Helm 'wrappen'

Pagina: 1
Acties:
  • 1.044 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132790

Topicstarter
ik heb hier een helm liggen die ik full-color in moet pakken. Nu vraag ik mezelf af hoe ik dit het beste op kan maken. Is er een handig truucje voor om de opmaak 2d te maken in photoshop/illustrator (dan denk ik aan bijvoorbeeld een template voor een verpakking?)

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freddy_Fish
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-05 20:22

Freddy_Fish

de Verdwenen Zeewierzaadjes

Je hebt zelf geen idee wat het moet worden? Een soort van doos ofzo, of meer pakpapier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Een iets betere omschrijving is wel gewenst. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themaxter
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-04 10:58

themaxter

Bugged..

Hoe word het op de helm aangebracht?
Door iemand met airbrush of met stickermateriaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-a-s-p-e-r
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-04 00:11
Ik weet niet of je die helm nog gaat gebruiken, maar er zijn veel soorten verf- en bestickeringmaterialen die de helm hardheid aantasten. Voor zover ik me kan herinneren zijn sommige ook verboden.

Misschien dus wel wat om rekening mee te houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
het word met stickermateriaal (3M folie) aangebracht. De skihelm moet helemaal ingepakt worden met folie, nu is photoshoppen geen probleem, maar dit moet natuurlijk ook vertaald worden naar een printbare opmaak :) gewoon maar de helm in delen opmeten en daar vlakken van tekenen misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freddy_Fish
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-05 20:22

Freddy_Fish

de Verdwenen Zeewierzaadjes

Een meetlint moet dan voldoende zijn lijkt mij, je meet gewoon van waar tot waar je die sticker wilt en zo groot maak je je document.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ik weet niet of dat ook geldt voor skihelmen, maar voor scooter/brommerhelmen is het niet toegestaan hier zelf stickers op te plakken.

De weekmakers in de lijm zorgen ervoor dat het plastic van de helm zacht wordt, waardoor deze niet voldoende bescherming meer biedt bij het vallen.

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ja maar de hele helm word dus ingepakt;) ik heb inmiddels een vierkant vlak getekend dat ik er in banen overheen ga plakken, en daarop breng ik weer details aan in een 2e laag:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
CodeCaster schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 16:00:
Ik weet niet of dat ook geldt voor skihelmen, maar voor scooter/brommerhelmen is het niet toegestaan hier zelf stickers op te plakken.

De weekmakers in de lijm zorgen ervoor dat het plastic van de helm zacht wordt, waardoor deze niet voldoende bescherming meer biedt bij het vallen.
Klopt gedeeltelijk, is nl. o.a. afhankelijk van het materiaal dat voor de helm gebruikt is.

Is al ruim 10 jaar geleden dat ik me er bezig gehouden heb, dus weet niet meer hoe de verschillende materialen heten, maar over het algemeen zijn de goedkope helmen niet ervoor geschikt om achteraf bestickerd/geschilderd te worden.

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-05 08:44

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Stomme vraag, maar heb je al geGoogled?

Heb je al eens bij je lokale sportzaak gevraagd hoe zij dat doen?

Bel eens rond, er zullen genoeg sponsors zijn die stickers op (ski)helmen laten drukken, bel hun drukker en vraag hem hoe hij dat nou doet en op welk stickervel.

Beetje initiatief :P ... door een telefoon kan niemand bijten!

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Pagina: 1