Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Bluetooth: bulkbericht sturen naar telefoons binnen bereik

Pagina: 1
Acties:
  • 672 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Binnenkort gaan wij deelnemen aan onze eerste beurs.
Nu willen wij bezoekers met BT (aan) op hun tellie en die onze stand bezoeken (in de buurt) een berichtje sturen in de trant van: hartelijk dank voor uw bezoek aan onze stand <blaat>.

Nu ben ik op zoek naar wat software die continue dit bericht verstuurdt naar telefoons binnen bereik. Ik krijg echter alleen speciale marketingbureaus gevonden met dito investeringskosten. Weet iemand of er software is die het automatisch versturen van berichten uit handen kan nemen?

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11 20:28
Ik weet natuurlijk niet in welke branche je zit maar als ik dit op een IT beurs zou tegenkomen zou ik niet enthousiast worden over een leverancier die dit soort dingen uithaalt. Heb je dat aspect al overwogen?

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

• Eastman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
irritante reclame is ook reclame...

BMW i4 | Jaguar i-pace | Easee laadpaal | Hoymiles 3kWp O/W | Solis 4,6kWp O/W | IthoDaalderop WMP + NRG addon | Orcon WTW | Homey Pro | Tibber | 3 x Marstek Venus E V153 BMS 215 met CT003 V114

• heracles
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-12-2024
Je kunt via bluetooth geen berichten versturen zonder dat er speciale berichten software op die telefoon staat.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

heracles schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 16:25:
Je kunt via bluetooth geen berichten versturen zonder dat er speciale berichten software op die telefoon staat.
Adressen toevoegen kan vaak wel zonder software.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• monkel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:09
Notitie versturen gaat prima via bluetooth

• heracles
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-12-2024
monkel schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 16:45:
[...]

Notitie versturen gaat prima via bluetooth
Mijn Samsung accepteert die niet eens? (E760)

• tijmeng
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:14

tijmeng

Panasonic 7J

een bedrijf (Wubbe) in Delft deed dit. Als je er langs reed. Hoppa: berichtje op je mobiel.

• Dennahz
  • Laatst online: 11:22

Dennahz

Life feels like hell should.

Ik heb zelf EasyJack op m'n GSM staan die automatisch visitekaartjes stuurt naar GSM's met Bluetooth, misschien is dat iets? Kan je 10x gebruiken zonder te registreren en is dus gratis ;)

Twitter

Verwijderd

Topicstarter
Dennahz schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 19:10:
Ik heb zelf EasyJack op m'n GSM staan die automatisch visitekaartjes stuurt naar GSM's met Bluetooth, misschien is dat iets? Kan je 10x gebruiken zonder te registreren en is dus gratis ;)
Ik zal er eens naar kijken. Verstuurd hij dit bericht automatisch of moet je de ontvanger aanklikken oid?
Wijnands schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 15:07:
Ik weet natuurlijk niet in welke branche je zit maar als ik dit op een IT beurs zou tegenkomen zou ik niet enthousiast worden over een leverancier die dit soort dingen uithaalt. Heb je dat aspect al overwogen?
We willen het enkel versturen naar personen die onze stand hebben bezocht c.q. in de buurt van onze stand zijn geweest (bereik zeg 10 meter).

Als iemand nog tip heeft ik hoor ze graag!

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-11 23:25

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Bullshit.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:49

ralpje

Deugpopje

Bedankt voor deze goed onderbouwde reactie.
Kun je ook vertellen hoe het dan wél kan?

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• Aaargh!

Aaargh!

ralpje schreef op woensdag 12 december 2007 @ 12:09:
[...]

Bedankt voor deze goed onderbouwde reactie.
Kun je ook vertellen hoe het dan wél kan?
Ja, dit:
Ik krijg echter alleen speciale marketingbureaus gevonden met dito investeringskosten.
Ik werk (o.a.) aan dit soort software voor zo'n bedrijf, maar dit ligt blijkbaar buiten het budget van de TS.

• Dennahz

Dennahz

Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2007 @ 09:06:
[...]

Ik zal er eens naar kijken. Verstuurd hij dit bericht automatisch of moet je de ontvanger aanklikken oid?

[...]
Automatisch. Het is een Java midlet voor op een GSM, dus het kost je eigenlijk niks.

Twitter

Verwijderd

Okay, maar moet diegene dan niet de connectie accepteren? Of werkt dit enkel op telefoons die verbindingen toestaan?

• Dennahz

Dennahz

Hangt er vanaf hoe de betreffende GSM een vCard aanneemt... bij mijn Sony Ericsson w800i komt de naam gelijk op het scherm, bij andere GSM's moet je weer accepteren.

Twitter

Verwijderd

Moet je doen via cellbroadcasting:

http://www.youtube.com/wa...pRQu5HQEQ&feature=related

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Dat is dus dikke nep.
Die prutser maakt alleen reclame voor IT opleidingen, check zijn andere filmpjes maar eens.

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-11 13:46

shameblaster

BB4E^Cons

Dit deed de elektronica zaak de Steenweg in Utrecht ook altijd
Hoe?

is me een raadsel

Cons:::BB4E

• easyriider
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Dit wordt bluejacking genoemd, daar bestaat trouwens een (inactief) topic over, Het grote Bluejacking topic.

• Aaargh!

Aaargh!

easyriider schreef op woensdag 12 december 2007 @ 14:51:
Dit wordt bluejacking genoemd, daar bestaat trouwens een (inactief) topic over, Het grote Bluejacking topic.
Bluejacking is iets totaal anders. Dit wat de TS bedoelt is Bluecasting.

Verwijderd

Bierkameel schreef op woensdag 12 december 2007 @ 13:24:
[...]

Dat is dus dikke nep.
Die prutser maakt alleen reclame voor IT opleidingen, check zijn andere filmpjes maar eens.
Oh zeg. En ik maar denken dat het toeval was dat er verder alleen maar (matig acterende) vrouwen zaten daar... :P

Verwijderd

Is bluesender dan wellicht iets? or Bluemagnet

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2007 18:01 ]

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Opzich vrij simpel zelf te bouwen, bluetooth dongle in je pc, en elk device wat waarneembaar is een vcard sturen, en wel zo dat je de boodschap ziet voordat je besluit wel/niet op te slaan.

Maar hoeveel mensen hebben bluetooth standaard aan, én hebben visibility aan? Bluetooth vreet batterijen, ik zet het alleen sporadisch aan als ik het nodg heb.

• Aaargh!

Aaargh!

CyBeRSPiN schreef op woensdag 12 december 2007 @ 18:32:
Opzich vrij simpel zelf te bouwen, bluetooth dongle in je pc, en elk device wat waarneembaar is een vcard sturen, en wel zo dat je de boodschap ziet voordat je besluit wel/niet op te slaan.
Als iemand die zo'n systeem mede ontwikkeld heeft kan ik je zeggen dat het minder eenvoudig is dan je denkt. Tuurlijk, iets maken wat in het lab werkt is eenvoudig, maar zet zoiets op een lokatie (zoals een beurs) waar duizenden mensen rondlopen en het wordt een heel ander verhaal.

Onze oplossing stuurt trouwens niet alleen vCards (doen we haast nooit eigenlijk, een vCard is niet echt flitsend te noemen) maar ook filmpjes, plaatjes, mp3's, etc, uiteraard aangepast aan de specifieke telefoon die het ontvangt (juiste resolutie voor plaatjes, juist encoding voor filmpjes, etc).

Dit zit allemaal iets complexer in elkaar dan je op het eerste gezicht zou denken. Zeker als je er mee op de beurs gaat staan dan zou ik dit echt uitbesteden aan mensen die dit vaker doen, de ervaring leert dat je niet de enige bent op zo'n beurs. Met een PC met 1 off-the-shelf dongletje en wat op een zaterdagmiddag in elkaar gehobbiede software zal je niet veel mensen bereiken.

Pagina: 1