Toon posts:

S450 IP + Speedtouch 780

Pagina: 1
Acties:
  • 2.789 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ben al 4 - 5 dagen bezig om bellen via de Ethernetpoort het wil maar niet lukken
ik kom zelfs niet op het adres 192.168.1.64 krijg geen verbinding

is er iemand die hier echte ervaring mee heeft ??

ik tracht een account bij Sipgate te activeren maar dat lukt niet ondanks de goeie instellingen
ben ook over skype te bereiken.

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-12 13:57
google -> sip nat unbind speedtouch 780

Verwijderd

Topicstarter
heb ik gekeken brengt mij niet verder de telefoon is op de ETHERNET poort aangesloten

Verwijderd

Wat het antwoord van trolleystad betreft... Nou, vroeger stond dat keurig uitgelegd op een pagina van XS4ALL, dus dat linkje wou ik hier toevoegen, maar XS4ALL heeft die beschrijving weggehaald :-( Gelukkig had Google cache 'm nog wel, dus hierbij even een copy/paste uit Google cache:

SpeedTouch 510, 546, 570 of 580
Wanneer u in het bezit bent van een Speedtouch 510, 546, 570 of 580 is in het modem standaard een applicatie gebonden aan de poort waar VoIP gebruik van maakt. Deze applicatie moet in het modem dus ontbonden worden, zodat de poort gebruikt kan worden voor VoIP. De "SIP unbind" procedure legt uit hoe.

Dit kan via dit modemscript (alleen voor Windows) of u kunt dit als volgt doen:

Windows:
Klik 'Start', en klik 'Uitvoeren'. Type 'cmd' en klik dan op ok.
(Bij Windows 95 en 98 typt u in plaats van "cmd" "command")

Mac OS X:
Ga naar het programma Terminal (deze kunt u vinden in de map hulpprogramma's die weer in de map programma's staat).

In beide gevallen krijgt u een scherm waar u het volgende invult. Na iedere regel moet u op de enter toets drukken (let op: onderstaande commando's zijn hoofdlettergevoelig).

Alle SpeedTouch modems (m.u.v. SpeedTouch Home en USB330) met nieuwere firmware (5.3 en hoger)::

telnet 10.0.0.138
Username: uw gebruikersnaam van het modem
Password: uw wachtwoord van het modem
connection unbind application = SIP port = 5060
saveall
system reboot

Alle SpeedTouch modems (m.u.v. SpeedTouch Home en USB330) met oudere firmware (5.2 en lager):

telnet 10.0.0.138
Username: uw gebruikersnaam van het modem
Password: uw wachtwoord van het modem
nat unbind application = SIP port = 5060 port_end = 5060
config save
system reboot

Het modem zal hierna herstarten en u kunt uw VoIP software gebruiken.

Maar voor limbo1945: ik heb eerder het idee dat je niet eens op de webinterface van de Siemens kunt komen, is dat zo? Heb je het IP-adres van de S450IP opgevraagd met de handset? En vervolgens naar het betreffende adres gegaan met je webbrowser (door http://hier.het.ip.adres in te tikken?)

Verwijderd

Topicstarter
sorry ik heb een 780WL en een S450 IP
dat met telnet heb ik ook al gedaan maar brengt geen oplossing !!!!
ik heb een dubbel probleem ik kan niet uit-bellen niet via Phone en ook niet via Ethernet.

ik ben naarstig op zoek naar een betrouwbare IP provider die wel reageert op emails of chat of skype!!
want dit schiet niet op als je telefoon eruit ligt

Verwijderd

Je moet iets meer info geven, anders wordt 't erg lastig je verder te helpen...

1. Je probleem dat je niet via je telefoonlijn kan bellen: je hebt dus nog een analoge telefoonlijn? Doet een ander toestel dan die S450IP aangesloten op die analoge telefoonlijn het nog wel?

2. Je hebt een probleem dat je geen verbinding krijgt met 192.168.1.64. Ik denk dat je dat eerst moet fixen voordat je je SIP-accounts aan de praat wil krijgen. Is dat adres inderdaad het IP-adres van de S450IP? Dat kan je opvragen in het menu van de handset (zit ergens onder het basisstation-menu).

Verwijderd

Topicstarter
U heeft gelijk het probleem is twee ledig ben van 19 december 2007 met mijn analoog geporteerd.
en daar heb ik problemen mee ik kan niet uitbellen vanaf zondag en XS4ALL reageert niet op emails
ik kan niet bellen want ik heb geen telefoon lijn krijg of een Franse tekst te horen of de medeling " u bent niet bevoegd dit nummer te kiezen " ik kan wel gebeld worden !!
daarnaast ben ik bezig met het instellen van mijn Voip via Ethernet
Maar XS4ALL wordt steeds slechter en moeilijker bereikbaar voor deze telefoon/dienst moet je binnen een uur contact hebben want je kunt niet zonder telefoon.
ik ben druk doende over te stappen naar SIPGATE of CallVoip en verglijk nu service enprijzen want dit schiet niet op en dan durft men zich de beste provider van Nederland te noemen.
Dat waren zij ooit in lang vervlogen tijden en dat heb ik al eens eerder geoopperd.
het SIP adres is juist en heb ik ook als terugmeding van de handset maar ik kan hiermee niet inloggen voor de setting/configuratie, waarom ??

ik ben nu echt gehandicapt.!!!!!

Verwijderd

Dit is de eerste keer dat je meldt dat het om XS4ALL gaat :) Laten we beide problemen proberen aan te pakken, maar je moet echt nog iets meer info geven...

1. Je analoge lijn (die dus nu eigenlijk niet meer analoog is):
- Waar heb je het VOIP-account van je geporteerde nummer van XS4ALL op ingesteld, op die Speedtouch 780 of op de Siemens S450IP? Ik vermoed de 780, maar ik lees dat nergens in je postings.
- Wat die Franse tekst betreft: kan het toevallig zo zijn dat nummerblokkering voor uitgaande oproepen ingeschakeld staat in de VOIP-selfcare omgeving ( https://voip-selfcare.xs4all.nl ) voor je geporteerde nummer?
- Misschien goed om ook even te kijken of je het (gratis) testnummer wel kunt bereiken: 087-8700000.
- Je schrijft trouwens dat je 19 december geporteerd wordt. Dat betekent dus dat je nu nog een analoge lijn hebt, toch? Inkomende gesprekken voor je geporteerde nummer zullen pas op 19 december via XS4ALL-VOIP binnenkomen, tot die tijd via je analoge lijn.

2. VOIP via de S450IP:
- Zijn de web-pagina's van de S450IP nu wel of niet te bereiken? Als dat al niet lukt, gaat Sipgate of Callvoip ook niet werken, dus dat moet eerst goedkomen. Ik geloof dat je daar antwoord op geeft "het SIP adres is juist en heb ik ook als terugmeding van de handset maar ik kan hiermee niet inloggen voor de setting/configuratie...": je bedoelt denk ik het IP-adres. Je kunt niet inloggen. Zie je helemaal niets in je browser? Kan je hem wel bereiken met een ping (dos-box, tik in "ping 192.168.1.64" als dat het juiste IP-adres is). Nog een vraag als je helemaal niets te zien krijgt: heb je toevallig een HTTP-proxyserver ingesteld in je webbrowser?

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2007 10:31 ]

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-11 18:12

Turkish

zhé germans

Geeft de Siemens op de handset overigens wel aan dat hij netjes een sip registratie heeft kunnen doen? Ik heb ongeveer een zelfde probleem gehad met mijn vorige router de speedtouch 716v5 maar toen kon ik wel bellen, maar niet gebeld worden.
Met een ouder type router (speedtouch 510) werkte alles meteen wel, heb nu ook een Speedtouch 780 en daar werkt voip prima in combinatie met Xs4all only.

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Topicstarter
Sorry ik ben een beetje door mekaar aan het geraken omdat ik mij ontzettend stoor aan de ZÈÈR slechte service van XS4ALL, je moet een ding niet vergeten ik kan niet bellen !!!!
mijn portatie was 19 november en niet december.(? is nu geen analoge nummer meer ? maar VOIP)
het nummer 087-870000 kan ik bellen en wenst iedere keer proficiat waarmee ??
de site " 192.168.1.64 " van de S450 is nu wel te bereiken en kan instellingen doen.
ik heb mij net zelf gebeld en hij werkt het nummer 087-8756473
wanneer ik naar het buitenland bel krijg ik die franse tekst, bel ik een NL nummer dan krijg ik de tekst u bent niet bevoegd.

• Windstorm
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-11-2022
dan werkt het dus wel, dan is er alleen een blokkade ingesteld bij xs4all

Verwijderd

Topicstarter
ik kan ook uitbellen heb zonet naar Duitsland gebeld geen probleem
maar met de S450 niet,
toestel waar ik mee naar buiten kan bellen zijn ingeprikt op de PHONE poort 1-2
de S450 op de ETHERNET-poort 1 en daar kan ik niet mee uitbellen wel gebeld worden.
PC op poort 4

Verwijderd

Topicstarter
Aanvulling
heb zonet gehoord dat je niet zomaar je eigen nummer kunt meenemen naar de volgende provider. dit zou zo zijn afgesproken met de OPTA dat je maar 1 X per 12 maanden mogelijk is.

Verwijderd

Mooi dat je je S450IP nu kan bereiken! Dat scheelt al een heleboel. Mooi dat je (naar Duitsland) kunt bellen met de 780, maar het duizelt me allemaal nog steeds een beetje. Ik heb geen flauw idee meer wat je nu waarop insteld hebt, en wat er nu wel en niet werkt. Je zou ons verschrikkelijk helpen als je punt-voor-punt even dit opschrijft:

1. Welke VOIP-accounts gebruik je allemaal? (dus bij XS4ALL kennelijk een geporteerd nummer en een 087-nummer, en nog iets van een Sipgate-account)

2. Meld per VOIP-account even wat wel en niet werkt

3. Meld per VOIP-account even op welk apparaat je hem nu hebt ingeprogrammeerd (de 780 of de S450IP).

Het maakt overigens niet uit wat op welke ethernet-poort zit. Heb je trouwens al in https://voip-selfcare.xs4all.nl gekeken of daar geen blokkering aktief is voor uitbellen?

P.S. Ik zou je overigens aanraden alles lekker in te programmeren in de S450IP, dan blijft alles gescheiden en digitaal en is de kwaliteit gewoon net een stukje beter. Maar laten we 't eerst eens werkend krijgen ;)

Verwijderd

Topicstarter
ik zal een foto plaatsen dan is het duidelijkerAfbeeldingslocatie: http://img99.imageshack.us/img99/2536/780qi1.th.jpg
nu weet ik niet naar 3 gebroken verbindingen en kan ik nu middernacht niet testen
maar de 3 nummers bij XS4ALL werkte enhet nummer 087-8700000 is bereikbaar
dus dit moest allemaal werken

Het Voip-nummer van SIPGATE kan ik niet mee uitbellen
Afbeeldingslocatie: http://img523.imageshack.us/img523/9084/sippqp4.th.jpg

de nummers bij XS4ALL kan ik mee uitbellen en in het selfcare staat niet geblokkeerd, want in speedtouch staan ook 3 groene Vinke

hopelijk iets duidelijker
PS.heb verder vast gsteld dat bij een verbroken INTERnet verbinding de S450IP zich niet zelf reset.

• Franckey
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-11 15:32
Ik heb een Speedtouch 780 en ik maak gebruik van (XS4ALL) VoIP met een analoog toestel dat op de Speedtouch 780 is aangesloten. Ik heb geen analoge (KPN) lijn meer.

Ik heb een VoIP (SIP) telefoon besteld (Siemens Gigaset S450 IP). Deze wordt direct op het ethernet netwerk aangesloten (ethernet poort op de Speedtouch 780).

Mijn vraag is nu of ik tegelijkertijd de IP telefoon op het netwerk kan aansluiten en een analoge telefoon op de Speedtouch 780, zodat ik ze beide kan gebruiken om een inkomend gesprek te beantwoorden en om naar buiten te bellen. Kan ik mijn oude analoge telefoon nog blijven gebruiken via de Speedtouch 780 of moet ik het VoIP gedeelte van de Speedtouch 780 uitschakelen als ik de IP telefoon in gebruik neem?
(Ik lees iets over SIP unbind, wat is dat en als ik dat doe, werkt dan m'n analoge toestel op de Speedtouch niet meer?)

Ik hoef niet twee gesprekken tegelijk te kunnen voeren, maar ik wil ze wel graag beide toestellen aangesloten kunnen hebben en dus op twee verschillende plaatsen in het huis kunnen bellen en gebeld worden.

Als ik het goed begrepen heb, maakt de Speedtouch 780 van een normaal analoog toestel een VoIP toestel dat aan het netwerk hangt. In mijn situatie wil ik dan meerdere VoIP toestellen in 1 ethernet netwerk hangen.

Verwijderd

[quote]Franckey schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 00:21:

"Mijn vraag is nu of ik tegelijkertijd de IP telefoon op het netwerk kan aansluiten en een analoge telefoon op de Speedtouch 780, zodat ik ze beide kan gebruiken om een inkomend gesprek te beantwoorden en om naar buiten te bellen."

Dat is mij niet gelukt met de speedtouch, maar gaat erg makkelijk met de Siemens Gigaset sx762. Deze laatste heeft een gateway en router voorziening voor SIP. Wellicht dat het ook met Speedtouch kan maar dan niet via de internet browser.

• paulh
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 28-11 15:14
Franckey schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 00:21:
Ik heb een Speedtouch 780 en ik maak gebruik van (XS4ALL) VoIP met een analoog toestel dat op de Speedtouch 780 is aangesloten. Ik heb geen analoge (KPN) lijn meer.

Ik heb een VoIP (SIP) telefoon besteld (Siemens Gigaset S450 IP). Deze wordt direct op het ethernet netwerk aangesloten (ethernet poort op de Speedtouch 780).

Mijn vraag is nu of ik tegelijkertijd de IP telefoon op het netwerk kan aansluiten en een analoge telefoon op de Speedtouch 780, zodat ik ze beide kan gebruiken om een inkomend gesprek te beantwoorden en om naar buiten te bellen. Kan ik mijn oude analoge telefoon nog blijven gebruiken via de Speedtouch 780 of moet ik het VoIP gedeelte van de Speedtouch 780 uitschakelen als ik de IP telefoon in gebruik neem?
(Ik lees iets over SIP unbind, wat is dat en als ik dat doe, werkt dan m'n analoge toestel op de Speedtouch niet meer?)

Ik hoef niet twee gesprekken tegelijk te kunnen voeren, maar ik wil ze wel graag beide toestellen aangesloten kunnen hebben en dus op twee verschillende plaatsen in het huis kunnen bellen en gebeld worden.

Als ik het goed begrepen heb, maakt de Speedtouch 780 van een normaal analoog toestel een VoIP toestel dat aan het netwerk hangt. In mijn situatie wil ik dan meerdere VoIP toestellen in 1 ethernet netwerk hangen.
De enige manier om ze dan beide aan te sluiten is denk ik om de Gigaset ook aan te sluiten via de standaard telefoonlijn verbinding maar dan heb je niks maar aan de voip mogelijkheden van deze set.

Ik zie ook eigenlijk niet in waarom je het nog zou willen. Die Gigaset 450IP is een fantastische set. Koop er een handset bij dan is die andere aansluiting ook niet nodig.

[ZwareMetalen.com] - [Kom in aktie tegen de CO2 maffia]

Pagina: 1