[WLM] Wordt offline weergegeven

Pagina: 1
Acties:
  • 196 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:22
Ik heb een probleem met Windows Live Messenger. Ik heb ooit eerder wat gepost over het feit dat als ik in Linux aanmelde op msn (maakte niet uit welke client), dan zagen al mijn contactpersonen (bijna 400) mij als offline. Terwijl ik gewoon op online stond ingesteld. Ik dacht gewoon dat dit aan linux lag, want op windows in WLM werkt het allemaal super, mensen zien mij gewoon online.

Maar sinds vandaag heb ik de Tytn II. Hierop zit ook messenger. Maar hier krijg ik precies hetzelfde probleem! Al mijn contactpersonen zien mij als offline.

Ik kan wel tegen mensen praten, voiceclips sturen, bestanden sturen, etc, maar ik wordt wel offline weergegeven. Ik stel mijn status netjes in op online. Het ligt dus niet aan linux, maar blijkbaar werkt mijn msn account alleen goed onder de officiele WLM op een windows machine.

Ik heb ook een nieuw msn account aangemaakt en daar een vriend toegevoegd. Als ik dan aanmeld op m'n telefoon (of op linux) dan wordt ik wel netjes online gezien! Het ligt dus echt aan mijn msn account.

Ik kan dus een nieuw msn account nemen, maar dat is niet zo heel handig, afgelopen jaar al 3 keer een nieuw account gehad vanwege websites die ik heb verkocht.
Maar er is blijkbaar een instelling oid, wat ervoor zorgt dat ik op offline wordt weergegeven. Misschien een optie die niet goed meekomt. Kent iemand dit probleem? En is er een oplossing voor?

Ik heb zelf al wat instellingen lopen wijzigen op de windows machine, bijvoorbeeld: schermafbeelding en persoonlijk bericht meenemen als ik ergens anders aanmeld. Maar ook dat hielp niet.

-edit-
Heb nu een zooi contactpersonen verwijderd.. ik heb er nu nog 298 over. Ik dacht dat dat misschien het probleem was, maar helaas.
Een msn adres van een vriend werkt WEL prima op m'n htc of in linux. Probleem ligt dus echt bij mijn account.

[ Voor 13% gewijzigd door Boyd op 11-12-2007 21:54 ]

• Boyd
Schop O-)

Blijkbaar heb ik een vrij onbekend en lastig probleem :P.. Echt niemand die dit ook heeft? Of ook maar een idee heeft hoe het op te lossen is..

• Brantje
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-07 20:36

Brantje

De post is daar >>

Wat heb je allemaal aanstaan?
Heb je je msn gepatched in linux (addons etc?)

• Boyd
Brantje schreef op donderdag 13 december 2007 @ 08:55:
Wat heb je allemaal aanstaan?
Heb je je msn gepatched in linux (addons etc?)
Gewoon een gloednieuwe installatie van linux.. nog niks aan gedaan.. kubuntu.. Maakt niet uit of ik Pidgin, Amsn of kopete gebruik.. al m'n contacptersonen zien me offline, terwijl ik online ben.

Ook dus op m'n tytn2. Gloednieuwe telefoon, ik testte het vrijwel meteen uit.. al mijn contactpersonen zien me offline.. terwijl m'n status echt ingesteld staat op online.

• Boyd
Gisteravond zagen een aantal mensen mij wel online, een beperkt aantal. Ik ben de helft van m'n lijst afgegaan met de vraag "zie je me online". Ik denk dat 80% me offline zag, maar toch een kleine 20% kon me wel online zien! Ik heb soieso microsoft gemaild met deze vraag, maar microsoft kennende duurt het nog wel even voordat ik hier antwoord op heb.

-edit-
Ik heb nu een nieuw msn adres aangemaakt, m'n contactpersonen gekopierd, het werkt nu wel gewoon. Heel appart..

[ Voor 14% gewijzigd door Boyd op 15-12-2007 15:44 ]