Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• basvd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-10 20:59
Een klant van mij wil graag een webshop op zijn website waar bedrijven producten kunnen bestellen. Het zou gaan om een 5/10tal bedrijfsgerichte producten. Afnemers zijn 95% bedrijven, en 5% particulieren.

Het gaat dan met name om mkb-bedrijven in de autobranche, koeltechniek, bouw.

Is het aan te raden om (alle) transacties via iDEAL te laten verlopen? Zijn bedrijven bereid hier gebruik van te maken? Of wil men liever gewoon een factuur, zodat het 'aan het eind van de maand' wel aan de beurt komt?

Het liefste wil mijn klant full-iDEAL gaan, vanwege administratie/facturering/etc... Wat raden jullie mij aan?

Alvast bedankt!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:47

sapphire

Die-hard pruts0r

lijkt mij dat je als bedrijf sowieso een factuur/btw bon oid. wil voor de boekhouding.

Gabriël AM5

• basvd
sapphire schreef op maandag 10 december 2007 @ 23:11:
lijkt mij dat je als bedrijf sowieso een factuur/btw bon oid. wil voor de boekhouding.
Ja uiteraard. Zijn gedachte was om een factuur met het product mee te sturen. En op de factuur te kenmerken 'betaling reeds voldaan' oid.

• Niemand_Anders
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-07-2024

Niemand_Anders

Dat was ik niet..

Bedrijven maken meestal niet echt gebruik van ideal. De bedrijven die dat wel doen zijn erg klein < 8 werknemers, 1 persoon voor administratie zodat zij maar 1 digipas nodig hebben. Bedrijven met meerdere personen op de administratie of meerdere vestigingen kiezen vaker voor Rembours, vooruitbetaling, kopen op rekening of creditcard.

Een factuur heeft verder weinig te maken met de wijze waarop betaald wordt. De factuur zit meestal bij het product (in combinatie met pakbon) of wordt alsnog per post verstuurd. UPS, DHL, VG&L bieden ook de mogelijkheid om te pinnen met een mobiel pinapparaat zodat chauffeurs minder vaak met duizenden euro's op zak rondrijden.

Bedrijven zien vaak meerdere betaalmogelijkheden ook als een service.

Waar normaal op de factuur de betalings termijn staat (gelieve te betalen binnen 30 dagen oid) kun je een melding 'betaling (reeds) voldaan' neerzetten. Andere plaatsen wordt meestal niet gewaardeerd.

Maar waarom neem je niet contact op met een aantal van 'jouw' klanten en vraag je aan hun of zij intresse in ideal hebben?

If it isn't broken, fix it until it is..

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-11 11:08

André

Analytics dude

Meer iets voor Stuffis Generalis

• Beuzelarij
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
basvd schreef op maandag 10 december 2007 @ 23:08:
Is het aan te raden om (alle) transacties via iDEAL te laten verlopen? Zijn bedrijven bereid hier gebruik van te maken? Of wil men liever gewoon een factuur, zodat het 'aan het eind van de maand' wel aan de beurt komt?

Het liefste wil mijn klant full-iDEAL gaan, vanwege administratie/facturering/etc... Wat raden jullie mij aan?

Alvast bedankt!
Ik raad je aan om te doen wat jouw klant wil. Het is op zich best logisch dat ie bij jou informatie inwint betreffende de betalingsmogelijkheden op internet, maar hij moet zich vooral ook richten tot zijn klanten om te kijken wat bij hun de gebruiken en wensen zijn. Je moet hém de beslissing laten nemen, en die gewoon implementeren. Dan krijg jij later nooit problemen als een bepaalde methode niet blijkt aan te slaan bij die specifieke klantenkring.

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:03

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Neem de Postbank, goedkoopste iDEAL en vrij eenvoudig te implementeren.

Ga je zelf een shopping-cart bouwen of gebruik je een bestaande cart? En als het een bestaande is, welke?

• Jaspertje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11 14:17

Jaspertje

Max & Milo.. lief

i2Paq schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 14:46:
Neem de Postbank, goedkoopste iDEAL en vrij eenvoudig te implementeren.

Ga je zelf een shopping-cart bouwen of gebruik je een bestaande cart? En als het een bestaande is, welke?
Dat is niet helemaal waar hoor. Van de websites:
Postbank (http://www.postbank.nl/za....nl/index.php?s=contact):
Wat kost iDEAL? iDEAL transactiekosten staffel
0 t/m 500 transacties per maand € 0,75 per transactie
501 t/m 1000 transacties per maand € 0,70 per transactie
1001 t/m 1500 transacties per maand € 0,65 per transactie
meer dan 1500 transacties per maand bel met Postbank Zakelijk: (020) 565 50 10

Fortis (https://www.fortisbank.nl/bankzaken/pdf/neos_flyer.pdf) PDF:
Eenmalig € 30,00
Maandkosten gratis
Transactiekosten € 0,62

En bij Fortis hoef je daar geen rekening te hebben...

[ Voor 12% gewijzigd door Jaspertje op 11-12-2007 15:25 ]

• Jabbah
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:47
Heb zelf ooit eens een betaalsysteem geimplementeerd voor het bedrijf waar ik destijds werkte. Je kon er kiezen tussen verschillende betaalsystemen en het bleek dat de meeste mensen (ongeveer 80%) koos voor een eenmalige incasso.

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Jaspertje schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 15:25:
[...]

Dat is niet helemaal waar hoor. Van de websites:
Postbank (http://www.postbank.nl/za....nl/index.php?s=contact):
Wat kost iDEAL? iDEAL transactiekosten staffel
0 t/m 500 transacties per maand € 0,75 per transactie
501 t/m 1000 transacties per maand € 0,70 per transactie
1001 t/m 1500 transacties per maand € 0,65 per transactie
meer dan 1500 transacties per maand bel met Postbank Zakelijk: (020) 565 50 10

Fortis (https://www.fortisbank.nl/bankzaken/pdf/neos_flyer.pdf) PDF:
Eenmalig € 30,00
Maandkosten gratis
Transactiekosten € 0,62

En bij Fortis hoef je daar geen rekening te hebben...
Iemand al eens gekeken naar de plug-in die nodig is om Fortis iDEAL aan te bieden?

• teacher
  • Laatst online: 12:37

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ik weet dat er voor oscommerce een redelijk "kant en klare" plugin is.
Leesvoer: http://forums.oscommerce.nl/index.php?showforum=42
Meer linkjes:
https://www.fortisbank.nl....do?page_id=idealzakelijk
http://www.ideal.nl/acceptant/?s=hoe

Wise enough to play the fool

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Ik zou het bij meerdere opties houden:
-op rekening (mits dat nu ook tot de mogelijkheden behoort, geeft risico van niet-betalen)
-rembours
-vooruitbetalen via overschrijving
-Paypal/creditcard
-contant bij ophalen
-iDeal (in principe hetzelfde als vooruitbetalen, maar kost provisie)

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

RemcoDelft schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 21:30:
Ik zou het bij meerdere opties houden:
-op rekening (mits dat nu ook tot de mogelijkheden behoort, geeft risico van niet-betalen)
-rembours
-vooruitbetalen via overschrijving
-Paypal/creditcard
-contant bij ophalen
-iDeal (in principe hetzelfde als vooruitbetalen, maar kost provisie)
De doorgehaalde opties kun je bij een bedrijf wel vergeten hoor. Op rekening is "normaal" en als de verkopende partij niet wil... dan stap je naar een ander.

ARME AOW’er

• xtra
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-11 10:57
Guardian Angel schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 21:33:
[...]

De doorgehaalde opties kun je bij een bedrijf wel vergeten hoor. Op rekening is "normaal" en als de verkopende partij niet wil... dan stap je naar een ander.
Vooruitbetalen met een pro-forma factuur kom ik nog best vaak tegen. Zeker bij de eerste bestellingen. (Wel vaak in de categorie handel in kleinere artikelen.)

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

/me GA denkt alleen in grote aantallen of grote bedragen. :)

ARME AOW’er

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:25

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Even ter informatie: TS heeft geen toegang tot SG

Life is not about specs, it is about joy!

• Jaspertje
  • Laatst online: 14-11 14:17

Jaspertje

Max & Milo.. lief

i2Paq schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 17:47:
[...]
Iemand al eens gekeken naar de plug-in die nodig is om Fortis iDEAL aan te bieden?
Momenteel zijn wij bezig met een implementatie van Ideal, maar ik heb geen plugin nodig hoor...

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-11 13:05

Brons

Fail!

De klant wil iDeal? Nou mooi toch? U vraagt, wij draaien. Je kan de klant natuurlijk wel advies geven maar als hij het zo wil dan is het toch gewoon zo? Heeft een beetje weinig nut om de verantwoordelijkheid van zo'n beslissing op je te nemen.

• Anders
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-11 23:39
basvd schreef op maandag 10 december 2007 @ 23:08:
Het liefste wil mijn klant full-iDEAL gaan, vanwege administratie/facturering/etc...
Dan helpt ie zijn zaak volledig om zeep.

Bij de meeste bedrijven (>eenmanszaak) is het zo dat slechts een handjevol mensen toegang heeft tot de bankpas/bedrijfsrekening, terwijl veel meer mensen (online) producten en diensten mogen aanschaffen - al dan niet nadat ze daarvoor toestemming gevraagd hebben. Die groep zal op rekening willen bestellen. Als je klant zich puur op iDEAL richt kan hij hen vergeten als klant, en dat kan ie zich normaal gesproken niet veroorloven.

Ik spoor veilig of ik spoor niet.

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Jaspertje schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 22:51:
[...]

Momenteel zijn wij bezig met een implementatie van Ideal, maar ik heb geen plugin nodig hoor...
Dat was bedoelt voor als je een reeds bestaande cart zou gebruiken zoals osCommerce, VP-ASP etc.
Voor een webshop die vanaf scratch geschreven wordt is het anders. Ik heb geen idee hoe de connector naar de iDEAL van Fortis er uit ziet, ik weet wel dat de Postbank Advanced erg lastig is in te bouwen in bv. VP-ASP, voor osCommerce is er een goede plug-in met een duidelijke readme erbij.

• Peedy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-11-2024
Ik heb redelijk wat ervaring met iDeal implementeren in from-scratch webshops, en het ING Zakelijk iDeal pakket is bij verre het makkelijkste te implementeren met de duidelijkste documentatie. De ABN Advanced is verschrikkelijk. Alle Easy varianten zijn natuurlijk 'easy', maar daar heb je bijv. geen callback procedure, maar krijg je alleen emailtjes binnen als resultaat (die je uiteraard kan afvangen en uit kan lezen, maar dan kan je net zo goed de advanced nemen).

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:38

SmartDoDo

Woeptiedoe

offtopic:
Tikje naar WI

• basvd
Bedankt voor het terugbrengen van het topic :) Ook aardig wat reacties zie ik inmiddels.

Momenteel is het zo dat de klant het product(en) opstuurt naar zijn klanten met een factuur erbij. Echter is er een paar keer niet betaald, bedrijf failliet oid. En aangezien het om een eenmanszaak gaat met bestellingen van ~€500,- wil hij dit uiteraard voor zijn. Vandaar dat hij aan mij vroeg of ik eens zou willen kijken voor iDEAL implementatie.

Echter ben ik nog eens verder gaan kijken naar aanleiding van jullie reacties. Ik kwam TripleDeal tegen, zij bieden naast iDeal ook de internationale betalingsmethoden als Mastercard, Visa, American Express & PayPal. En verder ook eenmalige machtigingen.

Ik ga denk eens informeren naar de kosten van TriplePay, setup/maandelijks/per transactie etc...

In ieder geval bedankt voor alle reacties.

[ Voor 11% gewijzigd door basvd op 12-12-2007 20:54 ]

• rossecorp
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-09 18:26
Dan helpt ie zijn zaak volledig om zeep.
Ik werk voor een bedrijf met circa 2000 vaste afnemers, omzet circa 17 miljoen euro per jaar. Sinds januari 2002 is bij ons de knoop vrij rigoreus doorgehakt: ofwel via automatische incasso ofwel rembours. Slechts ongeveer 1% (grotere organisaties en inkoopverenigingen) kan op rekening geleverd krijgen. Hoewel automatische incasso natuurlijk niet hetzelfde is als iDeal, is de betalingstermijn nagenoeg gelijk (binnen enkele dagen).

Mijn ervaring is dat de wijze van betalen dient te worden uitgelegd en dat het grootste probleem zit in de (soms ontbrekende) eigen overtuiging dat het noodzakelijk, wenselijk en logisch is: het boter bij de vis principe. In de branche waarin ik werk is het niet ongebruikelijk om binnen 30/45/60 dagen te betalen. Wij zijn absoluut niet bereid om als bank te fungeren en daarvan de risico's te dragen. En dat leggen wij dus zonodig tot in den treure uit.

Als je het uitlegt aan de klant en er voor zorgt dat je het vertrouwen van de klant niet schaadt, zien verreweg de meeste afnemers de redenen hiervan in. Sterker nog: menige klant heeft naar aanleiding van onze betaalmethoden ook gekozen voor een zelfde aanpak.

[edit] Binnenkort gaan wij zeer waarschijnlijk ook iDeal aanbieden als betaalmogelijkheid.

[edit2]
Maar waarom neem je niet contact op met een aantal van 'jouw' klanten en vraag je aan hun of zij intresse in ideal hebben?
Dat is de omgekeerde wereld. "Wilt u binnen een jaar betalen?" Antwoord: "ja, graag. Mag het ook binnen twee jaar?". Ben je zo kapitaalkrachtig dat je voor bank kunt spelen? Je kunt de combinatie van producten en services alleen betaalbaar aanbieden als je je risico's inperkt. O ja, je wilt niet weten hoeveel kleine zelfstandig jaarlijks failliet gaan door het uitblijven van betalingen van klanten. Daar kun je je onmogelijk tegen verzekeren.

[ Voor 21% gewijzigd door rossecorp op 12-12-2007 21:21 ]

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ik denk niet dat het verstandig is om met iDEAL te gaan werken voor B2B.

Ik kan op me werk inkopen wat ik nodig acht, maar betalingen worden geregeld door de boekhouding (ander filiaal).

Ik denk dat er maar weinig werknemers zijn binnen een firma die toegang hebben tot de bankrekening van de zaak. En ook is internetbankieren bedrijfsmatig niet gratis zoals dat voor particulieren is.

Ik heb er een hard hoofd in dat een implementatie een systeem als iDEAL voor 95% van de klanten geen optie is. Puur door het feit dat de afdeling boekhouding niet zit te wachten om ook nog geen bestellingen te gaan doen voor van alles en nog wat. Stuur maar een factuur, da's minder werk, voor beide partijen.

Ey!! Macarena \o/

• curry684
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Guardian Angel schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 21:33:
[...]

Bliep in mijn bedrijf worden alle opties toch echt gebruikt. Zelfs een partij als Dell doet alles bij voorkeur via vooruitbetaling met iDEAL totdat je huge-ass account bent die 25k+ per jaar bij ze spendeert.

Ik ga zelf ook iDEAL aanbieden aan m'n klanten. Prachtig systeem, worden je facturen een keer op tijd betaald ipv dat ze ze handmatig in moeten leggen. Als ze dat niet willen: prima, maken ze het zelf maar over. Choices.

[ Voor 18% gewijzigd door curry684 op 13-12-2007 01:22 ]

Professionele website nodig?

Pagina: 1