[XP] Windows resolutie zomaar raar

Pagina: 1
Acties:

• Alpha_Mouse
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-02-2022
Een klant van mij zit sinds vanochtend met een probleem.

Hij heeft een standaard computer (windows XP SP2 met updatetjes enzo) ATI Radeon 9600 met laatst geupdate Catalist Drivers (21 nov 2007)

24" Dell E248WFP Scherm (1920x1200) Analoog - D-Sub

Toen hij (naar dat hij zijn PC netjes afsloot zei de gedupeerde) de PC aanzette krijg hij het volgende beeld

http://www.mousemedia.nl/temp/Screen.jpg

Wat wij niet kunnen zien, echter de klant wel, isdat de klant zijn iconnen uitgerekt ziet. Het beeld kan ook naar links / recht scrollen (niet naar boven of beneden... wat ook al gek is, Want als de monitor de reso niet aan zou kunnen zou je zeggen dat dit naar aspect ratio fout gaat.... Dus ook naar boven en beneden....)

De eerste reactie die natuurlijk in je opkomt is dat de monitor de reso niet aankan, wat natuurlijk raar is want dat kan deze monitor wel... Aan de videokaart / drivers moet het ook niet liggen die heb ik geupdate....

Iemand een idee of moet ik echt gaan denken aan een defecte monitor?

Aangezien de monitor analoog aangesloten is heb ik de Factory reset ook al geprobeerd. Helaas haalde niets uit.

Dank!

[ Voor 4% gewijzigd door Alpha_Mouse op 11-12-2007 15:12 ]

The real definition of windows 9x: A number of 32-bit extensions of a 16-bit shell for an 8-bit OS, made for a 4-bit computer by a 2-bit company who can't stand 1-bit of competition.

• Mystery
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-09-2025
Denkt Windows niet toevallig dat er een dual monitor setup aanwezig is (wat overigens wel vreemd is zo uit zichzelf).

Battle.net tag

• Alpha_Mouse
2e monitor is uitgeschakeld

The real definition of windows 9x: A number of 32-bit extensions of a 16-bit shell for an 8-bit OS, made for a 4-bit computer by a 2-bit company who can't stand 1-bit of competition.

• Ethefox
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-02 10:54
Na de video-driver update? Dan driver terugrollen / restorepoint terugzetten. Het zal niet de eerste keer zijn dat dit gebeurt met een Radeon 9600 (zoals ik ook heb).

• Alpha_Mouse
Ethefox schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 15:42:
Na de video-driver update? Dan driver terugrollen / restorepoint terugzetten. Het zal niet de eerste keer zijn dat dit gebeurt met een Radeon 9600 (zoals ik ook heb).
Neen, dit probleem deed zich voor de update van de driver ook al voor. Omdat ik dacht dat de driver niet goed / corrupt was, heb ik een nieuwe versie erop gezet. deze gaf het zelfde probleem

• 4ourty2
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Heb je geprobeerd om hem digitaal aan te sluiten (de 9600 heeft toch ook dvi?)
Pagina: 1