Toon posts:

[D-Link DGL-4300]Streamen zorgt voor schokkende pings

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer ik een video stream met mediaplayer bijvoorbeeld van www.sport1.nl ofzo dan gaat me ping overal naar 500 600 1300? Waar zou dit aan kunnen liggen hier een link met precies hetzelfde probleem.

http://www.broadbandrepor...aming-media-kills-network

EDIT: RTSP moest uitgevinkt worden dat heeft mijn probleem verholpen....:D Maar heeft iemand anders deze router nog? En heeft hij misschien een goede config? Dan wil ik dat ook wel weten. Er zullen heus nog wel een aantal boolshit dingen in aanstaan wat mijn verbinding kan vertragen.

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2007 15:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dan deel ik een map op een pc dat met wifi verbonden is. Op mijn pc kan ik heel makkelijk browsen door de maps (vista x64). Maar op de andere pc doet hij er heeel lang over voordat de maps open gaan (xp 32 bit). Op de share pc zit ook xp 32 bit. Enig idee iemand?

• SixFive7
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01-06-2022
Hier ook een DGL-4300,

ALG voor RTSP zorgt idd voor een onstabiele router. Soms loopt hij zelfs helemaal vast. Firmware versie 1.8 lost dit probleem niet op. Echter werkt RTSP bij mij prima ook zonder de ALG, zelfs zonder UPNP.
Mijn advies is dus ook om de ALG gewoon uit te zetten.

Het delen van shares gaat niet over je router, tenzij je vanaf het internet komt. Zodoende heeft dat er niks mee te maken. Daarnaast zijn trage shares tussen xp en vista bijna normaal :S

Wel moet ik zeggen dat de WIFI performance me tegen valt, misschien moet ik van WPA2 af?

Iemand ervaring met de WIFI settings?