[CoD4] crasht in multiplayer

Pagina: 1
Acties:
  • 2.148 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi.

Mijn CoD4 blijft random crashen in de multiplayermodus. Singeplayer heb ik geen enkele keer een crash gehad. Ook het moment van crashen is niet elke keer hetzelfde, maar vaak zie ik het al wel aankomen doordat het beeld ineens gaat schokken. Dan kan ik meestal nog net op escape rammen en snel CoD4 afsluiten. Dan blijft mn puntenstijging behouden :')

Vaak echter ben ik ook gewoon te laat en freezed mn systeem compleet.

Iemand enig idee waar het aan kan liggen?

Heb een E6750 (55 graden)
Asus P5N-E Sli
PoV 8800GT (stressed 65 graden)
2048 mb mem

Ik draai XP, en cod draait op een resolutie van 1440x900 dacht ik. Wanneer het draait, dan draait alles ook vlekkeloos e.d. De crashes komen dus echt random

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vic Vega
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Vic Vega

a.k.a. Mr. Blonde

Als je pc hangt, hoor je dan ook steeds een herhalend geluid?
Zo ja, dan ben je zeker niet de enige! Zo zijn er wel honderden, zo niet duizenden met de zelfde probleem (including me). Forums staan er vol van. En het ergste is, er is nog steeds geen officieel statement van InfinityWard... :(

Er zijn al tal van dingen voorgesteld wat zou kunnen helpen: http://www.infinityward.c...um/index.php?topic=2086.0
Net als je denkt dat je de oplossing hebt gevonden, komen de problemen na een tijdje vanzelf weer terug. Zo was m'n problemen met patch 1.2 helemaal weg, zonder ook iets te doen. Toen ik patch 1.3 installeerde kreeg ik de freezes/crashes weer terug... :'(
Volgens mij is het een bug aan hun zijde. Want er zijn zo veel mensen met zo veel verschillende systemen, en steeds maar weer zelfde probleem.

"Are you gonna bark all day, little doggy... or are you gonna bite?" :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tim-
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:34

-Tim-

Niet geraakt is altijd mis.

Nu is 65 graden natuurlijk niet zo extreem heet, maar ik wil toch even mijn ervaring met CoD4 en de 8800GT delen ;). Ik had namelijk last van de bug dat de fan maar op 29% bleef... Dit zorgde ook alleen voor artifacts en crashes in multiplayermodus en niet in de singleplayer. Dus als je dat nog niet gedaan had, misschien je fan even aan slingeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb mn fan vanaf het begin al aangeslingerd door profielen te maken in rivatuner. Idle issie 55 graden, na het spelen van CoD zo'n 65/70, gewoon een normale temp dus.

@Vega: ja een herhalende brom...

Verwijderd

Shit , Was effe aant kijken hoe mijn ''Zelfde probleem als jullie '' Op te lossen ,
Ik d8 verdomme net 450 euries aan me pc vertimmert heb je dit weer :S

Alle andere games werkt perfect hier , Crysis , UT3 ,

Alleen Cod 4 wil niet lekker werken, Ben je een uurtje bezig knalt mijn hele systeem vast.

Niemand echt nog een oplossing ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNLD
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-09 19:25
Hier hetzelfde. Nu twee maal tijdens het gebruik van de perk "Last Stand". Beeld bevriest, ctrl-alt-del wekt pas na lang wachten, dus dan maar reboot.

Edit: Was toeval blijkbaar, loopt willekeurig (?) vast.

Edit: Vastgelopen toepassing: iw3mp.exe, versie: 0.0.0.0, vastgelopen module: unknown, versie: 0.0.0.0, vastgelopen op: 0x100020d0.

0000: 6c707041 74616369 206e6f69 6c696146
0010: 20657275 33776920 652e706d 30206578
0020: 302e302e 6920302e 6e75206e 776f6e6b
0030: 2e30206e 2e302e30 74612030 66666f20
0040: 20746573 30303031 30643032 0a0d
:S

[ Voor 63% gewijzigd door FrankNLD op 14-12-2007 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heren/dames ,

Zou mischien iets met de geluids kaart kunnen zijn volgens mensen die dit probleem ook hebben

Ga vandaag een XF Fi Xtreme music proberen.
Volgens cod zou je de normale windows drivers voor je hd audio apparaat moeten proberen.
Ben ik niet zo voor in .

Ik ben verslag uit wanneer dit gaat werken :

Spec's

Core 2 Duo 6400
4 GB Ram 2 x 2 GB Corsair
8800 GT Top .
p5b
Coolermaster real 620 watt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb idd een realtek hd onboard... Hoe kan ik daarvoor de 'normale' drivers gebruiken? Gewoon die realtek drivers eraf mikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja die kan je er af mikken , dan zoekt vista zelf drivers , mijn probleem is OPGELOST :D Creative PCI-E Kaartje erin , Creative SB X-Fi Xtreme HD Audio Controller PCI-E

men broertje heeft een uurtje gespeeld , en ik zonet nog een uurtje :)

gaat nu prima , Soms heb je dat je geluid beetje stottert voor 2 tellen , en op dat moment wou men pc vastlopen , Nu stottert die nog steeds wel 1 x per 30 minuten maar vast lopen doet ie niet :

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNLD
Verwijderd schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 14:09:
ja die kan je er af mikken , dan zoekt vista zelf drivers , mijn probleem is OPGELOST :D Creative PCI-E Kaartje erin , Creative SB X-Fi Xtreme HD Audio Controller PCI-E

men broertje heeft een uurtje gespeeld , en ik zonet nog een uurtje :)

gaat nu prima , Soms heb je dat je geluid beetje stottert voor 2 tellen , en op dat moment wou men pc vastlopen , Nu stottert die nog steeds wel 1 x per 30 minuten maar vast lopen doet ie niet :
Goed voor je.
Ik gebruik zelf al een Creative pci-kaart, nl. de Audigy ZS. Dat zou het voor mij niet oplossen, maar misschien toch in de geluidshoek zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had een Audigy 2 PCI ,

Volgens mij is het probleem dat de Sound kaart een IRQ aanspreek samen met nog een apparaat ?
PCI-E Doet dat niet denk ik , Werkt perfect hier :D

Dus

1 De oude Audigy gaf problemen
2 Onboard realtek ook

Oplossing PCI-E Creative SB X-Fi Xtreme HD Audio Controller

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNLD
Verwijderd schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 14:23:

Volgens mij is het probleem dat de Sound kaart een IRQ aanspreek samen met nog een apparaat ?

Dus

2 Onboard realtek ook

:)
Nieuw moederbord en geluidskaart kopen voor één spel. :?
En waarom gebeurd het dan niet in singleplayer?

[ Voor 4% gewijzigd door FrankNLD op 15-12-2007 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mobo had ik al lang hoor , Naja niet alleen voor cod :P , Zat optische uit en in op vandaar , maar hier komt vast een fix voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNLD
Verwijderd schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 15:35:
mobo had ik al lang hoor , Naja niet alleen voor cod :P , Zat optische uit en in op vandaar , maar hier komt vast een fix voor
Ik had het over mijzelf (en eventueel anderen zonder extra PCI-E slot).

[ Voor 8% gewijzigd door FrankNLD op 15-12-2007 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ah , ja das effe vervelend , maar ben nu 100 % van het probleem dat het met Audio te maken heeft , De hele middag online geweest :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Godverdomme ik word er echt helemaal gek van... Afgelopen dagen bijna geen crash gehad, nu ineens crasht ie elke 5 min :{

Ben er echt flauw van... zou het belachelijk vinden als ik een nieuwe geluidskaart moet kopen voor deze game :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas heb ik hier ook problemen mee :(
Specs:
Gigabyte GA-P35-DS4
Intel C2D E4400 @ 3.0Ghz
2x 1GB GEIL DDR800 44412
Saphire X1950GT 256MB PCI-E
Maxtor 250GB SATAII

• Viper_4111
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:33
een maat van me had een soort gelijk probleem op zijn notebook. Nadat hij een microfoon had aangesloten was zijn probleem opgelost. Misschien is dit iets om te proberen? Ik weet dat het een long shot is maar ja zoveel moeite kost het niet om er een aan te sluiten!

Geen informatie beschikbaar

Verwijderd

Topicstarter
Kep een mic. Zal morgen de nieuwe patch eens testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frentik
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-08 21:59

Frentik

Broken, Beat and Scarred

Verwijderd schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 14:23:

Dus

2 Onboard realtek ook

Draai hier CoD4 op een E6750, Gigabyte-P35-DS3P, 8800GT icm met een 5 jaar oude Audigy 2 PCI. Nog nooit last gehad van random crashes/freezes. Het lijkt er eerder op dat de crashes/freezes wel door een hardware conflict veroorzaakt worden maar dat de specifieke oorzaak voor iedereen anders is.

Iets soortgelijks heb ik ~4 jaar geleden ook gehad op mijn oude PC icm met C&C: Generals. Was toen "gewoon" een kwestie van iedere keer de laatste drivers/biossen installeren van al je hardware (soundcard, GFX, chipset, bios moederbord etc) net zolang tot je de juiste combinatie had.

>> Nieuw! - Twitch << & >> YT Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNLD
Nieuwe patch heeft het niet opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker36
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-08 10:34
Nja, ik heb mooi hetzelfde. :'(

Na een onbepaalde tijd freezed het beeld, en het geluid herhaalt zich steeds. Pc komt er na ongeveer een 20-tal sec. weer door, om dan altijd na weer 20 sec. terug een 20-tal sec. te freezen.
De freezes komen dus altijd gepaard voor bij mij.

Meestal komt ie er dus doorheen, heb ik enkel 2 deaths meer :'( , maar daar kan ik nog mee leven. Maar soms loopt ie dus compleet vast en dan kan ik mooi m'n reset gaan gebruiken.

Ik heb een C2D E6420 @ 3.4GHz, 2Gb Kingston HyperX @ 850MHz CL4 en dat op een Asus P5K-E Wifi/AP. Een 7900GTO verzorgt het beeld, geluid gaat door de onboard chip.

De single-player en alle games die ik heb lopen stabiel als een ei, maar CoD multi-player dus niet. :'(

Dus een externe geluidskaart zou het moeten oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNLD
*O* *O* *O* *O*

Update: opgelost door terug te gaan naar driver 97.02. Oldskool :P

*O* *O* *O* *O*

[ Voor 25% gewijzigd door FrankNLD op 11-01-2008 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigbadkip
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik heb dus ook precies hetzelfde. En gebruik Realtec onboard audio. SP gaat het allemaal prima, MP slaat die zo nu en dan vast, beeld freezed, geluid looped.

Zo een nieuwe drivers voor de Realtec het niet kunnen oplossen? -Geen zin in een nieuwe geluidskaart voor Cod4-

( ik kan niet naar een oude nvidia terug gaan, ik heb een 8800GT en die is dan nog lang niet supported)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bigbadkip schreef op zondag 13 januari 2008 @ 01:14:
Ik heb dus ook precies hetzelfde. En gebruik Realtec onboard audio. SP gaat het allemaal prima, MP slaat die zo nu en dan vast, beeld freezed, geluid looped.

Zo een nieuwe drivers voor de Realtec het niet kunnen oplossen? -Geen zin in een nieuwe geluidskaart voor Cod4-

( ik kan niet naar een oude nvidia terug gaan, ik heb een 8800GT en die is dan nog lang niet supported)
Nieuwe realtek drivers helpen geen donder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had ook last van die "hiks"en vastlopers, draai op Vista op Lpt. (acer 7720G, GeForce 8600m GT).

Nadat ik de release kandidate van sp1 voor vista erop gezet heb is het (zo lijkt het na 3 uur gamen) over.... lol

misschien een tip voor vista gebruikers... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigbadkip
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Het lijkt te maken te hebben met "liggen" als ik op ctrl druk ( default lig knop ) dan kan ik het gewoon voor elkaar krijgen, blijft die 7van de 10 keer hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Iemand inmiddels al een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
Verwijderd schreef op zondag 27 januari 2008 @ 19:44:
Iemand inmiddels al een oplossing?
Vraag ik mij ook af :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNLD
Kaart deïnstalleren en Driversweeper van Guru3d gebruiken. Ten slotte laatste drivers installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vic Vega schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 16:11:
Als je pc hangt, hoor je dan ook steeds een herhalend geluid?
Zo ja, dan ben je zeker niet de enige! Zo zijn er wel honderden, zo niet duizenden met de zelfde probleem (including me). Forums staan er vol van. En het ergste is, er is nog steeds geen officieel statement van InfinityWard... :(
Ik heb deze fout ook in singeplayer.. Heb al mn oude driver (kaart) verwijderd en de nieuwste erop gezet. Heb ook al service pack 1 van vista (beta) Iemand nog en idee?

Verwijderd

Topicstarter
Mijn probs zijn compleet over sinds ik mn vidkaart ge-oced heb... (8800GT)

:?

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 02:27:
Mijn probs zijn compleet over sinds ik mn vidkaart ge-oced heb... (8800GT)

:?
Dan zat het toch in je drivers waarschijnlijk, aangezien je meest waarschijnlijk op driver-level overklokt. Op diezelfde manier draait mijn prima overklokte kaart in behoorlijk wat 'mindere' spellen ineens allemaal artifacts eruit, of crashen die spellen zelfs.
Pagina: 1