[XP] BSoD Automatic Reboot - Uitzetten zonder WinXP toegang?

Pagina: 1
Acties:
  • 644 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Martao
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-02 13:09
Mijn vader belde mij net met een probleem. De windows doet het niet meer en start automatisch op. Uit zijn verhaal begrijp ik een BSoD, waarbij automatic reboot aan staat. Ik wil die BSoD uiteraard graag lezen, misschien zegt dat wat. Die optie uitvinken in my computer gaat hem echter niet worden, want windows wil ook in safe mode niet opstarten.

Ik begrijp via google dat er wellicht iets mogelijk is met wmic.exe, maar je moet dan wel administrator zijn,dus ik vermoed dat dit niet via een dos prompt zou werken? Heeft iemand daar ervaring mee? Ik geloof ook dat wmic.exe standaard niet op XP Home staat, dus dat moet ik dan ook nog fixen, maar goed. Zijn er nog andere opties?

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:57
Volgens mij kan dat gewoon met de F8 opties? Dus F8 indrukken bij het opstarten en daar zit een functie om het uit te zetten of te bekijken. Ik kan het nu niet echt testen aangezien ik geen blue screen hebt. Je moet dus even kijken bij de advanced options.
<edit>
En nog even gezocht voor je:
Disable automatic restart at the Advanced Options Menu.
Restart the computer by selecting Start Windows Normally.
The computer errors and restarts.
When the computer restarts, start pressing F8 repeatedly.
At the Advanced Menu Options screen, select Disable automatic restart on system failure, then press ENTER.
Next, select the Windows XP as the operating system to start, then press ENTER.
The computer tries to start into Windows. A blue screen appears. Write down the error message title and STOP error code

Suc6 ermee!

[ Voor 53% gewijzigd door Archie_T op 11-12-2007 20:11 ]

• Martao
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-02 13:09
Thanks! dat had ik me even niet gerealiseerd! Ik heb de BSoD nu kunnen ontcijferen en chkdsk loopt...