Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

RFiD emulator (laten) bouwen

Pagina: 1
Acties:
  • 207 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Contactloze smartcards worden steeds meer gebruikt, in paspoorten treinkaartjes en vele andere toepassingen.

Nu is er een Open Source RFiD lezer en smartcard emulator te vinden op deze site Click.
In het kort samengevat:
  • OpenPCD is a free hardware design for Proximity Coupling Devices (PCD) based on 13,56MHz communication.
  • OpenPICC is a device that emulates 13.56MHz based RFID transponders / smartcards.
De schema's enzo zijn vrij te downloaden en gebruiken en ze hebben ook een klein winkeltje waar je momenteel alleen nog maar de reader kan kopen. De emulator is "out of stock" en precies die lijkt me wel leuk om te hebben. Men reageert niet op m'n vragen of ze die nog ooit gaan bijmaken dus lijkt me het enige alternatief: zelf laten bouwen.

Nu heb ik 2 vragen:
  1. Wie heeft er goeie ervaring met het laten bouwen van PCB's inclusief het monteren van de smd's etc?
  2. Wie heeft er interesse om mee te doen als ik om de kosten te drukken een kleine batch (10 of 20) van die krengen laat maken?
Groet,
Tom

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-11 21:59

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Laat maken? Man, 10 printjes met wat smd's kun je toch zelf prima solderen?

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Sebastius,

Ik ben niet zo goed, soldeertechnisch gezien....
Het ding zit ook aardig vol met kleine weerstandjes en andere troep :)

Bouwen lijkt mij gewoon meer kans op een werkende print. O-)

Groet,
Tom

Verwijderd

Waarom moet het weer goedkoper (lukt je toch niet), je kunt die dingen toch ook direct bij de makers bestellen?
https://shop.openpcd.org/...rat3i0u1jc49trb4tvrj9bk96

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 13:55:
Waarom moet het weer goedkoper (lukt je toch niet), je kunt die dingen toch ook direct bij de makers bestellen?
https://shop.openpcd.org/...rat3i0u1jc49trb4tvrj9bk96
Ik kan alleen maar de reader bestellen.
De OpenPCD niet de OpenPICC. Of ize ik het miss?

Verwijderd

Ah nee die niet idd.
Ik dacht dat het om de reader ging omdat je startpost niet vermeld dat het om allebei gaat en de reader verreweg het populairst is (die open PICC is meer voor hacking doeleinde) (en je link leidt naar de reader)

Maar over printjes bestellen: www.makepcb.com is de goedkoopste die ik ken.
Voor het bestukken heb ik geen ervaring maar ik vraag me af of het je ooit gaat lukken om iemande te vinden die de pick and place machien wil inregelen als er maar 20 printjes gemaakt worden. Denk dat je beter aan een goed vriend/kennis/collega kan vragen of die het voor je wilt doen.

Er zit niet zoveel spannends op die printjes hoor, is best te doen met de hand, ik schat dat je 1 a 2 uur per pcb kwijt bent als je het met de hand doet. (dus iets van 20 euro/print solderen als je een student inhuurt)

Componenten kun je allemaal krijgen bij www.digikey.com (ook de componenten die hij bei reichelt haalt zul je vast nog wel bij digikey kunnen krijgen)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2007 13:03 ]

• T1psY
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:38

T1psY

Dumo-Technics

ik wil ze misschien wel solderen mail me maar ff

http://www.dumo-technics.com

Pagina: 1