Toon posts:

Inter\extern ip adres probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 168 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Ik heb op mijn werk een netwerk liggen met het volgende probleem:
In het netwerk bevindt zich een server met een intern en een extern IP adres.

Als ik nu vanaf mijn pc(xp/vista en lokaal ip-adres) die server wil benaderen kan dit alleen op het interne ip-adres van de server. Maar soms is het voor mij nodig om een verbinding te maken met de server via het externe ip-adres van de server, maar dit lukt niet.
Dit lukt alleen als ik mijn pc ook een extern ip adres geef, dit is alleen geen oplossing want daarvoor zijn er niet genoeg externe ip adressen.

De modem/router die gebruikt wordt is een Siemens speedstream 5450.

Hopelijk hebben jullie een paar suggesties van waar het aan kan liggen.

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-03 13:41

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Je probeert door je ramen naar binnen te kijken terwijl je al binnen bent!

Sommige routers ondersteunen wat jij wilt (weet de precieze term ervoor niet zo uit mijn hoofd, loop back of zo). Gaat het om een webserver? Dan kun je bv naar www.stupidcensorship.com gaan (soort van proxy server) en via die site naar je eigen website gaan. Werkt niet helemaal super, maar testen of de verbinding er is, werkt wel.

Of wil je enkel de webserver benaderen op de DNS naam? Dan kun je ook die naam + intern IP adres in het HOSTS bestand van je PC zettenn.

This footer is intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
Hey het gaat niet om een webserver maar om een Oracle database. Maar ik wil toch echt door de ramen kijken :) . Misschien dat iemand anders te term weet die jij bedoelt.

alvast bedankt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 12:59:
Hey het gaat niet om een webserver maar om een Oracle database. Maar ik wil toch echt door de ramen kijken :) . Misschien dat iemand anders te term weet die jij bedoelt.

alvast bedankt.
Die term is "routeback".

Maar is het niet simpeler om oracle gewoon ook te laten luisteren op de lokale interface.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2007 13:05 ]

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-03 22:46

Kabouterplop01

chown -R me base:all

Ja idd de term daarvoor is NAT loopback. proberen je PC thuis over te nemen en dan zoeken wat je wil op het internet!