Nieuwe dvd's branden niet op 16x, oude wel

Pagina: 1
Acties:
  • 850 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Alm4riC
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05-02 21:30
Tijdje terug nieuwe dvd's besteld, welke hooguit op 4x willen branden (Nero, ook met andere freeware programma's geprobeerd. Andere keus als 4x is er niet). Het grappige is dat de "oude" dvd's (dezelfde als de nieuwe; Arita 16x +R) wel gewoon op 16x hun ding doen.

De nieuwe dvd's branden bij een kameraad wel gewoon op 16x, zoals het hoort, terwijl ze dat bij mij verrekken. Hier snap ik dus écht niks van? Brander is een NEC ND-3550A...

[ Voor 3% gewijzigd door Alm4riC op 11-12-2007 14:11 ]

• caRe.Ghost
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:08
Kijk eens of er een firmware update voor je brander is, dat wil nog wel eens helpen.

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01-2025
http://liggydee.cdfreaks.com/page/en/NEC-ND-3550A/

Zou dan Liggy's ND3551 Bitsetting Firmware 2.03 RPC1 gebruiken.

• Alm4riC
Hmm, als ik Binflash wil uitpakken geeft WinRAR een foutmelding... Komt ook niet bepaald goed uit :9

• Alm4riC
Hmm, op de laptop hier thuis willen ze ook maar op max. 4X branden. Het kan dus niet aan de brander liggen..

Verwijderd

Alm4riC schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 14:09:
Tijdje terug nieuwe dvd's besteld, welke hooguit op 4x willen branden (Nero, ook met andere freeware programma's geprobeerd. Andere keus als 4x is er niet). Het grappige is dat de "oude" dvd's (dezelfde als de nieuwe; Arita 16x +R) wel gewoon op 16x hun ding doen.

De nieuwe dvd's branden bij een kameraad wel gewoon op 16x, zoals het hoort, terwijl ze dat bij mij verrekken. Hier snap ik dus écht niks van? Brander is een NEC ND-3550A...
Alm4riC schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 16:21:
Hmm, op de laptop hier thuis willen ze ook maar op max. 4X branden. Het kan dus niet aan de brander liggen..
Waarom zou het niet aan de brander liggen, hoe kan het dan dat ze daar wel met 16x branden?

• Alm4riC
Verwijderd schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 19:56:
[...]

[...]

Waarom zou het niet aan de brander liggen, hoe kan het dan dat ze daar wel met 16x branden?
Ik heb het niet persoonlijk gezien, hij zei van wel dus daar ga ik dan ook maar vanuit... Maar het lijkt me wel erg vreemd dat twee verschillende branders 'm niet pakken? Dan moet het wel aan de DVD's liggen, want het zijn dezelfde als de vorige. Misschien dat die van de nieuwe lading een fabrieksfoutje hebben ofzo en dat niet elke DVD-brander ze pakt op 16X

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 08:55
Het merk wat op het doosje staat zegt niks over de snelheid van het branden.

Met cdspeed kun je de media code uitlezen, deze bepaald de snelheid.
De media code staat in je firmware van je brander, hier staat de snelheid wat hij gaat branden.(en hoe hij brand met de laser).
Daarom kun je proberen om de firmware te vernieuwen en hopen dat de snelheid omhoog gaat.

Meer info, ga naar www.cdfreaks.com , ga naar het forum.

Met cdspeed kun je de kwaliteit kontroleren na het branden, hoe vind je op cdfreaks, dus staar je niet blind op 16x, want de meeste dvd's zijn dan niet op maximale kwaliteit gebrand.
Heb nu zelf 16x dvd's hier die ik op 4x lig te branden omdat ze dan beter te lezen zijn, en langer te bewaren zijn.

• Alm4riC
jan99999 schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 21:38:
Het merk wat op het doosje staat zegt niks over de snelheid van het branden.

Met cdspeed kun je de media code uitlezen, deze bepaald de snelheid.
De media code staat in je firmware van je brander, hier staat de snelheid wat hij gaat branden.(en hoe hij brand met de laser).
Daarom kun je proberen om de firmware te vernieuwen en hopen dat de snelheid omhoog gaat.

Meer info, ga naar www.cdfreaks.com , ga naar het forum.

Met cdspeed kun je de kwaliteit kontroleren na het branden, hoe vind je op cdfreaks, dus staar je niet blind op 16x, want de meeste dvd's zijn dan niet op maximale kwaliteit gebrand.
Heb nu zelf 16x dvd's hier die ik op 4x lig te branden omdat ze dan beter te lezen zijn, en langer te bewaren zijn.
Zoals ik al vermeldde: het zijn precies dezelfde dvd's als die van mijn vorige bestelling, welke wél op 16x fikte, zoals het hoort (want het staat op de verpakking en de dvd's zelf).. Net toch maar ff cd-dvd speed gedraait en daar komen ze ook niet boven de 4X uit :/

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-02 22:32
Alm4riC schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 22:43:
[...]
Zoals ik al vermeldde: het zijn precies dezelfde dvd's als die van mijn vorige bestelling, welke wél op 16x fikte, zoals het hoort (want het staat op de verpakking en de dvd's zelf).. Net toch maar ff cd-dvd speed gedraait en daar komen ze ook niet boven de 4X uit :/
Dat kan niet; als het precies dezelfde dvd's zijn dan zouden ze net zo snel gebrand moeten kunnen worden als je oude schijfjes.
Het leuke van DVD merken is dat ze schijfjes inkopen bij verschillende fabrieken van schijfjes. De buitenkant en het schijfje zelf ziet er dan hetzelfde uit; maar ze zijn toch anders. Dat is vrijwel zeker bij jou het probleem dus. Zoals gezegd kan je dit zien aan de mediacode.

• Alm4riC
Jimster schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 23:15:
[...]

Dat kan niet; als het precies dezelfde dvd's zijn dan zouden ze net zo snel gebrand moeten kunnen worden als je oude schijfjes.
Het leuke van DVD merken is dat ze schijfjes inkopen bij verschillende fabrieken van schijfjes. De buitenkant en het schijfje zelf ziet er dan hetzelfde uit; maar ze zijn toch anders. Dat is vrijwel zeker bij jou het probleem dus. Zoals gezegd kan je dit zien aan de mediacode.
Mediacode: RITEK F16 001 (01h)

Terwijl op de website staat: Mediacode: RICOHJPNrR0

Zegt iemand iets?

[ Voor 5% gewijzigd door Alm4riC op 12-12-2007 12:57 ]

Verwijderd

Jup, ik heb hetzelfde probleem als jij hebt. Ik heb ook altijd op 16X kunnen branden met mijn Arita 16X DVD's op mijn Samsung 18X brander. (Licht blauwe DVD schijfjes). Maar op een gegeven moment waren ze dus op en dan heb ik maar weer een spindel van 50 stuks gekocht. Weer Arita DVD+R 16X. Ziet er dus precies hetzelfde als de oude uit. Echter willen deze maar max op 8X branden. En de mediacode is nu inderdaad ook RITEK F16 001 (01h). Ik dacht eerst dat het aan mijn brander lag. Gelukkig heb ik nog een brander van Plextor 12X en die geeft ook aan dat de DVD's op max 8X gebrandt kan worden. Tot mijn geluk had ik nog 1 lege DVD liggen van de oude stapel en die dus erin gestopt en die geeft wel aan dat ik met 16X kan branden. Die heeft een mediacode van:
RICOHJPN R03 004 (04h)
Mijn Samsung 18X brander heeft ter alle duidelijk de meest recente firmware dus daar ligt het niet aan.

Is dit een productie fout geweest? :?

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-02 11:38
Ritek is mindere kwaliteit dan Ricoh, misschien dat ze daarom niet op 16x willen branden.

De wijzen komen uit het Oosten!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-02 22:32
Verwijderd schreef op woensdag 26 december 2007 @ 13:10:
Is dit een productie fout geweest? :?
Arita heeft gewoon bij een andere fabriek de schijfjes ingekocht. Veel kan je er niet aan doen, alleen hopen dat er weer snel een nieuwere firmware update uitkomt.
Pagina: 1