Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[VB 2005] Server/Client Verbinding

Pagina: 1
Acties:

• Spacespider
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-11 21:19
Ik ben een paar weken geleden begonnen met het programmeren in VB2005.

Nu ben ik dus bezig met het schrijven van een applicatie en daarvoor heb ik de mogelijkheid om 'waardes' via het netwerk te versturen en ontvangen. Dat door middel van een server applicatie die iets verstuurd naar een client, en een client die dingen terug kan sturen naar een server. Beide applicaties draaien onder Windows XP en in het zelfde netwerk.

Nu leek het mij dat hierover op het internet genoeg informatie te vinden moest zijn. Maar na een paar dagen googlen kan ik toch vrij weinig hierover vinden. Kan een van jullie mij misschien op weghelpen met een paar goede (liefst zo eenvoudig mogelijke) tutorials hierover, wat termen waar ik op kan zoeken of een paar voorbeeld codes?

Alvast bedankt! _/-\o_

Verwijderd

Zoek 's op ".NET remoting tutorial vb". Daar moet je al een heel eind mee kunnen komen.
Een SOAP webservice zou ook goed kunnen, maar heeft meer overhead (en latency) dan een .NET remoting oplossing. En aangezien zowel client als server onder WinXP draaien is er minder reden om voor SOAP te kiezen.

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

Remoting is denk ik een stapje hoger dan wat de TS wenst.

De System.Net namespace met zijn Tcp/Udp klassen moet waarschijnlijk voor een basis-oplossing volstaan.

Wat wil je eigenlijk overzenden?

ASSUME makes an ASS out of U and ME

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-11 10:02

ThunderNet

Flits!

Webservices zijn ook ideaal voor dit soort dingen :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• Spacespider
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-11 21:19
H!GHGuY schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 19:35:
Wat wil je eigenlijk overzenden?
Gewoon simpele text strings. Kan je iets meer vertellen over die System.Net namespaces?
Verwijderd schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 18:52:
Zoek 's op ".NET remoting tutorial vb". Daar moet je al een heel eind mee kunnen komen.
Een SOAP webservice zou ook goed kunnen, maar heeft meer overhead (en latency) dan een .NET remoting oplossing. En aangezien zowel client als server onder WinXP draaien is er minder reden om voor SOAP te kiezen.
Bedankt! Ben het een beetje aan het doorlezen, even kijken als ik er iets mee kan!

• Wiebbe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-11 17:55

Wiebbe

<none />

het klinkt misschien weer heel erg cliche, maar het is erg verstandig om voor dit soort dingen een boek te kopen. Ik wil niet zeggen dat je meteen je in moet lezen over TCP/IP en zulke dingen, maar boeken hebben het over het algemeen net wat beter en accurater dan tutorials op het internet :P

ik zelf gebruik gewoon de msdn boeken die "microsoft" certified zijn, staat alles in, ook dit soort dingen en met erg duidelijke uitleg.

Met een snelle zoek functie op google naar: simple vb 2005 chat

heb ik de volgende links gevonden:
http://www.eggheadcafe.com/articles/20020323.asp

http://msdn.microsoft.com/msdnmag/issues/01/02/netpeers/

ik heb ze alleen geskimmed, maar vooral die microsoft versie ziet er goed uit.

Oh noes.. No more TreinTijden :(

Verwijderd

Daar heeft MS een hele handige oplossing voor: Microsoft Message queuing (MSMQ). Wordt bij XP niet standaard geinstalleerd, maar staat wel op de XP CD.

• Vedett.
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:40
VB2005? Ik vermoed dat dit dus .Net 2.0 of 3.0 is? Indien het 3.0 is zou ik gebruik maken van de Windows Communication Foundation: http://wcf.netfx3.com/ ! Dit is nieuw in .Net 3.0 (dus ook voor VB2005), en is speciaal bedoeld voor dit soort zaken. Zelf TCP/UDP/Whatever messages gaan schrijven is echt wel overdreven als je client en server zelf in de hand hebt.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-11 22:54
Zoals reeds gezegd: zoek eens / kijk eens in de MSDN wat de System.Net namespace allemaal te bieden heeft.
Voor hetgeen de TS wil, is remoting, webservices en message queuing wellicht overkill.
Gewoon simpele text strings. Kan je iets meer vertellen over die System.Net namespaces?
Is het dan zoveel moeite om eerst zelf eens de MSDN 'open te slaan' en System.Net in te typen ?

https://fgheysels.github.io/

Pagina: 1