Overstappen van Orange Family (z. KPN) naar Alice mogelijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 255 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dr House
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-05-2023
Ik heb mijn Orange Family ADSL (tot 20 mbits) abonnement opgezegd per 31 december en nu zit ik er aan te denken om over te stappen naar Alice. Alleen heb ik enige tijd geleden de telefoonlijn overgezet heb naar Orange en heb dus geen rekening van de KPN meer.

Nu heb ik vorig jaar bij een callcenter de inkomende helpdesk van Tiscali bemand (vreselijk ja met die lange wachttijden) en daar kreeg ik een soortgelijke vraag (iemand wilde van IPB naar Tiscali Totaal overstappen) en de persoon van Tiscali die ik daarover sprak zij dat dat niet mogelijk is omdat men eerst op z'n minst een vol jaar terug moet naar de KPN om daar een normaal vaste lijn contract uit te dienen.

Ik weet niet of dit zo is (die second line lui van Tiscali weten ook niet alles, maar de KPN vaste lijn contracten zijn inderdaad voor minimaal een jaar, zo blijkt uit de voorwaarden) is maar dit lijkt mij erg oneerlijk.

Kan ik dan wel uberhaupt naar Alice overstappen? Want bij mijn weten bieden ze alleen een compleet pakket aan zonder de KPN!

Ik vind de situatie in Nederland heel erg bedroevend want wil je internettoegang (niet draadloos) dan ben je bijna altijd volledig overgeleverd of aan KPN, die als een moederkloek op de destijds door de Nederlandse staat cadeau gedane (en door de belastingbetaler betaalde ) telefonie infrastructuur zit of aan de kabelbedrijven die als enige aanbieders op hun bekabeling zitten (welke provider je neemt is dan totaal afhankelijk van waar je woont). Of je moet het geluk hebben om in Amsterdam te wonen waar ze glasvezel hebben.

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06:52
Ik geloof dat je Alice ook zonder KPN-abonnement kunt bestellen. Alleen betaal je dan wel € 69 (bron) eenmalig.

Dat je het niet eerlijk vindt dat je aan KPN moet betalen is eigenlijk niet zo relevant. Dat het telefoonnet 'dat door de belastingbetaler is betaald' ook niet. KPN is destijds naar de beurs gegaan en heeft inderdaad het telefoonnet in eigendom gekregen, maar dat heeft ook mede de beurswaarde van KPN bepaald. Dus de 'belastingbetaler' heeft daar ook geld voor terug gekregen op de momenten dat de staat aandelen KPN van de hand heeft gedaan.

• Dr House
rclahsen schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 07:31:
Ik geloof dat je Alice ook zonder KPN-abonnement kunt bestellen. Alleen betaal je dan wel € 69 (bron) eenmalig.
Maar wat gebeurt er als ik Alice aanvraag wanneer ik nog in het jaarcontract zit van KPN?

Wordt de aanvraag dan niet in behandeling genomen of kun je dan toch switchen?

Dit wordt niet geheel duidelijk uit de informatie van Alice.

• Dr House
Ik heb net met Alice gebeld en ik kan inderdaad niet naar hun overstappen. Naadloos overstappen is onmogelijk want je moet eerst weer een jaar terug naar de KPN. Ook het opzeggen van de lijn kan kennelijk niet, want de KPN heeft kennelijk het recht om na afloop van een periode bij een andere telefonieprovider jou weer een jaartje tot hun klanten te mogen rekenen.

Ik moet dus naar een andere provider uitzien. :(

Weet iemand welke providers niet van de KPN zijn maar wel op een belbudget abonnement diensten leveren? Tele2 lijkt me wel wat, maar is dat ook eigendom van de KPN?

Ik wil de KPN niet meer geld hoeven te geven dan waar ik toe verplicht ben.

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
KPN kan er natuurlijk niks aan doen dat je verplicht naar hen terug moet. In principe kan Alica alles voor je regelen, je moet dus ook bij hen zijn voor een nieuwe aansluiting.

Verder is Tele2 niet van KPN maar van Tele2 Zweden.
Orange is van T-mobile Duitsland.
Alica is van BBNed.

PSN: djmurcielago