Toon posts:

Asus V6600 + Blue Orb Probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een groot probleem. Nadat ik een tijdje terug mijn Blue Orb had gekregen en tijdens het monteren erachter kwam dat deze niet fatsoenlijk paste heb ik vandaag opnieuw een poging gedaan omde Blue Orb op mijn Asus V6600 te plaatsen.

Dit keer ben ik eerst naar de winkel gegaan om een tube seconde lijm op te halen. Ik heb de core ingesmeerd met koelpasta en vier kleine drupjes seconde lijm op de hoeken gedaan. De Blue Orb zat perfect vast en leek goed contact te maken met de core.

Maar toen ik hem aanzette en vervolgens 3D Mark 2000 ging draaien zag ik dat de chip nog heter werd dan voorheen. Nu wilde ik dus weer mijn koeler verwijderen, maar deze zit muurvast. Is er een manier om toch deze koeler er weer af te halen? Door bijv. er met een föhn op te blazen of in de diepvries te doen? Of is er geen manier meer om de koeler van de kaart te ontdoen?

Alvast bedankt,

MoNkToNk

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:30

Convoy

g44p

ff een tijdje in een plasticzak in de vriezer leggen, dan gaat ie er makkelijk af.

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Goed inpakken in plastic en 30 minuten de vriezer in. Uitpakken en dan pak je een pasje of iets plats en dat steek je tussen PCB en chip. Neem een brede platte schroevedraaier en je popt hem erzo af ( hoop je dan maar )

Ben net iets te laat :o

Die-hard Brexiteer

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reacties.
Ik ga het gelijk ff proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dat is gelukt. De koeler is eraf. Phew :)

Heeft iemand nog tips om de lijmresten te verwijderen?

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Scheermesje en dan schrapen, afwerken met het fijnste schuurpapier wat je maar krijgen kunt.

Die-hard Brexiteer

• Rickstah
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:06
Op woensdag 14 februari 2001 14:30 schreef MoNkToNk het volgende:
Ok, dat is gelukt. De koeler is eraf. Phew :)

Heeft iemand nog tips om de lijmresten te verwijderen?
dus ik begrijp hieruit dat je hem in de vriezer hebt gelegd ???

stoer! >:)
geen risico's aan verbonden ??

Verwijderd

Topicstarter
Jep, ik heb um 25 minuutjes in de vriezer gelegd goed ingepakt in plastic. Nadat ie er 25 min. in had gelegen heb ik met een schroevendraaier tussen de Blue Orb en de chip zitten porren netzolang totdat de Blue Orb eraf ging. Dit ging op zich wel redelijk gemakkelijk.

Toen kwam het volgende probleem naar voren. Het verwijderen van de lijmresten. Op advies van iemand hier (zie enkele postings hierboven) ben ik naar de Big Boss gegaan en heb een scherp mesje gehaald om o.a. lijmresten mee te verwijderen. Ook heb ik zeer fijn schuurpapier gekocht.

In huis aangekomen heb ik de lijmresten met het mesje van de chip verwijderd, wat goed te doen was. Vervolgens heb ik de laatste restjes met het fijne schuurpapier weggehaald. De chip glimt nu niet meer zo mooi, maar werkt verder nog prima.

De core draait nu op 120@142 en het geheugen op 166@195. Dan maar zonder Blue Orb. Met 3DMark 2000 haal ik nu 5319, een winst van meer dan 600 voordat ik de videokaart overgeklokt had :)

Verwijderd

raar dat ie heter wordt een jongen van school heeft de blue orb op zijn gf2mx en die draait als een tiet

Verwijderd

ik heb ook een blue orb, de pasvorm is idd KUT.....heb m in een hoek gegooid!

Verwijderd

Blue Orb gaf op mijn asus v6800 ook al zo weinig verbetering. Krijg het vermoeden dat
de blue orb alleen veel zin heb als je standaard een heatsink hebt en vervangt met
de blue orb. Bij MX's dus

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

Op donderdag 15 februari 2001 12:33 schreef PepsiLight het volgende:
Blue Orb gaf op mijn asus v6800 ook al zo weinig verbetering. Krijg het vermoeden dat
de blue orb alleen veel zin heb als je standaard een heatsink hebt en vervangt met
de blue orb. Bij MX's dus
Hier dezelfde ellende met een v6800. valt me wel op, dat het lijkt alsof de core van de processor iets dieper ligt, dan de buitenkant van de processor. Optisch bedrog of gewoon een lelijke chip :?

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Pagina: 1