RAID op MSI P6N SLI-FI

Pagina: 1
Acties:

• Nipje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-01 12:37
Ik heb sinds kort een nieuwe computer thuis staan, en ben al een tijdje aan het kloten om me raid settings nou goed te krijgen ...

Het probleem is dat voor mij het boekje heel erg onduidelijk is dat bij het moederbord zit. Ik loop dan ook echt helemaal vast.

Ik kan in me bios gewoon NIET vinden hoe ik raid nou aan zet, en een raid level kan kiezen. Raid0,1 etc dus.

Is er IEMAND die me even mee kan helpen via msn of iets dergelijks ? dan kan ik mijn pc verder installeren.

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:27
MSI P6N SLI-FI, nForce 650I SLI (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID, 1394) ??

Waars. na het laden van je Bios krijg je een extra bios van je raid controller, hier moet je via een toetsencombinatie erin komen. (word meestal weer gegeven op het beeld wat de combinatie is.

• Nipje
hmm ik ben er al zo goed als uit, sorry voor het starten van de topic .......

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:27
Nipje schreef op maandag 10 december 2007 @ 21:28:
hmm ik ben er al zo goed als uit, sorry voor het starten van de topic .......
geef even je oplossing...
voor toekomstige zoekende.

• Nipje
ok, ik adcht dat ik de oplossing had, maar ik heb het niet.

Ik probeer nu vista te installeren en volgens de handleiding moet ik nu een floppy maken met de RAID drivers.

Boekje legt mooi uit waar die drivers staan op me CD, maar ze staan er helemaal niet op. Boekje geeft een RAID mapje aan, en ik heb allene maar een IDE mapje.

Kortom ik heb nu geen RAID drivers en kan nog niet verder :S

edit

of is het zo dat vista dit niet nodig heeft, en dat daarom alleen de IDE drivers er op staan voor het geval je xp hebt ofzo ?

Zo niet weet iemand dan de RAID drivers te vinden voor dit moederbord .. op de MSI site zelf kan ik ze niet vinden

[ Voor 24% gewijzigd door Nipje op 10-12-2007 21:51 ]

• Nipje
ok het is gelukt. FF goed gezocht op MSI site en de raid drivers voor vista gepakt.
Pagina: 1