Toon posts:

iTunes en converteren

Pagina: 1
Acties:
  • 79 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik converteer alle muziek altijd naar 128 kbps AAC maar sinds een tijdje (misschien na de upgrade naar Leopard) wordt alles wat ik converteer tussen de 125 en 130 kbps AAC in plaats van 128. VBR staat uit.

Iemand een idee waarom iTunes ineens niet meer alles naar 128 kbps converteerd en of dit op te lossen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Voorheen rondde iTunes non-VBR files in de lijst altijd af naar de dichtstbijzijnde bitrate (112, 128 of 160), tegenwoordig naar de exacte. Dat je niet precies op 128k zit komt doordat de voorspellende gaven van de encoder niet perfect zijn. Hij nl schat per frame in met welke instelling hij 128 kbps zal halen, en gaat dan encoden - daardoor komt hij nooit precies op 128k uit, maar wel heel dicht bij. Bij VBR werkt het nog veel vrijer, daar pakt hij een instelling waarbij hij schat waar het hele bestand gemiddeld op gaat uitkomen.

Vraag 2 is natuurlijk: waarom gebruik je anno 2007 geen VBR?

[ Voor 5% gewijzigd door Dreamvoid op 11-12-2007 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wallie-s
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-09 14:35
en mijn vraag 3 is:

waarom gebruik je anno 2007 nog een bitrate van 128kbps?? Persoonlijk vind ik dat echt zo onwijs zonde van je geluid.. Zeker omdat je meestal toch wel genoeg ruimte heb voor at least 192kbps. ( mits je het afluistert op een 10 euro mp3 speler, dan hoor je geen verschil.. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-10 15:28
Ja kom, laten we deze discussie laten verzanden in de discussie of je het verschil tussen 192 kbit AAC en 128 kbit AAC hoort, die is tenslotte nog niet vaak genoeg gevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-09 16:56
Inderdaad. Ik importeer al mijn cd's in 320 CBR AAC omdat ik daar ooit eens voor heb gekozen maar ik hoor het verschil niet met 192 bijvoorbeeld. Het is meer iets tussen de oren dan de oren zelf.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MikeN schreef op woensdag 12 december 2007 @ 00:11:
Ja kom, laten we deze discussie laten verzanden in de discussie of je het verschil tussen 192 kbit AAC en 128 kbit AAC hoort, die is tenslotte nog niet vaak genoeg gevoerd.
We kunnen hem ook laten verzanden in een discussie over het verschil tussen 'mits' en 'tenzij' (zie de post boven je :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:58
We willen helemaal niet dat de discussie verzand. Naar het strand met dat zand ga je immers in de zomer en het is nu winter. Er zijn al meer topics geweest over de discussie welke bitrate en welk formaat je moet kiezen voor je muziek dan dat er zandkorrels zijn op strand.

Na deze volstrekt onlogische redenering gaat er toch een slotje op dit topic ;).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.