Bos Digitale Autoservice Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten
Hoe is je signaal dan?
Money for nothin' and your chicks for free
Bos Digitale Autoservice Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten
Wat voor ontvanger gebruik je in je pc/laptop?
De kans dat je tegenwoordig nog een ongebruikt kanaal vind (van de 12) is niet erg groot.
De kans is tegenwoordig groter dat alle kanalen 'bezet' zijn door overige apparaten waardoor jij je netwerk verbinding niet goed krijgt.
Met programma's zoals netstumbler kan je kijken welke kanalen vrij zijn. Echter, laat netstumbler alleen maar andere routers of access points zien. Dingen als babyfoons, a/v verbindingen, telefoons, bluetooth en andere rotzooi laat hij niet zien. Het is en blijft dus gissen.
Gewoon de 12 kanalen 1 voor 1 afgaan en hopen dat er 1tje beter werkt is een optie.
Alleen 2 weken later koopt je buurman een nieuwe draadloze a/v verbinding en ligt jouw netwerk verbinding weer plat.
De enige echte oplossing is ene stukje kabel trekken. Is sneller, werkt altijd, geen invloed van buitenaf.
Alles kan stuk.
Is het niet mogelijk de linksys een kamer op te schuiven? Of in de gang te hangen?
Dat is het probleem juist, want de boel is net verbouwd en wil in princiepe geen kabels meer over de vloer.DeeJee schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 10:38:
Het signaal van de Linksys naar je Sweex al ook laag blijven verwacht ik.
Is het niet mogelijk de linksys een kamer op te schuiven? Of in de gang te hangen?
Heb zo snel even geen idee van de naam van die dingen, evenals de betrouwbaarheid en de snelheid ervan.
[ Voor 35% gewijzigd door remco_k op 11-12-2007 10:45 ]
Alles kan stuk.
Netwerk over 220 dat is iets wat ik zeker niet wil, want dat is zo instabiel als de pest.remco_k schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 10:45:
Tegenwoordig bestaan er ook kastjes die je netwerk verbinding via het stopcontact kunnen leggen.
Heb je een onderbouwing?Hari-Bo schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 10:46:
[...]
Netwerk over 220 dat is iets wat ik zeker niet wil, want dat is zo instabiel als de pest.
En je WLAN is stabieler?
Edit:
@hieronder:
Je bedoeld het plaatsen van een repeater. Is op zich een prima idee.
Voor de kwaliteit van het signaal in ieder geval, maar voor de snelheid niet.
Daarbij moet je dan 2 kanalen gebruiken, 1 waarop de repeater contact heeft met het AP, het andere kanaal waarop de repeater contact heeft met de computer.
Kan heel goed werken, maar alleen de praktijk zal het uit moeten wijzen.
[ Voor 49% gewijzigd door remco_k op 11-12-2007 10:53 ]
Alles kan stuk.
Ze hebben er toen ook een firmware (7.0.0.6) bijgeleverd, maar die kan ik zo 1 2 3 niet meer vinden. Als je een nieuwe firmware erop wil zetten, kan je beter even contact opnemen met de support van Linksys.Log in op uw apparaat via http://192.168.1.1 (standaardwachtwoord "admin". Soms moet u bij de gebruikersnaam ook "admin" invullen, maar meestal blijft deze leeg.)
Ga naar wireless.
Klik op advanced wireless settings.
Zet de beacon interval op 50.
Zet de Fragmentation en de RTS threshold op 2304.
Klik op save settings.
Nu zou uw signaal verbeterd moeten zijn.
[ Voor 8% gewijzigd door TeeDee op 11-12-2007 10:55 ]
Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored
Dit zal ik vanavond gaan uitproberen, en mocht je die firmware dan houd ik me aanbevolen.TeeDee schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 10:53:
Ik had/heb dezelfde problemen. Onderstaand een rechtstreekse kopie wat ik ooit van de support heb gekregen.
[...]
Ze hebben er toen ook een firmware (7.0.0.6) bijgeleverd, maar die kan ik zo 1 2 3 niet meer vinden. Als je een nieuwe firmware erop wil zetten, kan je beter even contact opnemen met de support van Linksys.
Hier de beta: http://www.megaupload.com/nl/?d=W37WSG0T
En anders hier nog eentje: http://www.dd-wrt.com/phpBB2/viewtopic.php?p=82158#82158
En dat zijn vziw dezelfde firmwares als die ik heb. En 100% zekerheid: mail naar de support en vraag om de laatste firmware
Edit:
Hmm, als ik het zo even gauw lees zijn in dat topic van dd-wrt druk bezig om een flash te bouwen voor de WRT54Gv7.
[ Voor 44% gewijzigd door TeeDee op 11-12-2007 11:07 ]
Zelf nooit uitgeprobeerd, heb wel dezelfde router, en ik garandeer dus niets
idem ditoTeeDee schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 14:29:
En die heb ik dus helaas nooit kunnen vinden. Niet dat ik m wil boosten tot 500% maar in ieder geval kleine stapjes nemen totdat mijn signaalsterkte goed is. Dus, mocht jij de link hebben naar die firmware: graag.
DD-WRT Hardware Support Notes
-----------------------------
Note: Please read the flashing notes relevant to your hardware.
1.) DD-WRT supported/tested router hardware versions
Router: Serial Number prefixes:
Linksys WRT54G 1.0 CDF0xxx or CDF1xxx
Linksys WRT54G 1.1 CDF2xxx or CDF3xxx
Linksys WRT54G 2.0 CDF5xxx
Linksys WRT54G 2.2 CDF7xxx
Linksys WRT54G 3.0 CDF8xxx
Linksys WRT54G 3.1 CDF9xxx
Linksys WRT54G 4.0 CDFAxxx
Linksys WRT54G 5.0 (JTAG only with cfe update, see http://wrt-wiki.bsr-clan....ash_Your_Version_5_WRT54G)
Linksys WRT54GL 1.0 CL7Axxx
Linksys WRT54GL 1.1 CL7Bxxx
Linksys WRT54GS 1.0 CGN0xxx or CGN1xxx
Linksys WRT54GS 1.1 CGN2xxx
Linksys WRT54GS 2.0 CGN3xxx
Linksys WRT54GS 2.1 CGN4xxx
Linksys WRT54GS 3.0 CGN5xxx
Linksys WRT54GS 4.0 CGN6xxx
Linksys WAP v1.0 (micro only)
Linksys WAP v2.0 (micro only)
Linksys WAP v3.0 (micro only)
Linksys WRTSL54GS CJK0xxx
Linksys WRT300N v1 (v24 only)
Deze advertentieplaats is te huur!
WRT54G v8 / WRT54GS v7 zijn wel te flashen. Kort gezegd: de v7 is niet met dd-wrt, tomato etc. te flashen.
Sommigen (update Oktober '07) zeggen dat de WRT54G v8 versie ook voor v7 gebruikt kan worden, maar dat moet ik nog zien.
[ Voor 18% gewijzigd door TeeDee op 11-12-2007 16:08 ]
En bedankt iedereen voor de tips!
mailen kan naar harry_bos apenstaart mercedesoldtimer punt nl (vanavond kan ik de firmware pas mailen).TeeDee schreef op woensdag 12 december 2007 @ 19:59:
Wil best een mailtje sturen, maar waar naar toe?