Toon posts:

A7V+SB Live! 1024 Probleem na installatie drivers

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mede-Tweakers,

Ik heb een probleem met een ASUS A7V (rev. 1005B) en een Soundblaster Live 1024 Player.
Wanneer ik voor de soundcard mijn drivers installeer (nieuwste) loopt de computer vast OF onder het installeren van de drivers OF als ze wel geinstalleerd worden (lukt soms) dan loopt hij na een paar minuutjes vast. :'(
Mijn computer loopt dus NIET vast als de Soundblaster er alleen maar in zit, maar zodra ik in Windows de drivers ga installeren (maakt niet uit welke versie... (oude tot de nieuwste), Ik heb ook al Win 98, SE, 2000 enzo geprobeerd, maar zelfde probleem) mijn computer loopt steeds vast.:( Mijn configuratie:

ASUS A7V (BIOS 1005b)
Athlon 900
256 MB Geheugen
Maxtor 20,1 GB UDMA 100 7200RPM
Creative Geforce MX 32MB DDR
3 Com Ethernetkaart
Soundblaster Live! 1024
AOPEN DVD,AOPEN Brander blabla...

Het probleem heeft in ieder geval te maken met de Soundblaster Live! en de A7V, Ik heb ik dit forum al veel gelezen over problemen hiermee, en velen suggereren dat het een IRQ conflict betreft, maar dat is niet het geval lijkt mij... Ik heb de nieuwste VIA 4in1 drivers geinstalleerd, BIOS geflashed naar 1005d, Ik heb alle IRQ's uitgeprobeerd, uiteraard heb ik IRQ5 gereserveerd voor Legacy devices, Onboard sound gedisabled, Serial ports enzo uitgeschakeld om meer IRQ's vrij te krijgen, Kaarten van poort verwisseld, en weer met IRQ's gekloot maar niks werkt.
Wie helpt me uit de troubles??? :?
Degene die me helpt zal ik erg dankbaar zijn.. :)

Groeten, RB

• The-Force
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-08 14:17

The-Force

Mashup MasterKing

Probeer die SB Live eens in een ander PCI slot. Wil ook nog wel eens helpen.

https://www.youtube.com/@MashupMasterKing

Verwijderd

Het 3e pci slot bij voorkeur dacht ik.
Iig staat in je BIOS wel welke sloten irq's delen. En dat wil je *niet* want daar kan die SBLive erg slecht tegen.

Verwijderd

Topicstarter
Kijk, dit bedoel ik dus...
Ik heb Soundblaster al in alle sloten geprobeerd.. Het lijkit mij ook dat hij het in slot 3 het beste doet, daar zit hij dus ook in, maar het werkt niet.....

Verwijderd

Ik installeerde hem in het begin verkeerd, waardoor ik gezeur kreeg... Downloaden de nieuwste Live! ware software, en installeer voor je kaart dan GEEN drivers, gewoon op next, next, next drukken zodat je een Onbekend aparaat krijgt. Dan installeer je de Live! ware, en reboot je. Toen werkte alles goed bij mij

Verwijderd

heb je wel eerst de VIA 4in1 drivers geinstaleerd, die moeten dus eerst en dan die voor de rest van je hardware, als je dit gaat dioen dus eerst de geinstaleerde drivers weg flikkeren

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, nog steeds geen oplossing, heb alles geprobeerd war jullie zeggen, maar dat werkt niet...

Verwijderd

heb je iets aan de ATA100 controller hangen?

zo niet, dan moet je hem op disabled zetten in de hardware profile van windows (als je win32 gebruikt)

Verwijderd

Topicstarter
Ja dus...

Lezen jullie eerst eens even goed...

ASUS A7V (BIOS 1005b)
Athlon 900
256 MB Geheugen
Maxtor 20,1 GB UDMA 100 7200RPM (ZIT OP ULTRA ATA100)
Creative Geforce MX 32MB DDR
3 Com Ethernetkaart
Soundblaster Live! 1024

HELP!!
Is er dan echt niemand die dit weet?

Verwijderd

volgens creative moet je eerst de oude drivers van de live kaart volledig verwijderen voordat je ze opnieuw installeerd.

krijg je wel eens een windows protection error voordat windows start?

En ik kan prima lezen hoor !! :)

• Halo_Master
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-04 15:41

Halo_Master

kan het cooler , pleaze?

Robbert , als jij dit bent ;) , zal vrijdagavond ff die LiveWare 2.0 voor je meenemen(nee , zal hem echt niet meer vergeten).Misschien helpt dit , heb zelf ook veel problemen gehad met een TB, asus a7v een SB1024 en LiveWare 3.0 , hij herkende mijn DVD-speler geeneens meer op een gegeven moment.

Intel PIV 3.0@3600Mhz,2xiwaki md-15R en 1xswiftech mcp600, 4x xlr120 rad in externe boxes,dfi lanparty pro 875B,geil 512 mb pc4200, Ati Radeon 9800 pro,Audigy2,Silicon Graphics F180 (18,1 inch TFT)

Verwijderd

Ditzelfde probleem heb ik ook gehad de oplossing hiervoor is erg simpel maar
er kan wat tijd in gaan zitten.

1.Je formatteerd je C: en je begint weer bij het begin; als je windows installeerd moet je aangepast kiezen en dan alles deselecteren

2.als windows is geïnstalleerd start je Windows op en installeer je alleen de IDE-drivers en niet de andere randapparatuur zoals video of audio.

nu kom je in windows in 16 kleurenmodes

3.je stopt de CD van je moederbord erin en laad "alleen" je Mobo drivers.

4.en je reset Windows

5.Installeer de video, audio etc..

É voila,

alles moet welken

Verwijderd

Topicstarter
Jep Onno, it's me....
Ik zal de laatste oplossing eerst even testen..
Maar neem A.u.b 2.0 mee...
Zou geweldig zijn...

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

De laatste BIOS (1006) schijnt ook een aantal SBLive-gerelateerde problemen op te lossen, probeer dat eens zou ik zeggen!

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Topicstarter
Nieuwe bios lost helaas niets op...

Verwijderd

Ik heb hier ook de A7V (1005c) met Athlon 900 en 256 ram EN de Sb live 1024, maar ik heb toch geen enkel probleem eigenlijk, alles staat hier nog op de fabrieks- en windows-instellingen gaat allemaal oke.

Toch succes ermee :)

Verwijderd

vraagje over mijn asus a7v ik heb er 2 eentje met een tb 800 en eentje met een 1GHz maar hier komt het ik heb ze allebei geflashed naar 1006 maar ik kan op die van mijn 1GHZ niet de MP veranderen maar op die van mijn 800mhz wel heeft iemand mischien een oplossing want voor de rest werkt alles op beide pc's perfect. Voor de itho's onder ons met de MP bedoel ik de multipeyer no offence buddies B-) ik flashte eerst de tb800 en toen met dezelfde disks de 1GHZ btw ze hebben allebei windows ME

Verwijderd

bij voorbaat dank B-)

• _Stryker_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-04-2025
uit de asus FAQ:
Q16. After I install audio driver for Creative PCI 128 / SB Live! Player 1024 / SB Live Platinum for A7V motherboard, I got IRQ conflict in the system. How can I fix the problem?

A : The Creative® sound cards need two IRQs. One is for SB16 DOS emulation (ISA IRQ) and the other is for PCI IRQ. The BIOS assigns all IRQ to PCI slot by default because A7V doesn't have ISA slot. Please correct the problem with the following setting in the BIOS setup menu.
Advanced -> PCI Configuration -> PCI/PNP IRQ Resource Exclusion -> "IRQ 5 Reserved for Legacy Device" -> "Yes"

• Halo_Master
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-04 15:41

Halo_Master

kan het cooler , pleaze?

Robbie , je was ziek , dus heb ik hem niet aan je kunnen geven , je broertje amper gesproken op het werk , volgende week ochtenddienst(zaterdag) en de cd zit al in mijn binnenzak van mijn jas , haal hem er niet meer uit ;) ;)

Intel PIV 3.0@3600Mhz,2xiwaki md-15R en 1xswiftech mcp600, 4x xlr120 rad in externe boxes,dfi lanparty pro 875B,geil 512 mb pc4200, Ati Radeon 9800 pro,Audigy2,Silicon Graphics F180 (18,1 inch TFT)

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-08 21:43

jotheman

Was like that when I got here!

Jepz, hep ik 2 dage geleje oowk nog gehad bij formatten van mun C schijf, had dit alleen ondur winME (Meer Ellende)... idd wat joost oowk al zei, al je drivers eraf goojen wat met de kaart te make heeft... Dan bij creative.com laatste liveware downen en die installen, da werrukt wel (bij mij iig), good luck :)

I see dead pixels...

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05-2025

Verbal Kint

The man with the plan

Tip van _Stryker_ is de juiste in mijn geval. Gewoon IRQ 5 ff op ISA instellen en hij draait als een zonnetje. Anders kun je nog ff de SB16 emulatie uitschakelen..

Great minds think alike!

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik gedaan......
Maar het werkt niet...
Bedankt alvast Onno... voor liveware 2.0

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm, nog steeds geen oplossing....
Zijn er hier nog ECHTE Tweakers??

Verwijderd

Donder alles uit je pc, behalve je beeldkaart

bios 1006 ga ik van uit
instaleer je os
instaleer de via drivers en dergelijke

sb in 3e pc- slot steken
daarna liveware 3 instaleren met up to date drivers. als dat niet werkt?

zet in de bios het volgende aan:

reset configuration data: yes
pluy and play os: yes

werkt niet reserveer dan een interrupt voor pci slot 3 9 of 10 ofzo

onthoud wel de sblive gebruikt een interupt
en de sb16 emulator ook, dus je hebt 2 irq nodig.

als je me of 2000 draait is dit niet nodig!

• eenTurk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-02-2025

eenTurk

Intel Inside = *** outside

Het 3e pci slot bij voorkeur dacht ik.
Iig staat in je BIOS wel welke sloten irq's delen. En dat wil je *niet* want daar kan die SBLive erg slecht tegen.
Bullshit Nem0. Mijn SBLive Platinum deelt al ruim een jaar met de Intel Netwerkkaart en de USB controller. Daar ligt het dus niet aan. De SBLive PCI is een PCI 2.1 Compliant kaart. Elke PCI 2.1 kaart kan met andere PCI 2.1 of hoger compliant kaart(en) 1 van de 4 IRQ's delen. De VIA chipsets heeft een niet volledig PCI 2.x compliant interface. Dit geldt ook voor hun USB interface.

**Kortom** RB je moet veel klooien en pray to god dat het wel us een keertje zal werken. Ik heb geen VIA (gelukkig) dus ik weet niet hoe je dat moet oplossen.

Audi C5 3.0 + Audi C4 2.3 nog 2 ringen te gaan :)

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Misschien is er gewoon iets niet goed aan je SBLive of je A7V.
Bij mij werkt het perfect namelijk... (en echt niks speciaals gedaan ofzo)

Verwijderd

Topicstarter
Oke, het is gelukt!!!
Heel erg bedankt!!!!
Pagina: 1