Nieuwe writer niet herkent

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ccc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-07-2025
Hallo,

Ik heb een nieuwe dvd writer een Samsung SH-S203D. http://www.samsung.com/nl...d/dvdwriters/sh_s203d.asp
Oude dvd writer eruit gehaald en de nieuwe ingeplugd. Maar de nieuwe wordt niet herkent.

Hij komt ook niet in de BIOS te staan. Nu vind ik veel topics. Maar in zowat elk topic is hij wel in de BIOS te vinden. Bij mij dus niet.

Ik zoek nu al vanaf 6 uur ofzo naar een oplossing, en nu dacht ik toch laat ik het maar eens posten op tweakers.

Ik maak gebruik van Windows XP Home.
En heb het volgende moederbord Gigabyte GA-8IPE1000-G.

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:17
Ccc schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 00:20:
Hallo,

Ik heb een nieuwe dvd writer een Samsung SH-S203D. http://www.samsung.com/nl...d/dvdwriters/sh_s203d.asp
Oude dvd writer eruit gehaald en de nieuwe ingeplugd. Maar de nieuwe wordt niet herkent.

Hij komt ook niet in de BIOS te staan. Nu vind ik veel topics. Maar in zowat elk topic is hij wel in de BIOS te vinden. Bij mij dus niet.

Ik zoek nu al vanaf 6 uur ofzo naar een oplossing, en nu dacht ik toch laat ik het maar eens posten op tweakers.

Ik maak gebruik van Windows XP Home.
En heb het volgende moederbord Gigabyte GA-8IPE1000-G.
Was de oude drive ook een sata drive?
Ben je verplicht om sata1 te gebruiken op je moederbord / heb je de mogelijkheid met een jumper om de nieuwe drive op sata1 mode te laten werken?
Heb je de sata poorten "actief" in de bios?
Gebruik je sata schijven en werken die wel?

PS Eerste waar ik aandacht, maar met sata niet van toepassing, master/slave goed overgenomen van de oude drive?

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-01 18:26
Probeer eens een andere kabel? Het kan natuurlijk ook zijn dat de drive gewoon defect is...

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Heb je harde schijven op SATA en zo ja, werken die wel? Kan natuurlijk ook zijn dat je SATA-controller uitstaat in je BIOS...

• Ccc
De oude drive was ook een sata drive.

Er zit geen jumper op de nieuwe drive.

Of de poorten actief staan in de BIOS weet ik niet precies want dit kan ik nergens vinden in mijn BIOS.
Omdat het altijd gewerkt heeft, ben ik er vanuit gegaan dat het gewoon continu actief staat.

Ik heb 2 SATA poorten. Op 1 zit een HDD en die werkt gewoon, op 2 zit dan nu de nieuwe writer die niet werkt.

Waar ik nu achter kom(of wat ik mij nu bedenk) is dat de drive ook niet open gaat of een ledje brand.
Moet de drive altijd open en dicht gaan ongeacht hij in de BIOS niet wordt gevonden?
Ik weet niet precies hoe dat werkt bij SATA.

Ik heb wel al een nieuwe voeding SATA kabel gebruikt, maar nog geen data kabel gebruikt.

• nsa1984
Ccc
Ik vrees voor een DOA (Dead on Arival) Test even of je oude drive het nog wel doet met deze kabels.
Daarna heb je eigenlijk alles wel gedaan wat in je mogelijkheden ligt om de drive aan het lopen te krijgen.

Verder de drive hoort niet open en dicht te gaan tijdens bootup. Of het ledje even moet oplichten tijdens een bootup scan, weet ik niet (heb al jaren een dichtekast :) )

Als je de drive enkel aan de power kopelt en dan de pc start, kun je dan de lade wel open en dicht doen met het "eject" knopje op de drive?

• Ccc
Oef dat zou vervelend zijn. Wel leuke benaming DOA :).

Ik bedoelde niet dat hij bij de bootup open gaat, maar precies zoals jij als 2e zegt met de eject knop.

De schijf gaat ook niet open als ik op de eject knop druk met alleen de power eraan.

• Ccc
Ben zojuist langs de zaak geweest waar ik de writer heb gekocht.
Ze vonden het vreemd want zoiets hadden ze nog nooit meegemaakt.
Ze sloten de writer in hun systeem aan, en daar deed hij ook compleet niets.

Gelijk een nieuwe gekregen, aangesloten, en zojuist mijn eerste dvdtje gebrand. :)

• nsa1984
Ccc schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 15:55:
Ben zojuist langs de zaak geweest waar ik de writer heb gekocht.
Ze vonden het vreemd want zoiets hadden ze nog nooit meegemaakt.
Ze sloten de writer in hun systeem aan, en daar deed hij ook compleet niets.

Gelijk een nieuwe gekregen, aangesloten, en zojuist mijn eerste dvdtje gebrand. :)
Dat is jammer maar dan heb je inderdaad een DOA meegekregen, achja gebeurt met elk product weleens.

Verder klasse opgelost door de verkopende partij denk ik zo ;)

offtopic:
nsa mag vandaag even langs een shop om een nieuwe voeding voor zijn "zaterdag aangeschafte router" :(

Pagina: 1