Toon posts:

Nieuwe samenstelling met Gigabyte GA-P35C-DS3R

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste tweakers,

Ik heb sindskort intresse voor de volgende pc onderdelen, en ben benieuwd of deze synchroon en stabiel zullen gaan werken? Onderdelen zijn:

1- Intel Core2 Quad Processor Q6600 | BX80562Q6600
2- Gigabyte GA-P35C-DS3R (rev. 1.0) Intel® P35 + ICH9R Chipset | GA-P35C-DS3R
3- Kingston Memory 2GB 667Mhz DDR2 NonECC CL5 2pk | KVR667D2N5K2/2G
4- Aopen QF50C(black) | 91.97020.C0P0
5- Samsung 160GB SATA II HDD | HD161HJ
6- Point of View 7200GS Pe16 Nvidia VGA Card 256MB TV OUT DVI
7- Samsung Super-WriteMaster DVD Writer. Ivory | SH-S203N/BEWN

Ik twijfel namelijk aan de voeding van Aopen....ATX voeding(kabel) heeft een aparte uitvoering, namelijk 4 pin(voor CPU), 20 pins ATX 12V voor MObo...terwijl het MOBO een 24 pins invoer behoeft!? Er is nog een 4 pins voedingskabel die wel bij de resterende 4 pin(van 24 pins invoer) past, maar weet niet zeker of het hier voro bedoeld is?

Heeft iemand hiermee ervaring? Laat me snel weten

Alvast bedankt
Ehsan

• Stijnd
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-05 22:49
Ja die stekker van die voeding is daar voor bedoeld. Verder denk ik dat je beter pc6400 geheugen kunt nemen voor die 1e euro meer. Dit systeem lijkt me prima, een beetje meer onderzoek/reviews lezen had gemogen.

Ik weet niet of je welns een spelletje speelt maar verwacht niet veel van die 7200 videokaart.

[ Voor 18% gewijzigd door Stijnd op 11-12-2007 12:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik ben het nu in elkaar aan het zetten..maar hij wil niet opstarten....bij voeding zit geen hoofschakelaar wat dan ook...ik heb ook zitten spelen met die frontpanel aansluitingen...maar te vergeefst,,,ik krijg 0000 signal...ik heb het idee dat de voeding wat wil doen(bij eerste klik) maar kom verder niet op gang....zou dit mogelijk zijn? en wat is daarvoor de oplossing?

iemand kennis met dit probleem??

alvast bedankt

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-05 00:59
Gaat de fan ín de voeding draaien (als er een inzit). Verbind ook eens de groene draad met een zwarte (van de ATX-plug) met een paperclip en kijk of hij dan gaat draaien.

Heb je de gelegenheid om alle onderdelen ergens apart te testen, misschien bij iemand die je kent of bij de pc winkel op de hoek?

Neem voor de rest ook maar even de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door.

Verwijderd

heb je ook de extra voeding voor de CPU aangesloten?

Verwijderd

Topicstarter
Dus heeft niks met die bruine en oranje draad te maken?

jah ...het valt mij op dat 1 van de pins op de ATX stekker leeg is(nummer 20)...en dat op nummer 13 2 verschillende ATXvoedingsdraden een oranje en een bruine draad komen samen!! IS dit wel normaal??

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2007 18:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
De fan gaat niet draaien...en groene drad met zwarte werkt ook niet!! EN extra voeding voor cpu is ook aangesloten!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 18:19:
en groene drad met zwarte werkt ook niet!!
Dan heb je heel veel kans dat de voeding kapot is.
Misschien kan je de voeding in een andere PC zetten dan weet je zeker als de voeding kapot is.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2007 18:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt mensen ...er was helemaal niets aan de hand!!
ik heb echt iets stoms over het hoofd gezien...ik had namelijk voeding op het Sys_Fan(Mobo) aangesloten waardoor voeding niet kon opstarten....

Hey start als een kanierr....geen rare geluiden ott zo ver ...nu nog Bios instellen...

Laterzzz

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2007 18:57 ]

Pagina: 1