Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Orange problemen (activeren abonnement)

Pagina: 1
Acties:
  • 516 views sinds 30-01-2008

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-11 16:22
Ik kon hier zo geen topic vinden waar ik dit in kan plaatsen, maar wil toch graag advies van een buitenstaander met gezond verstand.

Mijn vriendin heeft na goed advies van mijn kant een overstap gemaakt van KPN naar Orange, mede zodat we voor 5 euro van Orange naar Orange kunnen smsen.

Hebben we in totaal 2 tot 2,5 uur aan de telefoon gehangen en werden constant van het kastje naar de muur gewezen. Kregen we iemand van de 2e lijn aan de telefoon en hij zei dat de instellingen daar niet goed stonden en ze moest ff de telefoon uit/aan zetten en weer proberen. Dit hielp niet en vervolgens kwamen we niet verder dan de 1e lijns die steeds zeiden dat het een gebruikersfout was. Uiteindelijk via de orange shop in contact gekomen en bleek het abo op een orange 0 te staan. Hierdoor kon ze niet smsen maar die 2,5 uur bellen was dus tegen het volle tarief gegaan van 25 cent per minuut. Orange30 werd geactiveerd en de kosten die gemaakt waren werden niet vergoed door Orange, want het zou maar op een paar euro gaan volgens hun. (4 dagen tegen dit tarief gebeld)

Nou zijn we 3 weken verder en staat de rekening al op 75 euro ! Het blijkt dat de smspaketten niet geactiveerd waren en zij dus 17 cent per sms betaalde ipv gratis naar Orange en 9ct naar andere providers. naar de shop gegaan en ze konden het met onmiddelijke ingang activeren, maar niet met terugwerkende kracht !

Is dit wel te eisen en zo ja, waar? Alles staat namelijk wel netjes op haar contract. Is het contract misschien te ontbinden zonder afkoopsom?

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ieg niet betalen. Daarnaast een officiele klacht indienen, met kopieen van alle papieren erbij.
Als er duidelijk staat dat er een abbonement is afgesloten en dat je toch een hoger tarief hebt moeten betalen in die periode dan kunnen ze niets anders dan je in het gelijk stellen.

Doen ze dit niet, dan zou ik een brief sturen waarin je het contract ontbind omdat zij zich niet aan het contract houden.

Dus naar klantenservice bellen, klacht indienen nav de rekening en dit ook schriftelijk doen.

• Tha
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-05 09:12

Tha

gaat hard

wat een in en in trieste houding van Orange (tmobile)
je hebt recht op waar je voor getekend hebt,
ook zal op je eerste factuur staan welk abb. je ten tijden had, dit is niet correct en is dus nog duidelijker aantoonbaar voor hun.
ik zou gewoon naar de shop toe gaan, met de papieren, lukt het dan nog niet, gewoon je betalingen storneren bij de bank en je contract laten ontbinden.
geen consumenten organisatie die een spaan heel laat van een bedrijf wat zo denkt geld te verdienen.
succes!

Tha

• AndereKoekoek
Inmiddels in totaal 5x naar de shop geweest en behoorlijk wat minuten met de shop gebeld.
De factuur is binnen me de vermelding 0 euro abo, waardoor alles buiten de bundel verrekend is.

Overigens wist de helpdesk me te melden dat de shop nog helemaal geen melding had gemaakt, terwijl zij ons verteld hadden dat ze het aan het regelen waren en we reeds een keer of 10 terug gebeld zouden worden. Ik heb maar gebluft dat ik het gesprek met de helpdesk had opgenomen en andere stappen ga ondernemen om mijn gelijk te halen.

Gaan nou maar eens om de tafel zitten met iemand die veel verstand heeft van dit soort zaken, want wat een ellende zeg. Overigens zullen zowel ik als mijn vriendin de brief ondertekenen met de mededeling dat we beide ons abonnment willen opzeggen dankzij de voortreffelijke service die ze geboden hebben. Ben zelf al zeker 5 jaar klant van Orange en heb in hun systeem een diamond-status volgens de shop in Tilburg, waar de service wel goed is

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Floris-K schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 10:58:
Inmiddels in totaal 5x naar de shop geweest en behoorlijk wat minuten met de shop gebeld.
De factuur is binnen me de vermelding 0 euro abo, waardoor alles buiten de bundel verrekend is.

Overigens wist de helpdesk me te melden dat de shop nog helemaal geen melding had gemaakt, terwijl zij ons verteld hadden dat ze het aan het regelen waren en we reeds een keer of 10 terug gebeld zouden worden. Ik heb maar gebluft dat ik het gesprek met de helpdesk had opgenomen en andere stappen ga ondernemen om mijn gelijk te halen.

Gaan nou maar eens om de tafel zitten met iemand die veel verstand heeft van dit soort zaken, want wat een ellende zeg. Overigens zullen zowel ik als mijn vriendin de brief ondertekenen met de mededeling dat we beide ons abonnment willen opzeggen dankzij de voortreffelijke service die ze geboden hebben. Ben zelf al zeker 5 jaar klant van Orange en heb in hun systeem een diamond-status volgens de shop in Tilburg, waar de service wel goed is
let er wel op dat jij eigenlijk geen goede reden hebt om jouw contract te ontbinden. Bij jou gaat toch alles goed? Bij alleen je vriendin toch niet?
Verder weet ik niet wat de precieze link is tussen een Orange Shop en Orange. Misschien hebben die wel evenveel in te brengen als dat jij naar de klantenservice zou bellen.
Maar rekeningen gewoon niet betalen. Kan zijn dat ze dan automatisch de telefoon afsluiten. Pech dan, haal je een sim only abbo ergens anders:)

• Tha
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-05 09:12

Tha

gaat hard

Floris-K schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 10:58:

Heb zelf ooit ook gezeik gehad met rekeningen die niet klopte, werd nooit terug gebeld etc.
betalingen laten storneren bij de bank, en terug laten halen wat niet klopte.
had ze binnen een dag aan de lijn en toen kon alles wel in 1 keer geregeld worden.
triest is het dat het pas als het zover komt geregeld kan worden.
laat ze maar dreigen met deurwaarders en aansluitkosten, je staat sterk genoeg om dit met 2 vingers in je neus tot alsnog een goed einde te brengen

Tha

• AndereKoekoek
Kurios schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 11:09:
[...]

let er wel op dat jij eigenlijk geen goede reden hebt om jouw contract te ontbinden. Bij jou gaat toch alles goed? Bij alleen je vriendin toch niet?
Verder weet ik niet wat de precieze link is tussen een Orange Shop en Orange. Misschien hebben die wel evenveel in te brengen als dat jij naar de klantenservice zou bellen.
Maar rekeningen gewoon niet betalen. Kan zijn dat ze dan automatisch de telefoon afsluiten. Pech dan, haal je een sim only abbo ergens anders:)
Ja klopt..beetje raar geforumleerd, maar bedoelde dat mijn contract dan nu al opgezegd zou worden voor eind contractdatum en die van haar per direct. Volgens mij pleegt Orange contractbreuk, gezien ze niet de dienst leveren op de afgesproken datum tegen het afgesproken tarief. Klopt dit?

Orange shops kunnen overigens meldingen maken in het systeem wat direct gelinkt staat aan het systeem van de helpdesk. Daar worden dit soort zaken opgepakt, beoordeeld en indien nodig gecorrigeerd. Dit alles was gewoon niet gebeurd

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-11 15:19

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Als hun fouten maken, is dat jammer. Maar, dat gebeurd bij elk bedrijf. Hoe ze het probleem proberen op te lossen is belangrijker. Ook moet niet vergeten worden dat de benadeelde wel de juiste stappen moet nemen (neem jou niets kwalijk hóór).

Stuur een aangetekende brief. Daarin hetgeen wat is afgesproken, zoals ook op het contract vermeld staat (voeg kopie contact toe). Stel in die aangetekende brief dat je ze verzoek dit probleem binnen 8/14 dagen (ik zou 14 doen, anders is het zo 'pushend') op te lossen. En vermeld ook dat je anders jezelf genoodzaakt voel om het bedrag te stoneren en het contract te ontbreken op basis van het niet nakomen van gemaakt afspraken.

Voor de rest is er weinig te discussiëren en ik hoop dat dit probleem snel opgelost kan worden. :)

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.