Asus 8500 GT 512MB

Pagina: 1
Acties:
  • 322 views sinds 30-01-2008

• pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:12
Een kennis van mij heeft een asus 8500 GT silent 512MB videokaart aangeschaft. Alleen maakt ze zich zorgen over de temperatuur van de videokaart. Die is volgens pc wizard 2008 tussen de 55 graden en de 60 graden. Is de temperatuur niet te hoog voor haar videokaart? De reden waarom ik een topic hierover opend is: ik heb zelf niets echt bijzonders over videokaarten en maximale temperatuur kunnen vinden en ikzelf heb geen ervaring met videokaarten. Wie kan haar zeggen/schrijven of ze zich zorgen daarover moet maken.

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

• Mastasidaz
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 31-08-2025
Hmm.. dat is niet echt indrukwekkend. Is het idle of stressed? Deze kaarten kunnen makkelijk 100c hebben. Dus zal je niet al te veel zorgen maken :)

• LRDRobby
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-01 20:10
Je hebt gelijk, 60 graden is echt niet erg!
Mijn 8600GT's worden ook zo warm, en stressed komen ze in de buurt van de 90/100

Als je twijfelt, neem een extra case-fan dan heb je een beetje airflow in je kast, en voert het die warme lucht af. scheelt weer een beetje.

succes ermee! :)

• pinokkia
Mastasidaz schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 00:23:
Hmm.. dat is niet echt indrukwekkend. Is het idle of stressed? Deze kaarten kunnen makkelijk 100c hebben. Dus zal je niet al te veel zorgen maken :)
Wat bedoel je daarmee?( idle of stressed )

Ze heeft de volgende pc componenten:
Asus P5KPL
E6750
goedkoopste behuizing met 400 watt (volgens mij x gear)
Sata hd van 250GB
2 x dvd brander
4 gb geheugen (kingston volgens mij)

[ Voor 23% gewijzigd door pinokkia op 11-12-2007 00:32 ]

Verwijderd

Idle is in rust, stressed is onder volle belasting.

• pinokkia
Verwijderd schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 00:28:
Idle is in rust, stressed is onder volle belasting.
Tijdens internetten gaat de videokaart van 55 graden naar 59 graden in circa 3 uur tijd. En die temperatuur blijt ook zo. Ik weet alleen niet tijdens gamen hoe hoog de temperetuur word. (volgens mijn weten game ze niet. Alleen een keer webpool)

Verwijderd

Er is niets aan de hand :)

• pinokkia
Gelukkig. Ze maakte zich echt zorgen erover. Ze was nml bang dat haar videokaart daardoor kapot zou gaan. Ik ga het haar morgen allemaal vertellen. dat ze zich geen zorgen hoeft te maken. Maar wanneer moet zij zich wel zorgen maken om de temperatuur?

[ Voor 22% gewijzigd door pinokkia op 11-12-2007 00:41 ]

• Rigi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-11-2018
pinokkia schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 00:38:
[...]

Gelukkig. Ze maakte zich echt zorgen erover. Ze was nml bang dat haar videokaart daardoor kapot zou gaan. Ik ga het haar morgen allemaal vertellen. dat ze zich geen zorgen hoeft te maken. Maar wanneer moet zij zich wel zorgen maken om de temperatuur?
als hij bij het internetten echt richting 70/80 gaat zou ik eens gaan kijken voor een extra fannetje ofzo

• pinokkia
Ik geef die tip wel gelijk aan haar door. Dan hoeft ze helemaal geen zorgen te maken. (tenminste als ze het alleen bij internetten houd) Welke grote fan kan ze het beste nemen? Of maakt dat niets uit?

[ Voor 14% gewijzigd door pinokkia op 11-12-2007 00:58 ]

• Rigi
  • Laatst online: 30-11-2018
Ik denk echt niet dat je het nodig gaat hebben hoor, dan moet er echt iets structureel mis zijn. Goeie fans, tja papst, nexus, arctic, coolermaster, zalman, eigenlijk maakt het niet gek veel uit. De een is natuurlijk beter dan de ander, maar dat zit hem vaak in geluid en of levensduur. Dus desnoods een goedkope, die maakt misschien wat meer herrie, is misschien eerder stuk, maar werkt ook.

Ach ook als ze spellen gaat spelen oid hoeft ze zich volgens mij geen zorgen te maken. Mijn 7600 GT is nu 65 graden en ik zit ook alleen te werken. Video kan best warm worden, zoals mastasidaz al zei ze kunnen 100 graden hebben. De silent kaarten zijn stil, maar vaak ook wat warmer dan actief gekoelde kaartjes. Dus als ze wat speelt en de kaart wordt een keer 100 graden moet je wel even opletten, verder zou ik er weinig zorgen over maken.

[ Voor 36% gewijzigd door Rigi op 11-12-2007 01:08 ]

• pinokkia
Op advies van jullie medetweakers. Heeft die kennis van mij een artic fan TC3 in een computer winkel gekocht. De temperatuur van de videokaart blijft schommelen van 52 graden naar hooguit 54 graden. De rest is ook zo`n beetje 4/5 graden gedaald. (processor van 28 graden => 22,5/23 graden. Moederbord van 35 => 31) Ze is nu helemaal blij en maak zich nu niet meer zorgen. Mijn dank en haar dank is zeer groot. Jullie hebben haar geweldig geholpen. _/-\o_

Er mag nu een slotje op deze topic, omdat het is opgelost.

[ Voor 7% gewijzigd door pinokkia op 14-12-2007 23:04 ]

• Apen-nootjes
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

En een gratis slotje erbij.. niet omdat het opgelost is maar omdat het vrij gemakkelijk zelf te vinden is :)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.