Laptop dood?

Pagina: 1
Acties:

• 4-legged-bird
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-01 19:43
Ik heb een Acer Travelmate 4000, die helemaal niets meer doet. Ik heb geprobeerd hem te starten met batterij, zonder batterij maar met adapter, met batterij en adapter. Verder heb ik die handelingen met drie verschillende adapters geprobeerd. Mara resultaat is nihil. Er gaat niets branden, zoemen, draaien of wat dan ook. Ik heb hem opengemaakt (netjes service-manual gevolgd), maar zie niets wat beschadigd lijkt.

Ik denk (uiteraard) dat er een defect is in de schakelaar of in de ingangskant, maar vroeg me af of het ook aan een defecte cpu kan liggen? Of moet dan wel de koeler gaan draaien?

They said it couldn't happen here.... And it didn't

• blup
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-12-2025
Eerder iets intern met de stroom, anders had de koeler moeten gaan draaien namelijk..

• Mr.B
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-01 21:18
blup schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 08:58:
Eerder iets intern met de stroom, anders had de koeler moeten gaan draaien namelijk..
Of het standaard antwoord voor reparatie: het moederbord is stuk. :(

Maar waardoor is de laptop kapot gegaan? Zomaar? Want zoals ik het nu lees heb jij de laptop gekregen/gekocht. Verbeter me gerust, maar het staat niet echt duidelijk in de TS.

Maakt soms wel eens een foto ...

• 4-legged-bird
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-01 19:43
Mr.B schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 09:12:
[...]

Of het standaard antwoord voor reparatie: het moederbord is stuk. :(

Maar waardoor is de laptop kapot gegaan? Zomaar? Want zoals ik het nu lees heb jij de laptop gekregen/gekocht. Verbeter me gerust, maar het staat niet echt duidelijk in de TS.
Ja, zomaar kapot gegaan, van de ene op de andere dag. By the way: of ik hem al had, dan wel heb gekregen/gekocht maakt m.i. weinig uit voor mijn vraag, toch?

Iets anders: waar kun je eigenlijk mobo's bestellen voor laptops? Of zijn die zó duur dat reparatie zinloos is?

[ Voor 9% gewijzigd door 4-legged-bird op 11-12-2007 09:30 ]

They said it couldn't happen here.... And it didn't

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:59
4-legged-bird schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 09:28:
[...]

Ja, zomaar kapot gegaan, van de ene op de andere dag. By the way: of ik hem al had, dan wel heb gekregen/gekocht maakt m.i. weinig uit voor mijn vraag, toch?

Iets anders: waar kun je eigenlijk mobo's bestellen voor laptops? Of zijn die zó duur dat reparatie zinloos is?
Reparatie zal idd zinloos zijn. Ik weet neit wat er in zit, maar ik zou zeggen dat als een laptop emer dan 2 jaar oud is je iig neit bij Acer hoeft te informeren daar waar je al een Dualcore laptop haalt voor 600 euro en reparatie ook minimaal 400 euro gaat kosten volgens mij. Je kan kijken op internet of er ergens een bedrijfje is dat dit soort laptops kan repareren, of dat er nog een oudje op marktplaats staat waar bv het scherm neit meer van werkt. Schermpje swappen en klaar. Google is your best friend.

• Mr.B
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-01 21:18
Wat GENETX zei :).
4-legged-bird schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 09:28:
[...]

Ik bedoelde dat meer tov oorzaak van het kapot gaan. Weten hoe iets kapot is gegaan helpt vaak bij het oplossen. Hoewel dat bij deze soort machines (laptops) erg vaak gissen is. En er zijn genoeg mensen die een laptop van familie/vrienden krijgen en vervolgens proberen te repareren, niet wetende dat er een glas water overheen is gegaan of een oplawaai heeft gehad door onweer, bijvoorbeeld.

Als de laptop een beetje populair is zijn er wel genoeg onderdelen op het internet te vinden. Maar echt goedkoop is het niet :(. Succes ermee.

Maakt soms wel eens een foto ...

Pagina: 1