Toon posts:

Linksys WRT350N niet met adsl?

Pagina: 1
Acties:
  • 173 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een router een LINKSYS WRT350N en hier zit enkel een ethernet connectie in als connectie met het internet. Nu heb ik een ADSL connectie en deze past hier niet in omdat het via een RJ11 loopt.

Is er een manier om toch deze router te kunnen gebruiken, buiten het overstappen van adsl naar breedband bv telenet.

Greetz,

Dries

• L01
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-03 15:17

L01

Als het goed is heb je een adsl modem, vanaf die adsl modem trek je een kabel (rj45) naar de WRT350N. Die kabel stop je in het ethernet gat van de WRT350N.

Andere pc's koppelen.

Klaar!

[ Voor 7% gewijzigd door L01 op 10-12-2007 19:51 ]

Hi, I'm a signature virus. Put me in your signature to help me spread.

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Nee dit is een router waar geen modem in zit gebouwd. Deze router kun je alleen gebruiken i.c.m. ADSL als je er een los modem voor zet. Je kunt de router dan gebruiken om het internet te verdelen naar je (draadloze) clients.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, en wat voor instellingen moet ik dan nemen in de router imv connectie maken? Via PPOE of iets anders?

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op maandag 10 december 2007 @ 19:57:
Ok, en wat voor instellingen moet ik dan nemen in de router imv connectie maken? Via PPOE of iets anders?
Je hebt toch al verbinding met internet via een adsl modem? dan hoef je niet meer met PPOE te rommelen.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Topicstarter
ik kan kiezen bij mijn router uit:

- Automatic configuration ( DHCP )
- Static IP
- PPPOE
- PPTP
- L2TP
- Testra Cable

• ik222
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 10 december 2007 @ 19:57:
Nee je modem regelt de connectie met het internet.

Zit er in je modem ook al een routerfunctie? Dat is namelijk wel van belang voor hoe de linksys ingesteld moet worden....

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Volgens mij zit je nu bij de WAN kant van het verhaal te kijken, terwijl je op die poort helemaal niets moet aansluiten.

Zoek anders eens op het forum; [search=router achter adsl modem] ofzo. We hoeven toch niet alles voor te kauwen voor je?

• ik222
  • Niet online
Gunner schreef op maandag 10 december 2007 @ 20:22:
Volgens mij zit je nu bij de WAN kant van het verhaal te kijken, terwijl je op die poort helemaal niets moet aansluiten.

Zoek anders eens op het forum; [search=router achter adsl modem] ofzo. We hoeven toch niet alles voor te kauwen voor je?
Ik weet alleen niet zeker of de TS een modem heeft met routerfunctie, het zou ook nog kunnen dat het een bridged modem is natuurlijk en dan is die WAN kant wel belangrijk....

[ Voor 0% gewijzigd door ik222 op 10-12-2007 20:45 . Reden: typfoutje veranderd ]

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

ik222 schreef op maandag 10 december 2007 @ 20:40:
[...]

Ik weet alleen niet zeker of de TS een modem heeft met routerfunctie, het zou ook nog kunnen dat het een bridged modem is natuurlijk en dan is die WAN kan wel belangrijk....
Nee dat weet ik ook niet, maar de info uit de TS is zo verschrikkelijk mager....

Pagina: 1