[XP]laptop met verkeerde licentie teruggekregen na reparatie

Pagina: 1
Acties:

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Korte vraag;

Ik heb een HP laptop met een xp home licentie onder garantie laten repareren. (defecte harddisk) Hij is ook echt bij HP geweest, want ik heb met HP contact gehad over de reparatiestatus.
Inmiddels is hij retour gekomen, maar nu staat er preinstalled een Media center edition op. MCE mag toch niet met een xp home licentie? Hij is activated want ik krijg geen sleuteltje te zien of zo. Ik vraag me af in hoeverre dit nu te controleren is. MCE wil ik best houden, maar een legale pc is me ook wat waard.
Volgens mij is er een tooltje te downloaden waarmee ik de key kan checken, maar ik vraag me af of de pre-installed software uberhaupt allemaal een eigen key bevatten. Ik kan me namelijk niet zo goed voorstellen dat HP duizenden stikkertjes zit over te tikken.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 09:52

DeX

Zit er een XP-home sticker op de onderkant, of een MCE?
Als je een MCE esticker hebt, denk ik dat ze je een gratis upgrade naar MCE hebben gegeven ofzo.
Check de sticker.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Neem even contact op met HP hierover.
Dat is de enige partij die je daarmee kan helpen in dit geval :)

Verder heeft dit eigenlijk niks met Windows als zodanig te maken, maar met een geval garantieafhandeling wat niet correct is verlopen (al is het dan qua OS in je voordeel) :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device