HD3870CF en een HDTV gaat niet?

Pagina: 1
Acties:

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Naast me staat een mooie HDTV van Samsung, waar ik altijd TDU op speel. Mooi groot, werkte perfect via Component.
Sinds kort heb ik 2 HD3870's in Crossfire waarop dat NIET werkt. (Voorheen een X850XT PE) Dit is mijn nieuwe PC met een nieuwe Windows.

Situatie schets:
Mijn CRT monitor werkt perfect, word herkend en werkt perfect.
Mijn HDTV word herkent in Catalyst, ik kan er niet op klikken dmv rechtse of links muistoets. Slepen lukt ook niet. Er komt dan zo'n ronde cursor met een streep er doorheen.

De HDTV staat aangesloten via Component, voorheen altijd gewerkt. Alleen nu kan ik het niet enablen.

Verdere specificaties:
Intel C2D E6850
Asus P5E
4GB Team Ram
2 Sapphire HD3870 in Crossfire. >> Catalyst 7.11 met Crysis hotfix

Nu heb ik ooit een aantal jaren gelezen dat je maar 1 monitor aankan met CF, nu lijkt me dat verhaal toch wel erg achterhaald en oud alleen ik krijg maar niet gevonden hoe je het nou kan enablen. Ben al een aantal dagen bezig en heb het al nagevraagd in het HD38** topic. Helaas kwam daar geen commentaar vandaar dat ik even dit topic open.

Kan iemand me helpen of op "geheime" functies wijzen o.d.? Mijn dank heb je alvast! :)

• InjecTioN
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:32

InjecTioN

¯\_(ツ)_/¯

sluit eens alléén de HDTV aan op de ándere poort van je videokaart..

mn broertje kon met zijn 2600XT geen tv-out aansturen als zijn crt op (ik denk) de tweede poort zat
misschien dat het in dit geval ook zo is...

1995: 486 AM5x86-p75@160 512kb L2, 64MB, S3 Stealth 64 3000 4MB VLB, AWE64 Value, 8GB CFµDrive
1998: K6-III 400MHz, 384MB, Voodoo4 AGP, AWE64 Gold!, Adaptec AHA-29160+2x 72GB 10krpm SCSI

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Maar is dit dan niet een geval van dat je met CF maar 1 monitor kan aansturen? Of telt de tvout dan niet mee :?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• FiXeR.nl
  • Niet online
InjecTioN schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 19:38:
sluit eens alléén de HDTV aan op de ándere poort van je videokaart..

mn broertje kon met zijn 2600XT geen tv-out aansturen als zijn crt op (ik denk) de tweede poort zat
misschien dat het in dit geval ook zo is...
De HD3870 heeft 3 poorten aan de achterkant: http://img.clubic.com/photo/00633492.jpg
Mijn monitor zit op de rechtse poort en de HDTV op de middelste via de stekker die erbij zat.

Ik zal eens proberen te booten zonder CRT maar met HDTV.

• MaSk3d
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-05 19:08
Probeer 's je HDTV op één van de DVI dus de witte 2 aansluitingen aan te sluiten..
Juist je middelste aansluiting is de bottleneck en bedoeld voor normale tv's via s-vhs dacht ik..

Probeer het onderstaande kabeltje 's als er daadwerkelijk een HDMI aansluiting op je HDTV zit.. ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.db-electronics.nl/images/htmlarea/HDMI_en_DVI.jpg

Ik bedoel, via de S-Video aansluiting in het midden ben je toch gebonden aan het PAL of NTSC formaat tegenover HDTV met z'n 720 en 1080 afmetingen??

Correct me if im wrong.. :P

[ Voor 20% gewijzigd door MaSk3d op 11-12-2007 19:58 . Reden: ff brainstormen ;) ]

MaSk3d

• FiXeR.nl
  • Niet online
Lekker is dat zeg.

Als ik Crossfire Disable werkt het vlekkeloos! Dan doet het scherm het perfect. Maar dan gebruik je maar 1 kaart. En daarvoor heb ik CF natuurlijk niet aangeschaft.

Ik ga morgen direct een HDMI kabeltje kopen en kijken of je daarmee wel dualscreen kan gebruiken omdat je dan de 2e DVI gebruikt en niet de TV-Out gebruikt.

Zou dit nog gemaakt kunnen worden door drivers of is het echt een hardware matige "fout"
Pagina: 1