Toon posts:

Kan het nu wel of kan het nu niet.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
L.S.

Ik wilde graag op de 2e machine 256Mb geheugen zetten, maar volgens de ene zaak kan dat absoluut niet. Zelfs 100Mhz geheugen zou niet kunnen. En nog niet eens 128Mb.
Volgens een ander zaak kan ik dat er gewoon inprikken en schakelt de boel terug.

Het gaat om een ASUS MEL-C moederbord, met een 66Mhz bus , 64Mb DIMM Sdram 9 chips en 3,3 volt (power level). Ik heb in de BIOS gezien dat je 10nS en 12nS kan schakelen, net zo als ECC en NON ECC.

Het is een Celeron socket370 met een 440LX AGP Chipset en er staat op een ander IC Intel PII X4 Chipset.

Wie kan me nu eens echt van de problemen afhelpen. Het begon met een videokaart die na 1,5 uur sneuvelde en een dag later krijg ik dit te horen.

Dit kan mijn hart niet meer trekken g.v..
Het hele zaakje is van december 1999 en de laatste bios upgrade van mei 2000. Het zal toch niet zo zijn dat ik elk jaar nieuwe systemen moet kopen He, want dan ga ik bloemen kweken en donder de boel het raam uit.

Groeten

• jellyshock
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-08 08:56

jellyshock

ik weet het niet hoor, maarrrr

kijk ns op de site van asus:www.asus.com.tw/products/Motherboard/Pentiumpro/Mel-c/spec.html
daar vindt je deze info:
3x 168-pin DIMMs Sockets Supports up to
768MB 3.3V SDRAM
me dunkt dat 256 mb wel moet kunnen :7

aAarGhh

Verwijderd

Topicstarter
Goedenmiddag Jellyschock,

Sorry maar ik mag van iemand geen quotingen meer laten staan :)

Daar ben ik geweest, en ook in het boekje staat dat verhaal. Maar bij Mycomzeggen ze dat het helmaal geen probleem geeft, en van einstein (zaak in computer spul) zeggen ze dat ze nog nooit mijn moederbord hebben zien werken met 100 en 133Mhz geheugens. En als het zou werken gaven ze me weinig kans dat zelfs 128Mb het zou redden.

Dus ik snap er de ballen meer van.
Want dat zou betekenen dat je elk moederbord eigenlijk weg zou kunnen gooien na een paar maanden. Geen wonder dat er weinig gedaan word tegenwoordig met computers, alleen maar om de twee of drie maanden de hele boel vervangen en de rest van het jaar windows installeren. (ik heb het gevoel dat we allemaal zwaar genaaid worden door de computer industrie) :(

Maar toch bedankt voor je advies, want zelf kom ik er helemaal niet meer uit.

Groeten uit Spaarndam

• 8-Track
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-04 15:54

8-Track

Koop het bij Mycom en vraag of het terug mag brengen als het niet werkt, ze doen daar nooit zo moeilijk over bij die zaak...

Ze hebben zowiezo een '8 dagen met bon terugbreng regeling' geloof ik...

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:23

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Gewoon kopen, als het niet werkt kan je het gewoon weer omruilen binnen 8 dagen na aankoop. :)

Whatever.