Beste tweakers.. het volgende.
Ik werk sinds juli 2007 bij DHL op schiphol-Rijk. Dat doe ik via het uitzendbureau Manpower.
De reden dat ik daar werk is omdat het lekker verdiend, vooral met de toeslagen in het weekend. (150% zat en 200% zon.)
Nou krijg ik afgelopen zaterdag een brief thuis van me uitzendbureau, met daarin de mededeling: dat de uurlonen worden bijgesteld ivm. een nieuwe CAO.
Ten eerste de brief:
Jaar:--------------------------Was:--------------------Moet zijn:
22 / 22+-----------------------9,38---------------------9,01
21--------------------------------8,91--------------------8,11
20--------------------------------8,44--------------------7,21
19--------------------------------7,97--------------------6.76
18--------------------------------7,50--------------------6,31
17--------------------------------7,04--------------------5,86
Mijn leeftijd is 20. Kijkend naar de tabel is mijn uurloon maar liefst met €1.23 gedaald.
Dat is 14,5%
Zoals ik in de brief staat gaat het nieuwe uurloon in wk49 (vorige week) al in. Terwijl ik die brief pas vorige week zaterdag (8dec) heb gekregen
. (andere collega van mij ook) Dat is toch te zot voor worden?
Mij vraag aan jullie is: Kan dit zomaar?
Ik werk sinds juli 2007 bij DHL op schiphol-Rijk. Dat doe ik via het uitzendbureau Manpower.
De reden dat ik daar werk is omdat het lekker verdiend, vooral met de toeslagen in het weekend. (150% zat en 200% zon.)
Nou krijg ik afgelopen zaterdag een brief thuis van me uitzendbureau, met daarin de mededeling: dat de uurlonen worden bijgesteld ivm. een nieuwe CAO.
Ten eerste de brief:
Ten tweede de Bruto uurlonen tabelBeste werknemer,
Vanaf augustus 2007 is een CAO akkoord bereikt over de CAO voor DHL. Dit betekend dat alle uitzendkrachten die vanaf augustus 2007 zijn begonnen, een verkeerd bruto-uurloon hebben gekregen. Namelijk een te hoog bruto uurloon. Dit houdt dus in dat iedere nieuwe uitzendkracht vanaf augustus te veel betaald heeft gekregen waaronder jij.
Vanaf aanstaande maandag zal het huidige bruto uurloon van start gaan. Dit houdt in dat dit bruto uurloon in week 49 operationeel zal zijn.
Het juiste bruto uurloon staat op de volgende pagina.
Mochten er nog vragen zijn, dan veneem ik dat graag.
Exuces voor het ongemak,
Met vriendelijk groet,
.................
.................
Consultant Manpower
Jaar:--------------------------Was:--------------------Moet zijn:
22 / 22+-----------------------9,38---------------------9,01
21--------------------------------8,91--------------------8,11
20--------------------------------8,44--------------------7,21
19--------------------------------7,97--------------------6.76
18--------------------------------7,50--------------------6,31
17--------------------------------7,04--------------------5,86
Mijn leeftijd is 20. Kijkend naar de tabel is mijn uurloon maar liefst met €1.23 gedaald.
Dat is 14,5%
Zoals ik in de brief staat gaat het nieuwe uurloon in wk49 (vorige week) al in. Terwijl ik die brief pas vorige week zaterdag (8dec) heb gekregen
Mij vraag aan jullie is: Kan dit zomaar?