Toon posts:

Externe HDD USB2 probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb momenteel een probleem met mijn externe hardeschijf. Wanneer ik die aanzet, geeft Windows XP aan dat het apparaat sneller kan werken op een USB2 poort. Wanneer ik kijk in mijn systeembeheer, zie ik Enhanced controllers staan voor usb, dit betekend toch dat ik USB2 bezit? Wanneer ik de driverversie bekijk die de controller van mijn HDD krijgt, staat hier 5.1.2600.0 , is toch driver versie van USB2? Het rare is dat wanneer ik een aantal grote bestanden ga kopieeren naar mijn interne schijf, dat die na een paar seconden stop en vaak heel raar gaat doen, connecten , discconnecten, connecten enz enz.

Ik heb de hardeschijf ook op 2 laptops geprobeerd, hier waren geen problemen. Alles werkte prima. Ik heb nu al 2 volledige avonden zitten zoeken, en ik weet het niet meer. Weet iemand hoe ik dit weer voor elkaar kan krijgen zodat het weer werkt? Anders zou ik toch mijn gehele pc maar eens een reinstall moeten geven.... ( wat niet echt mijn plan was :) )

Alvast bedankt voor jullie reacties!

// Edit: Ik heb Service Pack 2 geinstalleerd

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:51
Heeft jouw externe schijf wel op volledige snelheid gewerkt i.c.m. je PC? Verzeker jezelf ervan dat het USB2.0 poorten zijn die op je moederbord zitten door de manual erbij te pakken.

Mocht je moederbord wel USB 2.0 poorten hebben en je hebt je harde schijf daarop aangsloten, controleer dan of je bij apparaatbeheer geen apparaten met een uitroepteken ziet. Je zou eventueel nog kunnen proberen om de usb controller uit apparaatbeheer te verwijderen en weer toe te voegen door te rebooten.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie. Ik heb beide dingen al gedaan. Zonder succes. Op dit moederbord werkte het vorige week ook nog wel...

Iemand anders een idee?

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 08:40
Volgens mij kun je in de BIOS instellen dat je USB poorten op maximale snelheid moeten werken, i.p.v. op de oude USB1.1 standaard.

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Daar heb ik inderdaad naar gekeken. Hier staat de 2.0 op enabled.

Daar zou het dus niet aan mogen liggen.

Verwijderd

Hoi, ik heb het zelfde probleem met en IBM thinkpad T40.
Drivers allemaal up to date, maar ook met kale installatie dwz WinXP en SP2 en de drivers van IBM.
chipset e.d.
Heb ook al van alles geprobeerd (bios flash, andere drivers) geen resultaat.
iemand een idee..??

probleen deed zich zo maar voor het is wel altijd goed geweest.
intel chipset voor USB
In de bios kan ik niets instellen voor USB2 en heb ik ook nooit hoeven doen.
ik denk dat het een driver probleem is maar ja welke..!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-02 12:14

Haan

dotnetter

Als je in apparaatbeheer kijkt, zie je dan bij de USB-controllers een 'enhanced' usb controller er tussen staan?

Kater? Eerst water, de rest komt later

Pagina: 1