Toon posts:

welke versie van xp bij welke productcode

Pagina: 1
Acties:
  • 935 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi na aanleiding van mijn andere vraag
Verwijderd in "usb drive(s) zijn schrijfbeveiligd"

wil ik xp opnieuw op de pc gaan zetten. Ik heb een licentiesticker op de pc zitten , maar heb er geen installatiecd meer van. Als ik windows xp nl proffesional installeeer dan krijg ik en foutmelding, want de code klopt niet.
Kan ik aan de hand van het serienummer achterhalen welke windowsversie hier bij hoort ?

• Eximius
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 26-09-2025
Een OEM model gekocht bij *vul hier naam in*?
9vd10x Home
Maar de versie staat ook op de sticker waar je productcode staat, tenminste dat is hier wel het geval.

[ Voor 47% gewijzigd door Eximius op 11-12-2007 07:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Eximius schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 07:46:
Een OEM model gekocht bij *vul hier naam in*?
9vd10x Home
Maar de versie staat ook op de sticker waar je productcode staat, tenminste dat is hier wel het geval.
Er staat, HP Windows XP Proffesional.

Betekend dit dat ik hem NIET met een gewone xp proffesional versie kan installeren ?

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:02
Ik denk dat je wel een gewone XP Pro kunt installeren, maar dat je een Cd hebt van een coperated licentie (FCKGW-...?).
Die kun je niet gebruiken namelijk.

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 08:29:
[...]

Betekend dit dat ik hem NIET met een gewone xp proffesional versie kan installeren ?
Moet wel kunnen, denk dat je de verkeerde taal op je cd hebt (UK vs. NL ofzo).

Na het installeren zal trouwens activeren via internet waarschijnlijk niet lukken omdat het een oem-versie is van HP (zelfde geldt voor Dell e.d.), dus dat moet dan telefonisch gebeuren.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 08:29:
[...]

Als je een computer van HP hebt kan je met de aanwezige cd's (al dan niet eenmalig brandbaar via de HP tools) Windows opnieuw installeren.
Iva_Bigone schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 08:34:
Na het installeren zal trouwens activeren via internet waarschijnlijk niet lukken omdat het een oem-versie is van HP (zelfde geldt voor Dell e.d.), dus dat moet dan telefonisch gebeuren.
OEM-versies (van HP iig) hoef je niet te activeren. De installatie die via bv HP OS-cd's zijn gedaan wel, maar dat zou in principe geen problemen hoeven opleveren.

[ Voor 37% gewijzigd door Gunner op 11-12-2007 08:36 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• 3dfx
  • Niet online
Gunner schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 08:35:

OEM-versies (van HP iig) hoef je niet te activeren. De installatie die via bv HP OS-cd's zijn gedaan wel, maar dat zou in principe geen problemen hoeven opleveren.
Uh, say what? TS heeft een normale XP cd, die moet je gewoon altijd activeren, of je nou een HP serial gebruikt of een merkloze.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:38

The Eagle

I wear my sunglasses at night

@TS: Check je vorige topic ff, kan me namelijk nauwelijks voorstellen dat de oorzaak van het probleem aan je install van XP ligt. Reinstall is weliswaar een snelle, maar ook een ruwe oplossing :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Iva_Bigone schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 08:41:
[...]

Uh, say what? TS heeft een normale XP cd, die moet je gewoon altijd activeren, of je nou een HP serial gebruikt of een merkloze.
Klopt. Ik heb het dan ook over de cd's die HP bij z'n machines levert.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Gunner schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 08:35:
[...]
Mijn exemplaar van een HP XP moest ik wel degelijk activeren hoor.

ARME AOW’er

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Guardian Angel schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 09:34:
Mijn exemplaar van een HP XP moest ik wel degelijk activeren hoor.
Dat zeg ik toch ook? :)

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Ik las/lees:

OEM-versies (van HP iig) hoef je niet te activeren.

[ Voor 3% gewijzigd door Guardian Angel op 11-12-2007 09:45 ]

ARME AOW’er

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik heb vorige week een HP Workstation uit de doos gehaald, de OS installatie afgemaakt (met neem ik aan een OEM-licentie van HP) en die heb ik tot op heden nog niet hoeven activeren.

• 3dfx
  • Niet online
Gunner schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 09:51:
Ik heb vorige week een HP Workstation uit de doos gehaald, de OS installatie afgemaakt (met neem ik aan een OEM-licentie van HP) en die heb ik tot op heden nog niet hoeven activeren.
Dus er stond al een image van XP op de HDD die je alleen nog maar hoefde af te ronden, zonder tussenkomst van een XP cd.
Dat is niet uniek voor HP, zo'n 'half klare' image op de hdd die niet meer geactiveerd hoeft hebben bijv. Acer, Benq, Asus e.d. ook op laptops die je nieuw uit de doos trekt (en ook her-installatie vanaf de bijbehorende recovery-cd hoeft vaak niet geactiveerd te worden).

Maar laten we deze discussie maar afronden, het heeft nog maar weinig met het probleem van de TS te maken.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dit is onderhand al zo vaak voorbij gekomen dat je dit makkelijk moet kunnen vinden met de search.

Daarom sluit ik dit topic ook.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.