[OS X] Gebruik van leestekens

Pagina: 1
Acties:
  • 2.098 views sinds 30-01-2008

• basvcds
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-01-2024

basvcds

Multimonitormannetje

Topicstarter
Ik ben nu al een hele tijd overgestapt van win naar mac, maar ik kan maar niet uitvinden hoe ik als vanouds leestekens kan gebruikt. Onder windows was het voor mij normaal dat als ik een 'é' wilde invoeren, dit simpelweg deed door eerst een " ' " in te voeren, en daarna de letter waar het leesteken boven zou moeten komen. Aan de shortcut "alt - letter" kan ik maar niet wennen. Ik dacht altijd dat dit een normale toetsenbord standaard was, maar ik kom er onder os x maar niet achter hoe ik dit kan instellen..

Heeft iemand misschien wat tips en pointers voor mij ? :)

www.baskoole.com

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

We hebben een hele mooie FAQ hier waar dat allemaal staat uitgelegd: Hoe maak ik in vredesnaam speciale tekens, zoals é, ó, ï, enzovoort?.

Mocht je het oude US International gedrag weer willen hebben, dan zou je een andere keyboardlayout moet inladen: USInternational keyboard layout for Mac OS X.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Dit topic is gesloten.