[voeding] zoemende voeding als comp uitstaat

Pagina: 1
Acties:

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:34
Sinds kort heb ik een nieuw athlon systeem. Config is als volgt:
TB1000
Abit KT7a
256 MB infineon pc-133 mem
AMD goedgekeurde 300 Watt voeding

Probleem:
Als ik het systeem uitzet dan hoor ik nog een zacht gezoem. Als ik dan met de knop achterop de voeding de voeding uitschakel hoor ik het nog. Daarom denk ik dat het 'volle' condensatoren zijn.

Als ik (voeding aan) de stekker uit de voeding haal en dan het systeem aanzet dan gaat het even aan... en dan weet uit. Daarna is het zacht gezoem over.

Vragen:
- Wat is het & waar ligt het aan..
- Hoe kan ik het oplossen
- Is het schadelijk...

Verwijderd

Dat doet me 10 jaar oude printer ook. Het is niet schadelijk, maar wel irritant. Ik trek dan ook gewoon de stekker er uit.

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Het is vast niet schadelijk, maar omdat het een nieuwe voeding is en geen 10 jaar oude, zou ik kijken of je een andere kunt krijgen. Het lijkt me toch niet helemaal 100% in orde...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Verwijderd

Ik heb het zelfde met m'n oude (1jaar) A-Open voeding, wel, zou kijken of je hem kan ruilen, als je er last van hebt

Verwijderd

Die printer deed dat ook toen ie gloedjenieuw was in '91 :)

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Of je zet er zo'n stekkerdoos met een schakelaar tussen :)

Elke dag de stekker uit je voeding halen is ook geen feest.

Alle proemn in n drek

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-08 10:06

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Ik heb dezelfde kast als jij (FongKai 320ATX)

Ik zet normaal gesproken nooit mijn PC uit (zelfs niet als ik 2 weken met vakantie ga :)), maar heb het vandaag toch ff gedaan om te testen. Je kent mijn specs: Asus P2B, P2-333@412 etc. Ik heb met mijn hoofd in mijn kast gehangen: zo stil als de nacht.

Dus als het je voeding is: teruggaan.

Besef je wel dat ik zo'n 2-3minuten geen }:O heb kunnen draaien, om dit uit te zoeken? Als tegenprestatie vraag ik je om The Garlic Clan }:O te joinen! :) (zo'n 1.3GHz bak tikt lekke r aan :))

[edit] Iedereen maakt wel es typfouten!

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Verwijderd

Ik zou er gewoon mee teruggaan, als er nog garantie opzit.Dit is namelijk en productie foutje.

En wat betreft die schakelaar, zou ik niet doen omdat we in nederland piekspanning hebben en als je de schakelaar aan zet dan krijgt de pc een piekspanning, en dat is niet goed voor de levensduur van je pc.
Dit alles tenzij je een beveiligde stekker koopt en deze vangen de piekspanning op. Maar deze zijn natuurlijk veel duurder.

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:34
Euhh... ik woon in België dus...

Maar ik ga terug met mijn voeding want het is erg irri.

Thanx
Pagina: 1