Dit is de eerste keer dat je meldt dat het om XS4ALL gaat

Laten we beide problemen proberen aan te pakken, maar je moet echt nog iets meer info geven...
1. Je analoge lijn (die dus nu eigenlijk niet meer analoog is):
- Waar heb je het VOIP-account van je geporteerde nummer van XS4ALL op ingesteld, op die Speedtouch 780 of op de Siemens S450IP? Ik vermoed de 780, maar ik lees dat nergens in je postings.
- Wat die Franse tekst betreft: kan het toevallig zo zijn dat nummerblokkering voor uitgaande oproepen ingeschakeld staat in de VOIP-selfcare omgeving (
https://voip-selfcare.xs4all.nl ) voor je geporteerde nummer?
- Misschien goed om ook even te kijken of je het (gratis) testnummer wel kunt bereiken: 087-8700000.
- Je schrijft trouwens dat je 19 december geporteerd wordt. Dat betekent dus dat je nu nog een analoge lijn hebt, toch? Inkomende gesprekken voor je geporteerde nummer zullen pas op 19 december via XS4ALL-VOIP binnenkomen, tot die tijd via je analoge lijn.
2. VOIP via de S450IP:
- Zijn de web-pagina's van de S450IP nu wel of niet te bereiken? Als dat al niet lukt, gaat Sipgate of Callvoip ook niet werken, dus dat moet eerst goedkomen. Ik geloof dat je daar antwoord op geeft
"het SIP adres is juist en heb ik ook als terugmeding van de handset maar ik kan hiermee niet inloggen voor de setting/configuratie...": je bedoelt denk ik het IP-adres. Je kunt niet inloggen. Zie je helemaal niets in je browser? Kan je hem wel bereiken met een ping (dos-box, tik in "ping 192.168.1.64" als dat het juiste IP-adres is). Nog een vraag als je helemaal niets te zien krijgt: heb je toevallig een HTTP-proxyserver ingesteld in je webbrowser?
[
Voor 36% gewijzigd door
Verwijderd op 12-12-2007 10:31
]