Toon posts:

Pc boot niet na schoonmaken C2D alcohol ( niets geknoeid ) )

Pagina: 1
Acties:
  • 839 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Mijn systeem bestaat uit :

E6600 @ 400*9 (1,6 Vcore) Artic Freezer Pro 7, Fancontrol ingesteld op 60 C* Max via bios
(2x) 8800Gts 320 Mb SLI enabled ( 594/1000 )
(4x) 1 gb DDR2 OCZ Sli Ready @ 2.1V, 800Mhz, 4-4-4-12 1T
Msi P6n Diamond 680i nForce ( Onboard Creative X-fi Xteme Audio )
1000 watt Antec Quatrro ( 4x 12 voltlijnen )
(2x) 250 Gb Seagate Barracuda 16 Mb Cache (8,5 ms)
Coolermaster Stacker 832 ( Airflow is super )
Vista Home Premium 64 Bits

Ik wilde mijn koelpasta van me C2D verwisselen door de pasta Artic Silver 5. En had dus de koeler eraf gehaald en me C2D ook. En had het vlak daarvan schoongemaakt met pure alcohol ( Ipa, Isoprohpylalcohol ). En daarna me C2D in ze socket gezet. Pasta erop. Waterpas gesmeerd met me bankpas en koeler er weer opgezet. En zet me Pc aan en kan hem niet meer booten. Ik weet zeker dat er niets is gevallen op het Mobo.

Ik krijg geen beeld, Maar me fans draaien wel, Alle componomenten krijgen stroom. En ik kan hem ook uitzetten via I/O Panel aan de voorkant. Volgens mij reageert het hele moederboord niet want ik heb ook lampjes aan de achterkant en daar kan je de status zien van hoe de pc geboot word.
dus je ziet normaal gesproken. Boot Hdd's, Ram check, Vram en weet ik veel wat allemaal. Maar nu word er niks aangegeven. Alles meerdere malen opnieuw aangesloten ben er van overtuigd dat alles goed is aangesloten. Cmos reset, alles geprobeert. |:(

Afbeeldingslocatie: http://img69.imageshack.us/img69/3718/cimg0708mc6.jpg

Heeft iemand voor mij de gouden tip :*)

Ben de Graphics van de XBox360 meer dan zat

• whimbrel46
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-03 08:19

whimbrel46

Don't ask why

Als je PC echt helemaal niet wil booten (zelfs niet met een piep of rode led achterop) dan is je processor misschien verschoven, hoe raar dat ook klinkt. Zelf heb ik dat met een S775 (contactpunten) nog nooit gehad, wel met een S478 (pinnetjes).

Koeler nog een keer loshalen, processor schoonmaken, een keer losmaken uit zijn socket en weer terugplaatsen, koelpasta weer aanbrengen, koeler weer monteren.

Verwijderd

Heb je de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter al geprobeerd en de computer helemaal kaal opgestart dus met CPU + MOBO + 1 bankje geheugen + videokaart. Of is er misschien een kabeltje van de voeding op het moederbord losgeschoten.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2007 17:06 ]

• _Teq_
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-05 08:19
Zitten je speakers aangesloten? Zo nee, doe dat eens dan, vaak geeft je mobo foutmeldingen via de speakers.

Verwijderd

Ik heb ook zo'n mobo met lampjes (van MSI) en als dan alle lampjes uit zijn dan is je processor kapot.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 17:12:
Ik heb ook zo'n mobo met lampjes (van MSI) en als dan alle lampjes uit zijn dan is je processor kapot.
Je heb bijna gelijk ook. Ik ben even gaan kijken en zag op de socket namelijk 2 van de vele gouden puntjes en die weken af vergeleken de andere. Ben de hele socket gaan vergelijken met de pc van me broertje die ook een 775 socket Msi Sli Platinum heeft en daar waren ze allemaal hetzelfde. Ik kan wel herinneren toen ik me C2D er uit haalde dat ik zachtjes de socket aanraakte. Dit zou de oorzaak kunnen zijn. Probeer ze nu allemaal gelijk matig te zetten met een pincet met een klein puntje eraan. Heb helaas geen loep in handbereik. Vertel morgen hoe het gegaan is en zet er dan een foto op

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een foto van me socket gemaakt en dit zou het probleem kunnen zijn. Ik heb het ook met een andere Cpu geprobeert C2D e6300 en de pc boote ook niet op.

Afbeeldingslocatie: http://img441.imageshack.us/img441/965/sockethl2.jpg

:N

Zoals je ziet is het gene dat ik omcirkeld heb verbogen. Denken jullie dat dit het probleem is ? Zo Ja, wat kan ik er tegen doen ?

Verwijderd

Nieuw mobo kopen :/ :|

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2007 19:13 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 19:09:
Ik heb een foto van me socket gemaakt en dit zou het probleem kunnen zijn. Ik heb het ook met een andere Cpu geprobeert C2D e6300 en de pc boote ook niet op.

[afbeelding]

:N

Zoals je ziet is het gene dat ik omcirkeld heb verbogen. Denken jullie dat dit het probleem is ? Zo Ja, wat kan ik er tegen doen ?
Ik weet eigenlijk zeker dat dit het probleem is, aangezien ik dit ook laatst had. De pinnetjes heb ik recht gebogen met een naald, is even priegelen maar het werkte wel :)

Verwijderd

Jij was sneller :P
-------------------------------------

Dat ziet er sterk vernaggeld uit!
Misschien kun je het plastic dat naar binnen geduwd is wegputeren met een heel fijn mesje (scalpel) en wellicht komt het contact weer vrij.....

Succes

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2007 19:16 ]

• TweakerDwayne
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-03-2021
Dat is wel zeker het probleem. Probeer met een heel klein gereedschap de pinnen weer overeind te zetten. Het is moeilijk maar wel te doen, ik spreek uit ervaring.

Verwijderd

Topicstarter
Oke, bedankt Tweaks.

Kijk, hier kom ik verder mee. Morgen begin ik er gelijk aan. Heb nu een paar biertjes op en ben bang dat ik het nu verziek. Ik vertel dan gelijk hoe het gegaan is. Als ik nog tips zijn of werkzaamheden die me worden afgeraden hoor ik het graag.

:)

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
Verwijderd schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 19:41:
Oke, bedankt Tweaks.

Kijk, hier kom ik verder mee. Morgen begin ik er gelijk aan. Heb nu een paar biertjes op en ben bang dat ik het nu verziek. Ik vertel dan gelijk hoe het gegaan is. Als ik nog tips zijn of werkzaamheden die me worden afgeraden hoor ik het graag.
:)
Gewoon zorgen voor goed gereedschap, goed verlichting en rustig werken.

Verwijderd

bassie schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 20:02:
[...]

Gewoon zorgen voor goed gereedschap, goed verlichting en rustig werken.
Vergrootglas hielp ook heel erg bij mij, ik ben nog jong en heb redelijk goede ogen, maar het is toch wel allemaal erg klein

Verwijderd

Heb het toevallig van de week 2 keer gedaan, bij eentje waren er veel meer pootjes verbogen, dat was wel even werk zeg poe :z

Ik zou heel voorzichtig met een pincet, de twee pinnetjes terugbuigen, en heeeeel weinig kracht zetten. Zo voorkom je dat je het probleem erger maakt door allemaal andere pinnetjes ook te gaan meebuigen :+

Ik durf er een weddenschap op af te sluiten dat je probleem hierna verholpen is.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2007 21:06 ]

• Robbels
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-05 13:09
Haal je mobo even uit de kast leg deze op een vlakke ondergrond (met antistatische mobozak eronder en nog iets zachts eventueel handdoek ofzo).

Zo voorkom je dat je in een vreemde hoek onder vaag inval licht gaat werken en dus wellicht je reparatieactie verpest.

Succes in ieder geval en ik ben het met de rest eens dat hierna het geheel wel weer zal werken !..

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-05 15:48

Zygivt

Evenaren en overtreffen

als je hem te ver terugbuigt is er een kans dat je bij het "weer terug buigen" het pinnetje sloopt.
dus zorg dat je hem neit te ver terug buigt.

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:03
Of RMA sturen ;)
Modbreak:RMA is bedoeld voor borden die fabrikagedefecten tonen, niet voor door gebruiker aangebrachte schade. Dit op RMA sturen is fraude. RMA hiervoor aanraden is aanzetten tot fraude. Dat is op GoT niet wenselijk :/

Ik heb onlangs een proc gekocht via V&A, en toen ik hem kreeg waren er een aantal pinnetjes verbogen. Ik heb ze eerst met een kleine schroevendraaier min of meer recht gezet en dan met een bankpas perfect recht gezet (vergeet niet horizontaal en vertikaal recht te zetten ;))
Het enige probleem was met de schroevendraaier dat je je kracht moeilijk kan doseren, ik had 1 pinnetje dat naar rechts was gebogen en opeens had ik er 2 die naar links waren gebogen ;) opletten dus)

[ Voor 18% gewijzigd door dion_b op 13-12-2007 13:47 ]

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Verwijderd

Malantur schreef op woensdag 12 december 2007 @ 13:51:
Of RMA sturen ;)

Ik heb onlangs een proc gekocht via V&A, en toen ik hem kreeg waren er een aantal pinnetjes verbogen. Ik heb ze eerst met een kleine schroevendraaier min of meer recht gezet en dan met een bankpas perfect recht gezet (vergeet niet horizontaal en vertikaal recht te zetten ;))
Het enige probleem was met de schroevendraaier dat je je kracht moeilijk kan doseren, ik had 1 pinnetje dat naar rechts was gebogen en opeens had ik er 2 die naar links waren gebogen ;) opletten dus)
Dit gaat over een socket.

Verwijderd

Topicstarter
Heb er goed naar gekeken mobo eruit gehaald ( zijkant schuiflade pc kast ) en ik het probleem was nog erger dan verwach |:( t. De pinnetjes waren er helemaal onder het zwarte plastic roostertje gaan zitten. Wat kan ik hier aan doen. Pincet past tussen het roostertje maar dan zit ik als het ware met me pincet op een contactpunt.

Wat kan ik hier aan doen ?
Malantur schreef op woensdag 12 december 2007 @ 13:51:
Of RMA sturen ;)

Dit zou ik best wel willen doen maar zouden ze het accepteren ? het komt van komplett en het probleem met het opsturen is dat ik de doos met daarin de bijhorende passende foam heb weggegooit |:( .

• Malantur
Ik heb nog nooit met een socket 775 gewerkt, maar ik vermoedde dat het wel ongeveer hetzelfde was.

• Malantur
Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2007 @ 17:57:
Dit zou ik best wel willen doen maar zouden ze het accepteren ? het komt van komplett en het probleem met het opsturen is dat ik de doos met daarin de bijhorende passende foam heb weggegooit |:( .
Vraag RMA aan via http://www.msicomputer.com/, en vraag het aan een medewerker van MSI. Ik denk wel dat je het mag :)
Modbreak:RMA is bedoeld voor borden die fabrikagedefecten tonen, niet voor door gebruiker aangebrachte schade. Dit op RMA sturen is fraude. RMA hiervoor aanraden is aanzetten tot fraude. Dat is op GoT niet wenselijk :/

[ Voor 20% gewijzigd door dion_b op 13-12-2007 13:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Malantur schreef op woensdag 12 december 2007 @ 18:02:
[...]

Vraag RMA aan via http://www.msicomputer.com/, en vraag het aan een medewerker van MSI. Ik denk wel dat je het mag :)
Ik heb al een RMA via komplett. Ik stuur even een mailtje en kijken wat ze er van zeggen.

P.S. het liefste los ik het zelf op natuurlijk zodat ik vanavond nog achter me pc kan zitten. Dus oplossingen blijven welkom :)

Verwijderd

Ik hoop dat je RMA erdoor komt, maar ik heb vaak gelezen dat met een paar kapotte socket pinnetjes de RMA niet geaccepteerd wordt. (maar toch hoop ik voor je dat het lukt :) )

[ Voor 39% gewijzigd door dion_b op 13-12-2007 13:47 ]

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-05 17:17
recht buigen met 775 socket werkt wel degelijk hier heb ik ook wel eens een mobo mee gered!
pas op dat ze niet afbreken mocht je er toch nog aan beginnen!

• whimbrel46
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-03 08:19

whimbrel46

Don't ask why

Je haalt de processor los en beschadigt daarbij zelf je socket. Een gebruikersfout waar zowel de shop als de fabrikant niets aan kunnen doen. RMA aanvragen voor dit board is dan toch gewoon misbruik maken van de garantie?

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-12-2025
whimbrel46 schreef op donderdag 13 december 2007 @ 11:15:
Je haalt de processor los en beschadigt daarbij zelf je socket. Een gebruikersfout waar zowel de shop als de fabrikant niets aan kunnen doen. RMA aanvragen voor dit board is dan toch gewoon misbruik maken van de garantie?
Ben ik het helemaal mee eens. Bovendien is het aanzetten tot fraude ook iets waar GoT regels tegen heeft. Laten we het gewoon eerlijk houden. Je hebt zelf je moederbord verkut, and that's it. En die RMA, dat moet je gewoon niet willen.

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-12-2025
Malantur schreef op woensdag 12 december 2007 @ 17:58:
Ik heb nog nooit met een socket 775 gewerkt, maar ik vermoedde dat het wel ongeveer hetzelfde was.
En je vermoeden liet je danig in de steek. Zo'n land grid array is iets heel anders dan pinnetjes aan een cpu; het zijn meer schuin-opstaande veertjes die tegen de contactpuntjes van de CPU drukken. En ze zijn dus erg kwetsbaar.

Een socket 775, als je Intel mag geloven, is niet meer te repareren wanneer ie eenmaal beschadigd is. Kennelijk is het mensen hier wel gelukt. Chapeau. Maar als ik zo de omvang van de schade hoor hier, dan denk ik dat de TS het wel schudden kan.

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

• M2M
  • Laatst online: 09:10

M2M

medicijnman

tja, ik weet niet of RMA hier toepasbaar is, maar bellen kan altijd. Gewoon eerlijk uitleggen, willen ze het terugnemen en vervangen, dan doe je dat gewoon, willen ze het niet, dan moet je gewoon een nieuw mobo aanschaffen.

wil je zelf nog prutsen, succes. Gebogen pinnetjes van oudere sockets (met de pinnetjes op de proc, niet in het socket) waren goed recht te buigen, pinnetjes in het socket gewoon niet. Iemand die dat wel voor elkaar krijgt heeft zijn mobosocket niet zo verneukt als de ts... (sorry, no offence :)).

Gewoon ff bellen, anders kan je kapotte plank wel bij menig tweaker aan de muur, gewoon aanbieden via de V&A :)

-_-

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:07

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Mensen, garantiefraude of het aanzetten ertoe wordt op GoT niet getolereerd :o

Er is niets op tegen om de leverancier of evt de fabrikant open en eerlijk aan te schrijven over het voorval en te vragen of zij iets voor je kunnen betekenen, maar doen alsof je neus bloedt en RMA sturen alsof het een fabricagedefect zou zijn is gewoon fout :(

Eerstvolgende die iets in die richting voorstelt mag een OW verwachten. Zie ook het Het algemeen beleid :o

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Beste moderater.

Vind het jammer dat je een mailtje stuurt naar komplett en met daarin de link van het topic wat ik gestart heb. Helaas ( voor jou ) mocht je reactie niet baten en krijg ik een nieuw moederboord en ik heb er trouwens meer problemen mee met het moederbord dus heb zo en zo recht op een RMA.

Het zou goed geweest zijn om mij een mailtje te sturen met daarin dat dit voorboden is en een waarschuwing geven en dan de link naar de regels. Dit vind ik een vreemde soort van "pesten" want je helpt mij er alleen mee naar beneden. Vind het behoorlijk tegen vallen. En als je niet weet wat er precies weet wat er allemaal aan de hand is met mijn mobo geef dan ook niet zo een reactie aan komplett. Ik heb er wat van geleerd dat ik dit niet meer zou gaan doen op tweakers maar ik hoop ook dat je voortaan beter kan reageren

Dit is niet beledigend bedoeld.

P.S. Tweakers, Als je een soortgelijke probleem heb noem dan niet in het forum waar het product gekocht is anders overkomt je hetzelfde probleem.

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2007 18:03 ]

• M2M
  • Laatst online: 09:10

M2M

medicijnman

Verwijderd schreef op donderdag 13 december 2007 @ 17:25:

P.S. Tweakers, Als je een soortgelijke probleem heb noem dan niet in het forum waar het product gekocht is anders overkomt je hetzelfde probleem.
ik vind daar zelf niet zoveel mis mee... de winkel waar het gekocht is is in veel gevallen niet de veroorzaker van het mankement, veelal is het de fabrikant of de (mis)gebruiker zelf... Vaak valt aan de winkel niets te verwijten, en kun je de meningen van tweakers ook gewoon terugzoeken in de lijst met webshopreviews.

Dat winkels dan wel of niet overgaan op de behandeling van je RMA probleem dat je zelf veroorzaakt hebt, hoe lullig het ook klinkt, zou niet van invloed moeten zijn op hun waardering.

maar eerlijkheid duurt vooralsnog het langst, en willen ze het niet RMA-en, pech, maar dan is het ook je eigen schuld. Vind je van niet? dan heb je daar de betreffende instanties voor die voor je bemiddelen.

-_-

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-05 15:47

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Vind het jammer dat je een mailtje stuurt naar komplett en met daarin de link van het topic wat ik gestart heb.
Ik zie nergens in het topic dat dit gebeurd is :?
En ook is dit volgens mij niet gebruikelijk om te doen, dus ik vraag me af waar je dit op baseert. Heeft Komplett je gezegd dat er gemailed is oid?
Helaas ( voor jou ) mocht je reactie niet baten en krijg ik een nieuw moederboord en ik heb er trouwens meer problemen mee met het moederbord dus heb zo en zo recht op een RMA.
Fijn voor jou dat jij een nieuw product hebt. Ik denk echter dat het dion_b werkelijk geen ruk interesseert. Het enige wat hij duidelijk wil maken is dat het hier op GoT niet te bedoeling is te babbelen over RMA fraude. Wat zou hij er aan hebben om dit te melden aan Komplett?
<knip>
Wat is het probleem dan? Je hebt toch een nieuw moederbord? :?
Je bent achter de oorzaak van het probleem gekomen en dat is nu opgelost, wat wil je nog meer?
Dat we hier op GoT RMA fraudering toestaan? |:(

Ik snap best dat een defect moederbord tamelijk klote is en dat je dat gefixed wilt hebben.
Alleen begrijp ik niet dat je zonder enige onderbouwing hier dingen gaat beweren.
Verder succes met je nieuwe 680i plank denk ik.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:07

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Beste moderater.

Vind het jammer dat je een mailtje stuurt naar komplett en met daarin de link van het topic wat ik gestart heb.
:?

Onderbouw dit even aub, want je doet hier een bewering dat mijn integriteit als moderator in twijfel trekt :o

Voor alle duidelijkheid: ik heb geen mail naar komplett of waar dan ook heen gestuurd, en zou ongeacht wat je hier schreef zoiets ook niet doen.
Helaas ( voor jou ) mocht je reactie niet baten en krijg ik een nieuw moederboord
:?

Het boeit me zoals Ultraman werkelijk niets of jij wel of geen moederbord krijgt. Het is mooi voor je dat je er een krijgt. Wat denk je dat het mij zou baten als jij er geen kreeg?
en ik heb er trouwens meer problemen mee met het moederbord dus heb zo en zo recht op een RMA.
Nee, je hebt blijkbaar coulance gekregen ondanks een duidelijk gevalletje "eigen schuld". Het is mooi dat een leverancier zo ver gaat met z'n service :)
Het zou goed geweest zijn om mij een mailtje te sturen met daarin dat dit voorboden is en een waarschuwing geven en dan de link naar de regels. Dit vind ik een vreemde soort van "pesten" want je helpt mij er alleen mee naar beneden. Vind het behoorlijk tegen vallen. En als je niet weet wat er precies weet wat er allemaal aan de hand is met mijn mobo geef dan ook niet zo een reactie aan komplett. Ik heb er wat van geleerd dat ik dit niet meer zou gaan doen op tweakers maar ik hoop ook dat je voortaan beter kan reageren
Ik denk dat bovenstaande alinea een stuk meer over jou zegt dan over mij, en dat als iemand jou "naar beneden helpt" je dat zelf bent met een lading ongefundeerde beschuldigingen aan het adres van een ander.

Los daarvan, ongeacht wat er verder allemaal met dat moederbord aan de hand is, staat als paal boven water dat jij zelf per ongeluk lomp geweest bent met die pinnetjes. Dat zou voor willekeurig minder coulante winkel een perfect gegronde reden zijn om je geen service te verlenen voor dat bord.
Dit is niet beledigend bedoeld.

Waar zo'n bord gekocht is, is inderdaad totaal irrelevant voor je technische vraag, dus er is gen enkele reden om het wel te noemen. Maar hier doe je voor de derde keer een beschuldiging die je totaal niet onderbouwt. Dat heet flamen, dus ik zou je ten zeerste willen verzoeken om er ofwel mee op te houden, danwel onderbouwing te geven. Ik weet dat ik zelf geen dergelijke mail gestuurd heb, maar als je eens zou melden op basis waarvan je meent dat ik dat wel gedaan zou hebben dan kunnen we de zaak misschien verhelderen.

Oslik blyat! Oslik!

• dataSlut
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-05 00:01
Ik gok begrijpend lezen.

Ik heb ook 1 pinnetje van mijn socket verbogen gehad op de GA-P35C-DS3R.
Deze heb ik met goed licht, een loep en een pincet weer in de zelfde positie gebracht als de rest van de pinnen.

En alles werkt nu naar behoren, was alleen wel even spannend met een net nieuw mobo natuurlijk...

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-05 16:43

Dhrax

Prog Lord

Vind het sowieso knap dat je dit soort dingen voor elkaar krijgt.

Die socket is gewoon echt verpest en dat gaat niet vanzelf.

Maar dit soort fraude-gevoelige zaken is aan de orde van de dag en gebeurt volgens mij in 99% van de winkels.

Zal er verder geen woorden aan vuilmaken :X

[ Voor 38% gewijzigd door Dhrax op 14-12-2007 10:45 ]

Pagina: 1