeien. Maar je post de set als showcase. Is dit showcase waardig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

idd foto's zijn niet slecht maar ik had ze mss wat meer bewerkt in photoshop naar een meer industrieële look qua kleuren enz :)

zou de platen mss iets boeiender maken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
Nee, ik ben tevreden met deze bewerking. Ze hebben al de aardige aandacht gehad in Lightroom en ik ben er dik tevreden mee. Vandaar dat ik zal als Showcase hier heb geplaatst. :)

Ik heb aan z/w gedacht, maar dat zou de mooie dag teniet doen en de contrasten, vooral met de koolzaadvelden en de blauwe lucht, zijn het beste zichtbaar in kleur. :)

Op mn website staat trouwens meer van deze serie. En in iets groter formaat! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Als je geen kritiek op je foto's kan hebben, waarom post je ze dan? Iedereen heeft zijn eigen mening en je kunt nou eenmaal ook negatieve kritiek verwachten. Ik vind ze ook niet spannend; niet showcase waardig, maar dat is mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-a-s-p-e-r
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-06 21:58
Toen ik begon te kijken dacht ik 'oh ziet er wel leuk uit' maar zodra je verder komt is de eerste vraag 'staal industrie, welke staal industrie?' Het had iig net zo goed de CSM hier om de hoek kunnen zijn geweest. Ik vind het erg jammer dat je niet verder bent gegaan op dat vlak, of iig niet de titel waar maakt die je er aan geeft.

Voor de rest wel aardige foto's. 4 & 5 zijn aardige platen, zeker zoiet dat ik verwacht als inleiding van een serie met jouw titel. De laatste twee foto's (6 en 7) konden net zogoed door een tourist gemaakt zijn. Dat is niet zozeer bedoeld om jou af te kraken, maar meer om je eens na te laten denken over de foto's die je selecteert.
Nogmaals, het zijn wel aardige foto's, maar eigelijk een beetje ondergemiddeld. En zoals de rest al opmerkt komt het wel een beetje arrogant over om het direct als 'showcase' te presenteren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
CRiSiS schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 23:12:
Als je geen kritiek op je foto's kan hebben, waarom post je ze dan? Iedereen heeft zijn eigen mening en je kunt nou eenmaal ook negatieve kritiek verwachten. Ik vind ze ook niet spannend; niet showcase waardig, maar dat is mijn mening.
wat is er?

ik geef toch normaal antwoord?

:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aristos
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18-09 14:41
Op het moment dat iemand zich afvraagt of de serie showcase waardig is, dan suggereert hij wellicht dat hij jouw serie niet showcase waardig vindt. Je kan hem overtuigen met argumenten of je kan zijn suggestie negeren en gewoon "Ja" zeggen etc.

Ik vind het absoluut een mooie serie. Maar hij mist pure schoonheid. Hij is leuk bewerkt, soms iets teveel saturatie, maar gewoon de losse composities zijn niet echt spannend. Soms teveel lucht en soms teveel afleidende elementen zoals bomen. Prima serie, maar geen hotshot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
Aristos: ik was helemaal in de veronderstelling dat hij aan mij vroeg of het showcase waardig is. Mijn antwoord was 'ja', uiteraard, helemaal overbodig natuurlijk, anders had ik het label showcase er niet aangehangen. :/

Maar goed.

In ieder geval bedankt voor de reacties, mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Four
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Four

I void warranty

met name 7 vind ik geweldig!

denk dat ik begrijp voor welk thema je ben gegaan... erg mooi geworden. Maar met name 7 steekt er met kop en schouders bovenuit... wellicht nog wel wat soepen, dan heb je echt een wereld foto!

dwyslexy != luiheid !! Taalpuristen sla uw slag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
We zijn op pad gegaan na een workshop Edward Burtynsky (wat uitleg en de docu van Burtynsky en een expo in Helmond), die voornamelijk 'Manufactured Landscapes' fotografeert. Het thema is bij hem vaak 'Industrie en Landschap'. Dat heb ik ook gepoogd. Nr. 5 komt in mijn ogen het dichtstbij, omdat je hier alleen maar kunstmatige elementen ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiskyPhreak
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-09 23:02
De eerste drie platen zijn een beetje hetzelfde, alleen net een iets andere hoek en van dichterbij gemaakt (of ingezoomd), overigens vind ik 3 wel fijn. Foto 4 en 5 zijn dan ook weer redelijk hetzelfde.
6 is een beetje een grauwe massa, 7 is leuk alhoewel aan de zijnkanten wel erg donker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou 3 weglaten omdat deze bijna het zelfde is al 2 en bij 2 is het lijnen spel veel mooier dan bij 3.

Verder leuke plaatjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:48
compositioneel... vind ik 't eigenlijk niet zo goed, sorry Govert, maar ik zal 't wel per foto uitleggen.

#1 Ok, je wil hier op een afstandje de fabriek laten zien. Als landschap. Ten eerste, je horizon staat scheef, jammer, kun je zo fiksen. Maar de plaat is nogal uit evenwicht. Je hebt een enorme ruimte erboven, en onderaan gebeurt iets wazigs met lijnenspel, het valt niet op. Je wordt niet door de foto heen getrokken. Die lijnen heb je wel, maar je doet er niks mee. Die lijnen lopen bijv. links langs de fabriek, niet naar de fabriek.. Het wordt zo een nogal saaie plaat.

Bij #2 ontbreken die lijnen geheel, je ruimte is ietwat beter benut.

#3 hier viel als eerste je ND-Grad op, die verkleurt wat paars. Daarnaast valt me op dat het nogal onevenwichtig is, je compositie lijkt door de berg rechts naar links te hellen. Ik heb nu ook 3 keer eigenlijk het zelfde beeld gezien. Heeft dat verhalend een rol?

#4 ah, een nieuw beeld, een doorkijkje, zo te zien. Alleen dat spul ervoor, das nogal gek, rommelig, ik zie de functie van het doorkijken niet. Helemaal omdat de voorgrond nogal donker is.

#5 goede foto, simpel, maar goed. Hij is wel ietwat scheef, of lijkt zo.

#6 hmm, waar wil je nu dat ik naar kijk? De mooie zonnestralen of de fabriek? Als de fabriek je onderwerp is moet ie toch ietwat duidelijker zichtbaar zijn lijkt mij.

#8 wederom, waar moet ik nu naar kijken? De voorgrond of de fabriek? Leuk dat je een doorkijkje hebt, maar wederom vraag ik me de functie ervanaf.

#5 is mooi, maar verhalend heel simpel.. Ik mis er wat spanning in, maar het is wel de mooiste van je serie.. Je hints naar de fabriek mogen in mijn ogen veel doordachter, veel subtieler. Ik vind 't eerlijk gezegd geen showcase. Het mist voor mij de aandacht in het verhaal, de doordachtheid.. Je moet je echt vaak afvragen 'waarom fotograaf ik dit', en 'wat betekent dit voor mijn verhaal'. Want je hebt een onderwerp met een verhaal, dat is eenmaal zo, en je zegt ook dat je naar manufactured landscapes op zoek was.. Je hebt dus een thema, en ook een verhaal. Dan moet je hier ook daadwerkelijk aandacht aan schenken, anders ga je gewoon (in mijn ogen) de mist in..

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 10:08
#6: Ik vind het contrast tussen de fabriek en de zon uit de wolken toch wel aanspreken. Je moet er wel even goed naar kijken

#:7: Niet ideaal deze vlakverdeling maar ook hier toch wel enige spanning tussen de fabriek en het park, heeft wel wat.

Verder, aardige shoot maar wat mij betreft echt op het randje van showcase.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Verwijderd

Het enige waar ik aan denk als ik deze foto's zie... waar zijn we in godsnaam mee bezig :? En dan nog praten over de fiets pakken i.p.v. de auto! 8)7

• Molybdenum
Tja, idd, maar hier is het nog allemaal redelijk netjes. In Seraing, bij Luik, bv., wonen ze er gewoon tussen. :o
Pagina: 1