Monitor aansluiten op Laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 1.538 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• tooter
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-06-2023
Goedenavond.

Ik heb hier een laptop liggen
Merk:Acer Aspire 3610.
Op deze laptop wil ik graag een extra monitor aansluiten voor een fotolijstje(een photo slide show).
Ik zou graag willen dat op het externe scherm de foto`s te zien zijn,En dat ik de laptop nog wel kan gebruiken ( omdat hier mijn mixprogamma opstaat en alle muziek die we hebben in onze keet ).
Is dit uberhaubt wel mogelijk ? Zo ja hoe moet ik de laptop dan instellen of is er een speciaal progamma voor ? Ik heb wel eens twee monitoren aangesloten op mijn pc maar nog nooit op een laptop.En dan moetten de schermen ook nog onafhankelijk van elkaar werken.Dus kom er niet echt uit.
dus de config is als volgt:
het laptopscherm moet voledig Virtual Dj of FL studio/ kunnen draaien.
De externe lcd moet een screensaver van foto`s kunnen afspelen,zonder er steeds van af te springen.

Alvast bedankt.

Extra informatie over de laptop is hier te vinden.
http://images.google.nl/i...m%3D10%26um%3D1%26hl%3Dnl

Ik ben vanaf Zondag al bezig en kom er echt niet uit.Heb het forum ook afgezocht maar ik kon niet echt iets vinden over dit probleem.

Alvast bedankt.

[ Voor 7% gewijzigd door tooter op 11-12-2007 20:22 ]

hehe gek onnie

• ZalmanLuci
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-02-2025
Uhhh....andere monitor gewoon op je DVI of VGA ingang aansluiten? En...nu weet ik niet meer hoe dat progammatje heet, maar geloof dat je daar onafhankelijk mee kon werken. (correct me if im wrong)

Succes!

• tooter
ZalmanLuci schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 18:52:
Uhhh....andere monitor gewoon op je DVI of VGA ingang aansluiten? En...nu weet ik niet meer hoe dat progammatje heet, maar geloof dat je daar onafhankelijk mee kon werken. (correct me if im wrong)

Succes!
Heb alles al aan het werk maar nog niet dat ik de monitoren appart kan aansturen.Ik zou wel graag willen weten hoe dat progammatje heet ;).

hehe gek onnie

• ZalmanLuci
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-02-2025
tooter schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 18:55:
[...]

Heb alles al aan het werk maar nog niet dat ik de monitoren appart kan aansturen.Ik zou wel graag willen weten hoe dat progammatje heet ;).
Net even gekeken, volgens mij is het Ultramon. Weet niet 100% zeker of je ze onafhankelijk kunt bedienen, maar je zou ook even bij je vga drivers kunnen kijken.

• tooter
dank u zeer ik ga het even proberen !!

hehe gek onnie

• Deikke
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-04 14:39
Als je windows instelt om je bureablad uit te breiden ipv te clonen heb je twee aparte "desktops". Welke apart een programma's kunnen laten zien. Je houd allen wel maar 1 muispointer en maar 1 programma kan focus hebben.

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-04 15:44
En je kan via Ultramon niet op 1 scherm iets full screen laten draaien en op het andere scherm werken. k denk dat je hier een andere oplossing voor moet zoeken...

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07-2025
MuddyMagical schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 19:42:
En je kan via Ultramon niet op 1 scherm iets full screen laten draaien en op het andere scherm werken. k denk dat je hier een andere oplossing voor moet zoeken...
Ultramon staat hier helemaal los van. Ga daar nou geen geld aan uitgeven. Dat wat TS wil is gewoon te realiseren. Gewoon Windows/videodrivers instellen dat je 2 aparte schermen wilt gebruiken en klaar is kees. Op 1 monitor kun je dan gewoon full-screen iets draaien, en op de andere verder werken.

Of het fijn is betwijfel ik: zo nu en dan zul je toch stukken windows over het andere scherm hebben staan (dat valt wel weer op te lossen door het full-screen-window always on top te maken) maar je zult er ook regelmatig je muis op 'verliezen'.

• tooter
Het draaien van muziek gaat compleet met shortcuts via het toetsenboard dus dat maakt niet zo veel uit.
Nu heb ik in windows xp een screensaver zien staan die de foto`s kan laten afspelen
zal ik dan op het externe scherm een screensaver kunnen laten draaien, en mouse locken op het laptopscherm(voor als ik hem toch echt nodig heb) ?

hehe gek onnie

• Xyzar_
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-09-2014
tegelijk iets doen en een screensaver draaien? lijkt me niet..
maar ieder willekeurig plaatjes-bekijk-programma (ACDSee, Irfanview, Windows Image Viewer oid??) kan fullscreen een slideshow doen..

plug je 2e monitor in, laat windows je desktop extenden (via display properties), open je proggie, sleep em naar de 2e monitor, full screen en voila?

• tooter
Xyzar_ schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 21:37:
tegelijk iets doen en een screensaver draaien? lijkt me niet..
maar ieder willekeurig plaatjes-bekijk-programma (ACDSee, Irfanview, Windows Image Viewer oid??) kan fullscreen een slideshow doen..

plug je 2e monitor in, laat windows je desktop extenden (via display properties), open je proggie, sleep em naar de 2e monitor, full screen en voila?
Oke dan dat ga ik morgen even proberen
Alvst bedankt !

hehe gek onnie

Pagina: 1