Ik heb hier een Via Epia MII 6000EG LVDS met Bios versie 1.35
(512MB PC2100, 200GB IDE 3,5, 80GB Sate, dvd-speler
Als ik hierop Ubuntu TLS 6.0.6 of Debian 4 probeer te installeren dan krijg ik het netwerk niet aan de praat op het moment dat er een Promise SATA150 of een Sweex SATA kaartje is geplaats.
Op dat moment heb ik wel link maar krijg ik geen DHCP adres. Haal ik het SATA kaartje eruit dan heb ik wel een werkende netwerkverbinding.
Ik heb geprobeerd:
- Ubuntu TLS i.p.v Debian 4
- Promise Sata150 i.p.v Sweex
- IRQ voor USB uitgezet in de Bios
- IRQ voor VGA uitgezet in de Bios
- Firewire uitgeschakeld in de Bios
- Geluid uitgeschakeld in de Bios
- USB uitgeschakeld in de Bios
- Promise kaartje zonderharddisk aangesloten
- IDE Harddisk aangesloten.
Met de IDE harddisk heb ik het systeem goed kunnen installeren. Maar wil ik booten met het IDE diskje en de Promise controller in het PCI slot dan krijg ik de volgende melding
NETDEV WATCHDOG: eth1 transmit timed out
eth1: Transmit times outs, status 0003, PHY status 786d, resetting
eth1L link up, 100Mbps, full-duplex, lpa 0x41e1
Resultaat net als in de installatie geen netwerkverbinding.
Ik heb slechts 1 pci slot dus een losse netwerkkaart kan ik niet testen. Een extra netwerkkaart i.p.v een SATA kaartje werkt wel goed. Het lijkt me dus geen probleem met het PCI slot.
Heeft er iemand anders nog tips of idee ?
(512MB PC2100, 200GB IDE 3,5, 80GB Sate, dvd-speler
Als ik hierop Ubuntu TLS 6.0.6 of Debian 4 probeer te installeren dan krijg ik het netwerk niet aan de praat op het moment dat er een Promise SATA150 of een Sweex SATA kaartje is geplaats.
Op dat moment heb ik wel link maar krijg ik geen DHCP adres. Haal ik het SATA kaartje eruit dan heb ik wel een werkende netwerkverbinding.
Ik heb geprobeerd:
- Ubuntu TLS i.p.v Debian 4
- Promise Sata150 i.p.v Sweex
- IRQ voor USB uitgezet in de Bios
- IRQ voor VGA uitgezet in de Bios
- Firewire uitgeschakeld in de Bios
- Geluid uitgeschakeld in de Bios
- USB uitgeschakeld in de Bios
- Promise kaartje zonderharddisk aangesloten
- IDE Harddisk aangesloten.
Met de IDE harddisk heb ik het systeem goed kunnen installeren. Maar wil ik booten met het IDE diskje en de Promise controller in het PCI slot dan krijg ik de volgende melding
NETDEV WATCHDOG: eth1 transmit timed out
eth1: Transmit times outs, status 0003, PHY status 786d, resetting
eth1L link up, 100Mbps, full-duplex, lpa 0x41e1
Resultaat net als in de installatie geen netwerkverbinding.
Ik heb slechts 1 pci slot dus een losse netwerkkaart kan ik niet testen. Een extra netwerkkaart i.p.v een SATA kaartje werkt wel goed. Het lijkt me dus geen probleem met het PCI slot.
Heeft er iemand anders nog tips of idee ?