XMS-6400 / PC6400

Pagina: 1
Acties:
  • 184 views sinds 30-01-2008

• smierlo
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-12-2024

smierlo

Final Frontier Media

Topicstarter
Misschien ben ik een n00b, maar ik kan het echt nergens vinden.

Maar wat is nu het verschil tussen XMS(2)-6400 en PC6400. Als ik een moederbord heb met deze instelling:

Max. FSB 1066 MHz
Geheugensloten 4x
Maximaal geheugen 8 GB
Type geheugen DDR2
Geheugen snelheid PC6400
Dual Channel ondersteuning Ja

kan ik er dan XMS-6400 geheugen in draaien?? met de volgende instelling (laat twee mogelijkheden zien)

Geheugen 2048 MB
Geheugen kloksnelheid 800 MHz
Type geheugen DDR2
Snelheid XMS2-6400
Geverifieerde snelheid 800 MHz

OF

Geheugen 2048 MB
Geheugen kloksnelheid 800 MHz
Type geheugen DDR2
Snelheid XMS-6400
Samenstelling 64Mx8
Voltage 2,1 V
Geverifieerde snelheid 800 MHz

"Gods don't make mistakes. Though, sometimes I think it would be nice to be able to carry a tune"

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09:10

M2M

medicijnman

het tweede (de XMS reepjes) zullen waarschijnlijk speciaal overklok geheugen zijn. of iets in die richting...

maar de eerste die je daar hebt staan kloppen ook niet helemaal, PC6400 zal met een fsb van 1600 mhz kunnen draaien, daar staat die PCXXXX voor, die max fsb klopt niet.

in feite zal je geen performance verschil merken als je switched en niet overklokt met je geheugen, misschien dat de xms gevallen net iets strakkere timings (zie FAQ daarvoor) aankunnen maar echt schelen zal het niet.

-_-

• smierlo

smierlo

Final Frontier Media

Topicstarter
die 1066MHZ is van het moederbord.. dat is informatie van het moederbord (zie ook http://www.electronicagigant.nl/info.asp?id=906 )

Maar als ik je goed begrijp kan ik XMS-6400 dus gewoon gebruiken, dus als ik de goedkoopste van de twee pak, maakt dit niets uit. Ik doe niet aan overklokken. 2X 1X 1024MB kopen is 76 euro, 1X 2X 1024 is 69 euro..(XMS2) en die 1X 2X 1024 is 71 euro (XMS)

Ik doel hierbij dat de laatste twee als 2048MB verkocht worden bestaande uit twee reepjes. Het eerste is gewoon 2x los 1024MB kopen.. (ter zijde)

Ik ben van plan om het volgende systeem te kopen, vandaar deze vraag: het gaat bestaan uit:

Asus P5W DH Deluxe
Intel Core 2 Q6600
Bovengenoemd geheugen
ATI HD3850 512MB PCIe
Samsung 500GB Sata II

alle andere onderdelen heb ik al..

"Gods don't make mistakes. Though, sometimes I think it would be nice to be able to carry a tune"

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

XMS geheugen zijn de mainstream modules van Corsair. Niets bijzonders eigenlijk.
Met de specs die je nu plaatst, kan je helemaal niks zeggen. De timings zul je even moeten vergelijken, maar de snelheid maakt echt niet uit. Misschien dat de ene verder overgeklokt kan worden dan de ander, maar daar is zo met deze informatie echt niets over te zeggen.

Waarom krijg jij trouwens geen resultaten bij Google? Eerste hit. ;)

[ Voor 12% gewijzigd door _the_crow_ op 11-12-2007 10:10 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• smierlo

smierlo

Final Frontier Media

Topicstarter
Het gaat maar om één ding, compabiliteit..

XMS-6400 past dus op een moederbord die PC-6400 aangeeft.. (beide DDR2).. dat is alles waar het om gaat. Niet dat ik straks zit, dit is een ander type geheugen, dat werkt niet samen..

Als dit dus gewoon werkt, heb ik mijn antwoord en kan ik veilig dat geheugen bestellen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:34

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Als het je alleen om compatibiliteit gaat, zie de PMG FAQ, en dan met name het stukje over geheugencompatibiliteit. QVL is hier het sleutelwoord. Je moet ook niet naar de marketingtermen van de fabrikant kijken, maar naar de chips op de repen. Die bepalen of iets werkt of niet :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.