[VISTA]"No Permission" bij benaderen HD

Pagina: 1
Acties:
  • 176 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb hier een oude HD liggen met Data erop. Het was een systeem met Win 2000, met daarop in de mappen Document en Settings een aantal foto's en bestanden.

Ik heb de HD nu aan mijn Vista installatie hangen, echter zodra ik de map Document en Settings wil benaderen krijg ik een foutmelding: No Permission.

Ik kom nu gewoon niet bij de bestanden, wat ik ook probeer. Is hier nog een oplossing voor te vinden?

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-02 09:57

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

PWM schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 10:35:
Ik heb hier een oude HD liggen met Data erop. Het was een systeem met Win 2000, met daarop in de mappen Document en Settings een aantal foto's en bestanden.

Ik heb de HD nu aan mijn Vista installatie hangen, echter zodra ik de map Document en Settings wil benaderen krijg ik een foutmelding: No Permission.

Ik kom nu gewoon niet bij de bestanden, wat ik ook probeer. Is hier nog een oplossing voor te vinden?
Rechts klikken op de map en dan kijken bij de rechten op die map. Wat staat daar? Volgens mij kun je daar ook 'ownership' claimen trouwens. :) Sowieso ook toepassen op subfolders.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• PWM
  • Niet online
wolkje schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 10:37:
[...]

Rechts klikken op de map en dan kijken bij de rechten op die map. Wat staat daar? Volgens mij kun je daar ook 'ownership' claimen trouwens. :) Sowieso ook toepassen op subfolders.
Als ik daar kijk zie ik dat de Admin van mijn eigen computer er op zou moeten mogen. Als ik mijn eigen Username (in Admin mode) wil toevoegen krijg ik ook een error.

Ik heb ook geprobeerd Ownership te claimen. Echter, als ik dat probeer meldt hij dat hij de bestanden niet kan vinden.

[ Voor 11% gewijzigd door PWM op 11-12-2007 10:49 ]

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

PWM schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 10:40:
Als ik daar kijk zie ik dat de Admin van mijn eigen computer er op zou moeten mogen.
De Admin account van je huidige Vista computer? Of de Admin account van je vroegere pc waar deze schijf in hing?
Dit kan een beetje verneukeratief zijn, als ze beide hetzelfde heten overigens.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

• PWM
  • Niet online
wolkje schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 11:05:
[...]

De Admin account van je huidige Vista computer? Of de Admin account van je vroegere pc waar deze schijf in hing?
Dit kan een beetje verneukeratief zijn, als ze beide hetzelfde heten overigens.
De Admin van mijn huidige computer.

Ik begin een beetje bang te worden dat het helemaal geen rechten ding is, maar een gare schijf.

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

PWM schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 11:07:
Ik begin een beetje bang te worden dat het helemaal geen rechten ding is, maar een gare schijf.
Zou kunnen maar het lijkt me vreemd dat het dan alleen je Documents and Settings treft. Als de data echt belangrijk is kun je misschien een Live-cdtje proberen van een populaire linux distro? Misschien dat die er wel doorheen komt op een of andere wijze.

Anders zou ik het zo ook even niet weten :?

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:44
Moet wel een claim ownership iets zijn..

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-02 18:58

Edgarz

Tweako-active since1986

Rechten kwestie. 'Properties'-> 'Security' en even kijken wie er als rechthebbenden staan vermeld. Simpele oplossing (die niet altijd mogelijk is) is om de 'Everyone' groep toe te voegen met alle permissies. Indien dat niet lukt gebruik maken van 'Advanced' -> 'Owner' en nieuwe eigenaar instellen.

Als de schijf gaar is even een CHKDSK draaien. Blijkbaar is de schijf nog goed genoeg om gezin te worden met directory structuur.

[ Voor 18% gewijzigd door Edgarz op 11-12-2007 11:25 ]

• PWM
  • Niet online
Edgarz schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 11:24:
Rechten kwestie. 'Properties'-> 'Security' en even kijken wie er als rechthebbenden staan vermeld. Simpele oplossing (die niet altijd mogelijk is) is om de 'Everyone' groep toe te voegen met alle permissies. Indien dat niet lukt gebruik maken van 'Advanced' -> 'Owner' en nieuwe eigenaar instellen.
Geprobeerd. Ik krijg dan de direct de melding dat hij de bestanden niet kan vinden. Ook bestanden die ik wel gewoon kan zien.
Als de schijf gaar is even een CHKDSK draaien. Blijkbaar is de schijf nog goed genoeg om gezin te worden met directory structuur.
CHKDSK geeft melding dat het bestandsformaat RAW is. Windows zelf geeft aan dat het een NTFS partitie is.

[ Voor 3% gewijzigd door PWM op 11-12-2007 11:35 ]

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

DukeBox schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 11:19:
Moet wel een claim ownership iets zijn..
Dat werkte niet zegt PWM toch? :?
Edgarz schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 11:24:
'Everyone' toevoegen is inderdaad een goed idee, dat zou misschien nog wel helpen :) Maar nieuwe eigenaar instellen wilde, zogezegd, niet.
Ook wel een goede tip, dan kun je in elk geval uitsluiten dat het de harde schijf is. :)

• PWM
  • Niet online
Ik ben nu wat verder.

De Schijf is gewoon gaar helaas. Ik krijg Lees fouten, precies op de map die ik nodig heb. Ik heb wat tools geprobeerd, de ene geeft aan dat het een FAT12 schijf is, de andere NTFS, de volgende RAW, maar niet 1 kan er wat mee.

Ik heb nu een volledige backup van de schijf, op die ene map (My Documents) na. Begin een beetje de hoop te verliezen.

• boiert
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-06-2024
Download knoppix en boot je pc daar van, als die ook moeite heeft de map te benaderen heb je misschien echt een rotte schijf, anders zul je nog wat meer moeten gaan wroeten in de NTFS rechten.

• PWM
  • Niet online
*O* Vista *O*

Ik heb 100 tools geprobeerd, 200 websites gelezen, en het lukte allemaal niet.

Ik moest mijn PC even rebooten, en had per ongeluk de HD nog aan de USB hangen. Ik kwam terug bij de computer, en zag dat Vista tijdens het booten e.e.a. op de HD aan het doen was.

Alles werkt weer :)

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

PWM schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 13:47:
Ik moest mijn PC even rebooten, en had per ongeluk de HD nog aan de USB hangen. Ik kwam terug bij de computer, en zag dat Vista tijdens het booten e.e.a. op de HD aan het doen was.
Vista heeft een soort-van CheckDisk uitgevoerd op de schijf begrijp ik? Wel fijn om te weten dat Vista dat doet. :) Erg netjes!

Eat that Vista-haters :p

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-02 18:58

Edgarz

Tweako-active since1986

wolkje schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 14:06:
[...]

Vista heeft een soort-van CheckDisk uitgevoerd op de schijf begrijp ik? Wel fijn om te weten dat Vista dat doet. :) Erg netjes!

Eat that Vista-haters :p
Als er nog ook nog verteld gaat worden dat Vista vervolgens de schijf heeft gerepareerd dan lever ik mijn illegale OEM Ultimate-versie in voor de betaalde uitvoering :X

Edit: Vanmiddag dus meteen bestellen. :+

[ Voor 4% gewijzigd door Edgarz op 11-12-2007 14:20 ]

• PWM
  • Niet online
Edgarz schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 14:16:
[...]

Als er nog ook nog verteld gaat worden dat Vista vervolgens de schijf heeft gerepareerd dan lever ik mijn illegale OEM Ultimate-versie in voor de betaalde uitvoering :X

Edit: Vanmiddag dus meteen bestellen. :+
Alles werkt weer :) Hij heeft ongeveer 10mb aan Bad Blocks afgescherm nu.
Pagina: 1