Toon posts:

harde schijf kaduuk??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
beste,

ik vrees dat mijn samsung spinpoint 80gb ide niet meer onder ons is, het verhaal is als volgt,
probeer een schijf van 320gb te plaatsen en alles lijkt te lukken, totdat ik probeer op te starten, alle stroom van de kast af, moederbord gereset, nieuwe schijf losgekoppeld, en starten alsof er niets is, terug met de nieuwe schijf, winkel test hem, komt er rook uit, dus ik krijg een andere, dat probleem opgelost.
bouw hem opnieuw erin, wederom als slave, probeert op te starten(geen stroom uitschakeling), maar de "oude" schijf maakt een vreemd geluid, tik-tik-tik.ding zeer voorzichtig opengeschroefd (pc zaak kon er niets meer mee) gaan die schrijf koppen, tik van de ene kant, tik naar de andere kant, maar verders niets nuttigs.

iemand misschien ervaring mee en heel misschien een oplossing?? :|

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:24
Heb je de harde schijf open geschroefd? Zo ja dan kun je er 99.9% zeker van zijn dat ie ook niet meer tot leven komt als gegevensdrager. Een harde schijf is namelijk niet voor niks afgesloten; namelijk om zeker te stellen dat er geen stof in komt.

Verder zal een harde schijf als het goed is altijd als hij opspint de koppen even laten bewegen in de maximale uitslag. Dit is normaal.

Verwijderd

Topicstarter
Fauna schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 20:19:
Heb je de harde schijf open geschroefd? Zo ja dan kun je er 99.9% zeker van zijn dat ie ook niet meer tot leven komt als gegevensdrager. Een harde schijf is namelijk niet voor niks afgesloten; namelijk om zeker te stellen dat er geen stof in komt.

Verder zal een harde schijf als het goed is altijd als hij opspint de koppen even laten bewegen in de maximale uitslag. Dit is normaal.
had hem ook al laten nakijken hoor, maar die koppen blijven dus aan de gang, komt echt niets nuttigs meer vanaf