Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

2 domein namen in google

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort heb ik er een domein bij, dit is echter een doorlink domein naar het orignele domein.

Nu zal ik hier domein 1 en domein 2 plaatsen, domein 2 is het doorlink domein.

Als volgt :

Domein 1 wordt aangestuurd door een database ( joomla )
Domein 2 wordt aangestuurd door een php script ( doorlinken )( geen ruimte )

Nu wordt domein 1 wel goed weergegeven in google echter domein 2 wordt niet goed opgenomen via anderen heb ik begrepen dat google hier niet zo goed mee weg kan.

Nu wil ik domein 2 dezelfde database geven en dan alsnog aanmelden bij google.

Domein 1 / domein 2 submap en dan in <-- die map dezelfde database gooien.

p.s. moet dan in die submap alsnog joomla worden geplaatst en geinstalleerd ??

Als ik dit plaatst zal google de domein 2 doorlink domein wel accepteren ??

Alvast bedankt.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2007 19:54 ]

• Suaver
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-11 14:55

Suaver

jokecoat

Google zal dit zien als duplicate content. Tenzij je ze doorstuurt met 'n 301 permanent moved header.

You, me, us, together, me, us, you, we, us, you, me... DONE.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-11 10:04

André

Analytics dude

Wat bedoel je precies met een doorlink?

Verwijderd

Topicstarter
André schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 20:20:
Wat bedoel je precies met een doorlink?
In de admin van het doorlink domein kan ik alleen aangeven waar dit domein aan gekoppeld moet worden.

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-11 14:59
Jij bedoelt dus het volgende:

http://www.domein1.nl/mapopserver/bla.html
http://www.domein2.nl/mapopserver/bla.html

Jij wilt dat dit bij domein2 ook gaat werken? Dat gaat volgens mij niet lukken zonder de DMZ aan te passen.

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Als je nog steeds een doorlink doet naar de server van domein 1 zal dit ook niet veel helpen. Sterker nog in dat geval zal google de 2de map ook nog onder het eerste domein gaan indexeren (want je redirect nog steeds alleen dan naar een andere map op de server).

Wil je er echt 2 losse domeinen van zul je op alle 2 de domeinen en aparte site (/server) moeten draaien en geen redirect gebruiken. Punt is wel dat als op beide domeinen exact het zelfde staat dat je een "penalty" van google krijgt wat weer niet echt goed is voor je rating.

Zelfde geldt ook voor: www.domein.com en domein.com, sommige laten de server naar beide luisteren en krijgen een penalty. Beter zou in een dergelijk geval zijn laat 1 van de 2 met een 301 doorlinken naar de andere.

Trouwens is een redirect dan sowieso beter, want dan gaan links naar www.domein.com/bla en domein.com/bla naar de zelfde site (de ene wordt namelijk een redirect) en krijg je dus een betere link count in google (anders krijgt iedere site maar 1 punt, nu krijgt je 2 punten op de "hoofdsite")

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Pagina: 1