Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Meerdere items weergeven en daarbij detailinfo van één item

Pagina: 1
Acties:

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-11 21:03
Ik ben bezig met een ontwerp voor een eenvoudige website voor een winkel die graag items wil laten zien.

Ik zou graag de website zo ontwerpen, dat er links de verzameling items getoond wordt, en rechts detail-informatie van een geselecteerd item: een grotere foto en informatie over het item.

Ik dacht dit simpel op te lossen door een table neer te zetten en cell/div te vullen met items en die dan d.m.v. CSS de overflow eigenschap mee te geven, zodat er een scrollbar getoond wordt.

Afbeeldingslocatie: http://piethein.homeip.net/~arnout/meuk/screenshot_items.jpg

Nu is het probleem: hoe kan ik rechts een grotere foto laten zien? Dien ik hiervoor een stukje javascript te maken, die dynamisch de rechterkant vult? Of is het beter een iframe (:?) te gebruiken?

Wat ik wil voorkomen, is dat de pagina opnieuw geladen moet worden; immers dan is de positie van de scrollbar weer terug bij af.
Ik heb al flink zitten zoeken maar vind niet zo 1-2-3 een voorbeeld hoe dit probleem op te lossen. Alvast bedankt :).

[ Voor 1% gewijzigd door Arnout op 10-12-2007 21:38 . Reden: rechts vs. links blijft moelijk ]

Verwijderd

Ik zou voor een AJAX-oplossing gaan. Met de tutorials die je kunt vinden kom je er al gauw achter hoe je een pagina laad met AJAX en deze vervolgens in de div plaatst :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 december 2007 @ 21:20:
Ik zou voor een AJAX-oplossing gaan. Met de tutorials die je kunt vinden kom je er al gauw achter hoe je een pagina laad met AJAX en deze vervolgens in de div plaatst :)
Wat biedt Ajax hier voor meerwaarde? Van tevoren is bekend welke afbeeldingen eventueel vergroot moeten worden, en zo te zien gaat het niet om enorme aantallen...

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-11 21:03
Het gaat niet om duizenden items, maar honderd items is niet ondenkbaar. Dat aantal lijkt me teveel om d.m.v. bijv. pre-loading alvast in te laden zodat ik daarna met javascript het item rechts toon.

Verwijderd

100 is echt helemaal niet veel. Je hebt zo een simpele array geladen met alle benodigde gegevens. Waarom zou je complexiteit toevoegen als de boel niet echt heel interactief is?

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 december 2007 @ 21:21:
[...]

Wat biedt Ajax hier voor meerwaarde? Van tevoren is bekend welke afbeeldingen eventueel vergroot moeten worden, en zo te zien gaat het niet om enorme aantallen...
Je geeft het zelf al aan, met AJAX heb je geen preloading van de images (hoeveel het er ook mogen zijn). Maar de keuze wel of geen AJAX zal altijd voor iedereen persoonlijk zijn. Het lijkt mij iig een goede optie om het te doen, als ik het goed begrijp gaat het niet alleen om de afbeeldingen maar ook omschrijving etc van het product dat moet worden opgehaald. Ik zou dan geen betere optie weten als je geen pagina refresh wilt eigenlijk?
Pagina: 1