[Fusion/Bootcamp]Activatie windows?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.677 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dr Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:29
Mensen,

Klein probleempje.
Ik heb met de bootcamp assistant windows xp geinstalleerd (geheel legaal...dank u MSDNAA :) )

Nu heb ik dus in Windows (native-->via bootcamp) mijn XP geactiveerd, terug geboot naar Leopard, en eenmaal daar aangekomen de Bootcamp partitie via VMWare Fusion benaderd.

Helaas krijg ik nu dat tellertje te zien van 30 dagen actief...met andere woorden, ik moet windows opnieuw actveren.

Nu heb ik al geprobeerd de zelfde code in te voeren voor xp, maar dat werkt niet meer (Maximum exceeded)

Kort samengevat:
Als ik Windows native benader, dan is er niks aan de hand.
Doe ik dit via VMWare Fusion moet ik (weer) activeren...

Iemand een idee?

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

MS even bellen, dan is er vast wel iets te regelen. Ze mogen aan de telefoon meer dan zo'n internetding als ze je verhaal kennen.

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Verwijderd

vraag me af of het wel windows is wat je moet activeren aangezien een vriend dit precies hetzelfde heeft gehad en bij hem dus ook een tellertje in beeld kwam. bij hem was het alleen een verkeerde serial in VMware Fusion. probeer eens een andere serial ?

• .Alex
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-08-2022
Gewoon activeren per telefoon. Gister ook gedaan, ook MSDN :)

Verwijderd

Ik heb onder Tiger hetzelfde gehad.. gewoon via bootcamp draaien, en daarna nog eens met VMware Fusion.. ook gezeik nadat ik bootcamp heb gebruikt..

weet niet of microsoft hier iets aan kan doen want dit zijn gewoon systemen die herkennen dat je hardware anders is dan tijdens ja activatie (virutele hardware wel te verstaan)

ik heb ooit een probleem gehad met een update waaronder Internet explorer en outlook niet meer werkten.. engineer van microsoft zou het voor me uitzoeken, nou ik heb zelf een beetje gegoogled en geprobeerd waarna ik het gefixt had in een aantal register files.. hij wou mij toen allemaal doelloze veilige modus acties uit laten voeren net als schijfcontrole enzo.. kortom geen hoge dunk van de MS helpdesk

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik heb gewoon twee keer kunnen activeren (laatste keer moest ik even MS bellen voor een reset van het aantal activaties), van belang is dat je de VMware tools installeerd trouwens, die beheren de activeringen.

Verwijderd

tegenwoordig vraagt de computer of je 1 of meerdere computers hebt en of deze al op je systeem geinstalleerd stond of of je die hebt gekocht..

afhankelijk van je menu keuzes hierop krijg je je code... maar na het opstarten van bootcamp doet ie dat in vmware weer... is beetje vervelend ja..

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:31

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

begintmeta schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 18:55:
Ik heb gewoon twee keer kunnen activeren (laatste keer moest ik even MS bellen voor een reset van het aantal activaties), van belang is dat je de VMware tools installeerd trouwens, die beheren de activeringen.
MS reset het aantal activaties niet meer. Eenmaal moeten bellen is nu altijd moeten bellen.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Maar tegenwoordig hoef ik niet meer met een telefoniste denk ik, de afgelopen keren resetten ze het altijd voor ik geloof 5 keer. En op zich is maximaal 2x bellen (1xvoor bootcamp+1x voor fusion) niet zo'n ramp toch. Backup de basisinstallatie partitie me ntfsclone, kun je die altijd weer terugspelen.

Moisex, hij hoort in beide omgevingen maar eenx te vragen (was bij mij ook zo) vmwaretools zou de activeringen moeten beheren tussen de omgevingen. Nog eens vmwaretools installeren misschien?

[ Voor 24% gewijzigd door begintmeta op 11-12-2007 19:54 ]

• TsiisSkaaf
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:41
Wat ik begrepen heb (nog niet getest):

- Installeer XP via bootcamp, maar activeer niet
- Installeer VM Tools
- Start XP en activeer

Althans, volgens mij staat het zo in de handleiding van VM?

As it net kin sa os it moat, dan moat it mar sa os it kin.

• .Alex
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-08-2022
Bor de Wollef schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 19:02:
[...]

MS reset het aantal activaties niet meer. Eenmaal moeten bellen is nu altijd moeten bellen.
Ik heb gister BootCamp verwijderd en opnieuw geïnstalleerd via Parallels en kon toen gewoon via internet activeren.

• torp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-02 13:18
Handleiding voor activatie van XP in Bootcamp en Fusion)
Voor de meesten is dit gesneden koek maar daarvoor is dit ook niet bedoeld. Als nieuwe gebruiker had ik de laatste maanden Windows enkele malen opnieuw geïnstalleerd omdat ik niet durfde te activeren (Bootcamp in combinatie met Fusion). Ik heb wel gezocht hoe het nu precies in z'n werk ging, maar wat ik vond was niet volledig of onduidelijk.
Voor andere beginners zal ik het hele proces nog eens beschrijven, zo volledig mogelijk (aanvullingen welkom). Eigenlijk valt het best mee, het ging zonder problemen in Tiger met een OEM-versie van XP Home Edition. Voor degenen die hun Bootcamp-partitie al eerder geactiveerd hebben gaat dit verhaal misschien niet helemaal op: nadat je Fusion hebt geïnstalleerd inclusief VM Tools zal je Bootcamp-partitie opnieuw geactiveerd moeten worden en dat zal dan ook telefonisch moeten.
  1. Installeer XP via Bootcamp.
  2. In OS X: installeer Fusion, selecteer de Bootcamp-partitie als virtual machine en installeer de VM Tools.
  3. Start je computer opnieuw op met optie-toets en selecteer de Windows-partitie als opstartvolume.
  4. Boodschap: U dient Windows binnen 30 dagen te activeren. Kies activatie.
  5. Je kunt nu kiezen:
    • Ja, ik wil Windows nu via het Internet activeren
    • Ja, ik wil Windows telefonisch met behulp van een medewerker van klantenservice activeren.
    • Nee, herinner mij om de paar dagen hieraan.
    Je eerste activatie (Bootcamp) kun je per internet doen, een kwestie van klikken en klaar. Er wordt ook gevraagd of je Windows wilt registreren, dit heb ik achterwege gelaten.
  6. Start opnieuw op met optie-toets, selecteer de OS X-partitie als opstartvolume, start Fusion en kies de Bootcamp-partitie.
  7. Boodschap: U dient Windows binnen 30 dagen te activeren. Kies activatie.
  8. Je krijgt weer de 3 keuzes om te activeren.
    • Ja, ik wil Windows nu via het Internet activeren
    • Ja, ik wil Windows telefonisch met behulp van een medewerker van klantenservice activeren.
    • Nee, herinner mij om de paar dagen hieraan.
    Kies telefonische activatie (bij mij werkte de internet-optie nu niet meer, voor een OEM kun je zo maar 1x activeren).
  9. Nieuw scherm: Windows per telefoon activeren. Er zijn 4 stappen en er is een installatie-id gegenereerd dat je moet opgeven waarna je een nieuw nummer krijgt om de boel te activeren.
  10. Stap 1: Kies locatie (Nederland)
  11. Stap 2: Bel het nummer van de klantenservice: je kunt kiezen tussen een gratis nummer of een 020-nummer. Kies het gratis nummer: 0800 023 3487. De 'medewerker van klantenservice' bleek een robot. Geen idee of dit altijd zo is, maar als je liever een medewerker spreekt zul je binnen kantoortijden moeten bellen, denk ik (of wellicht het niet-gratis 020-nummer).
  12. Stap 3: Nu moet je het installatie-id opgeven: 9 groepen van 6 cijfers. Dit nummer staat in je scherm. Ik maakte een fout bij het invoeren, de fout werd opgemerkt maar ik kreeg geen kans om het opnieuw in te voeren. Desondanks kreeg ik daarna toch een bevestigings-id (stap 3 en 4 zijn tamelijk lachwekkend, girofoon is er niks bij. Het tempo is ook nogal hoog maar je kunt herhalen met de sterretje-toets en vooruit met hekje).
  13. Stap 4: Voer de bevestigings-id in op je computer: 7 groepen van 6 cijfers.
  14. Heb je het getal ingevoerd, klik dan op Verder en je bent klaar!
NB. Soms, maar niet altijd worden enkele vragen gesteld:
  • Heeft u dit programma bij uw computer gekregen?
    Ja (dit is wat men verwacht bij een OEM-versie, dat ze ook los te koop zijn is blijkbaar uitzonderlijk).
  • Wilt u dit programma nu op een andere computer installeren?
    Nee (OEM-versie hoort bij de originele computer).
  • Wilt u Windows opnieuw activeren omdat er een hardware-wijziging heeft plaatsgevonden?
    Ja (want Windows ziet een verschil tussen de hardware in Bootcamp en de hardware in Fusion).
Naast de Bootcamp-partitie kun je ook een 'gewone' virtuele machine aanmaken. Ook die kun je gewoon telefonisch activeren. Tip: de geactiveerde virtuele machine kun je in de Finder dupliceren en de kopie hoef je niet opnieuw te activeren. De eerste keer dat je de gekopieerde vm opstart (gewoon in de Finder op klikken) constateert Fusion dat hij verplaatst of gekopieerd is. Daarna staat hij vanzelf in het menu.
Op de standaard-installatie staat IE 6. Door op de tweede IE 7 te installeren kan ik nu websites testen in beide IE-versies.

• souderkeamer
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-12-2020

souderkeamer

Hobo en Techniek

Hmmmm,

Kan je niet gewoon hardware profielen aanmaken? Of is deze optie alleen beschikbaar in de niet OEM, professional versie?
Ik weet niet precies meer waar het staat aangezien ik niet meer aan windows doe hier.

Beheersen wij het brein of beheerst het brein ons?

• richards81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-01 21:25
Ik weet niet of ik in de goede topic zit maar aangezien jullie windows al op fusion hebben gekregen vraag ik het toch maar voor de zekerheid.

Ik heb fusion geinstalleerd op mijn macbook. Dat ging allemaal goed zonder problemen alleen het installeren van windows lukt mij niet. Ik heb een originele windows XP sp2 cd, maar tijdens booten van fusion blijft hij volhouden geen bootdevice aanwezig. Ik hoor overigens de cd wel draaien wanneer hij boot (fusion). Tevens heb ik ook een image geprobeerd maar hij blijft zeggen no bootdevice.

Heb al met de settings geklooit van cd maar geen succes. Heel vreemd ik kom overigens ook niet de bios in van VMware want dan wordt me scherm helderder. ;(

Zou iemand tips kunnen geven hoe ik windows zou kunnen installeren met fusion.

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-02 03:45

alienfruit

the alien you never expected

Verschrikkelijk is dat telefonisch activeren van Windows. Krijg je zo'n Indiaans persoon aan de lijn die nagenoeg niet te verstaan is. :(
Pagina: 1