Toon posts:

9800pro geeft problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste tweakers,

Ik heb een verse installatie gedaan van Windows XP Professional SP2 (orgineel).
Alles geinstalleerd en geupdate, de nieuwste ATI drivers voor de 9800 Pro gedownload
en geinstalleerd. Het probleem heb ik nu een week en wat ik ook doe ik krijg het tot
op heden niet verholpen helaas.

Een voorbeeld:
http://img404.imageshack.us/img404/9024/67593880sm9.jpg

Ik heb zoals ik al meer als 10 jaar doe de pc geinstalleerd zoals ik het altijd doe,
maar het is erg raar. Videokaart is niet kapot! Ik heb een andere 9800pro gepakt,
en hiermee ook precies het zelfde probleem.

Ik heb drivers uit januarie tot en met heden gebruikt (ATI Catalyst) maar niks.
Ik krijg geen foutmeldingen, of andere dingen, ATI CC werkt prima, windows werkt
prima en internet ook, ook de pagina's laden snel dus er is wel degelijk een
driver geinstalleerd enkel met games klapt hij eruit, of ziet het er bijvoorbeeld met
Final Fantasy XI Online uit zoals het plaatje hierboven.

Iemand een idee? begin onderhand wanhopig te worden ;)

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-02 15:08
Wellicht de monitor of de aansluiting van de kabels of de kabel zelf.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, zijn perfect haha alles is goed enkel games die niet willen werken.
Het is echt software matig dit probleem.

Ik ben zelf webdesigner en heb twee iiyama 22" schermen, heb bijde aangesloten
en exact het zelfde probleem, dat zijn dus 3 monitoren waarvan 2 een goed merk,
DVI, en flatscreen en dan een proview CRT monitor 19" maar daar ligt het niet aan.

Het is echt iets in de software en -of updates die dwarsligt maar het probleem is
dat ik niet kan vinden wie, wat of waar gezien het altijd heeft gewerkt en nu van het
een op het andere moment niet meer.

Drivers lijken in orde, .net framework 2.0 geinstalleerd en geupdate, Direct-X 9.0c
geinstalleerd en verder opzich een kale installatie op McAfee Enterprise 8.0i na dan.

P.S. !!!! Niet de kabels waar? het plaatje van FFXI is een menu gebouwd uit flash.
Als het de kabel was, zou het niet vertragend zijn, het is SUPER vertraagd dus daarom
zeg ik ook dat het een software probleem moet zijn (correct me if im wrong)...

-- update --
Heb verschijdene mensen gezien die zeggen dat nieuwste drivers van 2007 fouten geven met AGP... misschien ook mijn probleem? Helaas januari 2007 is oudste driver die ik kan vinden... heeft iemand een oudere van 2006 voor me eventueel?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2007 18:37 ]

Verwijderd

Probeer deze eens :

The Omega Drivers v3.8.421 are ready!
They are based on the Official ATI Catalyst 7.10 drivers, but unlike them, these will work with AGP cards just fine

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2007 10:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nope helaas ook geen uitkomst.
Het zit hem in de software, die bij geheel ATI en ook gebasseerd op ATI ingebakken zit.

Ben erachter gekomen dat de direct3D driver (of hoe je het noemen wilt) ook niet geladen
kan worden en daar loopt vrijwel alles op stuk (games).

Tot nu toe helaas nog geen oplossing.

ATI Drivers
Omega Drivers
TweaksRus Drivers

Die drie all geprobeerd zonder enig verandering :(

edit:

dxdiag gedaan en dit kreeg ik eruit:

Bestand ati2dvag.dll is niet digitaal ondertekend, wat betekent dat het niet is getest door Microsoft Windows Hardware Quality Labs (WHQL). U kunt een door WHQL ondertekend stuurprogramma eventueel via de fabrikant van de hardware verkrijgen.
DirectDraw-testresultaten: Fout bij stap 20 (Colorfill naar backbuffer): HRESULT = 0x887601c2 (Foutcode)
Testresultaten van Direct3D 7: Fout bij stap 8 (Bezig met maken van 3D-apparaat): HRESULT = 0x8007000e (Onvoldoende geheugen)
Testresultaten van Direct3D 8: De tests zijn geannuleerd voordat ze zijn voltooid.
Testresultaten van Direct3D 9: De tests zijn geannuleerd voordat ze zijn voltooid.

l.s. momenteen omega drivers geinstalleerd dus vandaar ati2dvag.dll ding ;)

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2007 17:49 ]

• Aeon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:18
Grappig... ik had vergelijkbare problemen met mijn Radeon 9800 pro (ook agp). Het is inmiddels erger geworden. Tijdens het opstarten gaat het 5 van de 10 keer fout. (De videokaart crasht echt)

In mijn geval denk ik dat het een hardware probleem is. Maar dat zou bij jou ook kunnen... toch?

• Aeon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:18
Uiteindelijk toch maar herinstallatie van Windows gedaan... Geen problemen meer. (ik heb de nieuwste drivers gebruikt)

Verwijderd

ik heb met deze kaart het probleem dat ie me 24" scherm niet trekt. films op fullscreen of games en hij gaat uit.
Pagina: 1