Toon posts:

CD-rom speelt geen cd's meer af

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Al een tijdje zit ik met een probleem er is wel een tijdelijk oplossing maar het probleem keert steeds terug.

Ik heb hier een aantal pc systemen waar een CD-Rom speler, als ik daar een cd in leg dan spint hij wel op maar ik kan de cd niet lezen. Als ik de CD-Rom verwijder middels aparaatbeheer en dan de PC opnieuw opstart wordt de CD-Rom opnieuw herkent en kan ik wel weer CD's lezen.

Er zitten verder geen andere opticals in, dit probleem komt voor op verschillende systemen met verschillende hardware configuraties. Het gaat hier voornamelijk om XP systemen

Er is verder geen software als alcohol of iets dergelijks geinstalleerd.

Misschien kunnen jullie helpen?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2007 11:25 . Reden: Typo & toevoegen info ]

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Mijn glazen bol zegt dat je Dos 3.31 draait op een Commodore 64? Dat is wel raar, maar klopt dat?

This footer is intentionally left blank

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:38
Zit de naald wel goed ? Soms verslijt deze wel eens. Met een pincet kunt je soms ook de bitjes weer rechtzetten als deze scheef op de cd staan.

[ Voor 46% gewijzigd door DukeBox op 11-12-2007 11:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
ajhaverkamp schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 11:20:
Mijn glazen bol zegt dat je Dos 3.31 draait op een Commodore 64? Dat is wel raar, maar klopt dat?
Nee het betreft hier XP Pro
DukeBox schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 11:21:
Zit de naald wel goed ? Soms verslijt deze wel eens. Met een pincet kunt je soms ook de bitjes weer rechtzetten als deze scheef op de cd staan.
Serieus antwoord geven blijft moeilijk ;) ?

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2007 11:23 ]

Verwijderd

Gebruik je de zelfde media (cdrom) op alle machines?

Of hebben al die pc's het probleem met verschillende cdrom's?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 11:25:
Gebruik je de zelfde media (cdrom) op alle machines?

Of hebben al die pc's het probleem met verschillende cdrom's?
verschillende pc's met verschillende cdrom's dat is het rare.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 19:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 11:16:
Er is verder geen software als alcohol of iets dergelijks geinstalleerd.
Doe eens een paranoica check hierop: wat zie je voor drivers als je in de driver details van de cdrom driver (DVD?) kijkt.

Verder wil het misschien helpen als je meer details geeft: wat voor soort speler (merk/type/firmware) , wat voor soort dvd/cd/ +r -r? Draai je XP -pro op je commodore 64? (met ander woorden details, als je zaak standaard was werkte het wel)

[ Voor 10% gewijzigd door leuk_he op 11-12-2007 11:32 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
leuk_he schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 11:31:
[...]

Doe eens een paranoica check hierop: wat zie je voor drivers als je in de driver details van de cdrom driver (DVD?) kijkt.

Verder wil het misschien helpen als je meer details geeft: wat voor soort speler (merk/type/firmware) , wat voor soort dvd/cd/ +r -r? Draai je XP -pro op je commodore 64? (met ander woorden details, als je zaak standaard was werkte het wel)
Ik heb zo snel even geen pc waar het op dit moment speelt, het zijn allemaal P3 of P4 systemen met windows XP Pro waar het op voor komt die verschillende merken opticals hebben. Het betreft zowel CD als DVD opticals.

We testen met een legale cdrom

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 19:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 12:07:
[...]
We testen met een legale cdrom
Het feit dat je aangeeft dat het "legaal" is geeft te denken. Zit er een soort kopieer beveiliging op ofzo?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
leuk_he schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 12:37:
[...]

Het feit dat je aangeeft dat het "legaal" is geeft te denken. Zit er een soort kopieer beveiliging op ofzo?
Dat lijkt me niet, we hebben meerdere cdroms geprobeerd in meerdere pc's
Pagina: 1