Groot probleem: fujitsu siemens amilo pi 2530 doet niks...

Pagina: 1
Acties:
  • 359 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• JefSnare
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-11-2020
Geachte mede-tweakers,

Bij een feestje vorige zaterdag is er bier over de laptop van me maat gekomen, 2 á 3 seconden lang op de linkerhelft van het toetsenbord.

De laptop viel meteen uit, en we hebben logischerwijs meteen de accu en spanning eraf gehaald.
Daarna hebben we hem een uurtje laten drogen, daarna deed hij het wel, maar liep vast bij het booten van Windows.

Hij heeft hem nu 2 dagen laten drogen, maar hij doet nu helemaal niks meer. De stroomadapter maakt herrie zodra de laptop aangaat, tevens als de netadapter aangesloten is.
Helemaal geen reactie van het mobo, geen piepjes helemaal niks.

Wat nu te doen, sleutelen gaat lastig worden, garantie wil ik niet verkloten. Daarnaast is de laptop snel weer nodig.

Hierbij ook even de specs: ;)
Core 2 Duo T5250 1,5 GHz
2048 Mb
160 GB
15,4 "

Ik hoop op een snelle reply ;)

Gr. Jeffrey

Twitter Flickr

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Als er nog garantie opzit opsturen en het beste hopen?

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05-2025
Qua garantie geef ik je weinig kans. Wellicht dat een inboedel/WA-verzekering uitkomst kan bieden?

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:03
RemcoDelft schreef op maandag 10 december 2007 @ 21:19:
Qua garantie geef ik je weinig kans. Wellicht dat een inboedel/WA-verzekering uitkomst kan bieden?
Idd, garantie geldt alleen bij fabricagefouten. Tenzij je zo'n "nutteloze" verzekering bij de Mediamarkt hebt afgesloten?
Inboedelverzekering inschakelen en een nieuwe kopen lijkt de beste oplossing |:(

• JefSnare
yorroy schreef op maandag 10 december 2007 @ 21:25:
[...]

Idd, garantie geldt alleen bij fabricagefouten. Tenzij je zo'n "nutteloze" verzekering bij de Mediamarkt hebt afgesloten?
Inboedelverzekering inschakelen en een nieuwe kopen lijkt de beste oplossing |:(
Tja, ik denk dat dat de beste oplossing is, repareren lijkt mij veel te duur...

Twitter Flickr

• Paquito
  • Niet online
Spreek dan zijn aansprakelijkheidsverzekering aan. Inboedelverzekering ligt niet zo 1-2-3 vast dat ze het zomaar vergoeden.

Ik zou me als andere optie gewoon van de domme houden en ding opsturen voor garantie. FSC zijn toch al een stel prutsers, grote kans dat ze hem gewoon repareren. :+

[ Voor 65% gewijzigd door Paquito op 10-12-2007 22:55 ]

• eSCe
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-01 10:24
Je had dit waarschijnlijk kunnen voorkomen door hem volledig te laten uitdrogen, in 1uur tijd kan hij onmogelijk droog geweest zijn.
Ik vermoed dat er nog vocht in zat en hij hierdoor kortsluiting gemaakt heeft.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:37
Ik zou hem gewoon openmaken en dan oxidatie verwijderen e.d.

• Paquito
  • Niet online
idd en dan opsturen. :)

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Dit is geen probleem dat hier in CSL thuishoort. :)

Hoe dan ook is dit een 100% verzekeringskwestie. Degene die er bier overheen gooide, al of niet per ongeluk, moet aansprakelijk worden gesteld. Normaliter doet de verzekering van de eigenaar van de laptop dit. Kortom, verzekeringsagent of -maatschappij bellen en vooral niet kloten met dat ding.

[ Voor 9% gewijzigd door Guardian Angel op 10-12-2007 23:09 ]

ARME AOW’er

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-01 21:15

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

DukeBox schreef op maandag 10 december 2007 @ 23:00:
Ik zou hem gewoon openmaken en dan oxidatie verwijderen e.d.
hoe de *(&#(#% wil je corrosie/oxidatie verwijderen????!!!! al die kleine printplaten kun je echt niet even schoonschrobben en daarnasat, kortsluiting heeft waarschijnlijk iets gemold (chip ofzo) wat niet te repareren is.

Aansprakelijkheidverzekering is het beste; degene die bier er overheen kijlde moet dus zijn verzekering betalen.

T60P Widescreen

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:37
Glasvezel kwastje..

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Je bent nummer zoveel die dus zegt openmaken dat ding en schoonmaken maar er gemakshalve vanuit gaat dat het gaat lukken én dat de verzekering toch wel betaalt als het niet wil lukken. Helaas voor jou en anderen, daar trapt de verzekering dus niet in.

Helaas maar weer herhalen wat ik zei: dader aansprakelijk stellen en de verzekering betaalt. (let wel, meestal de dagwaarde van het ding.)

ARME AOW’er

• JefSnare
Ja wat ik zeker NIET wil gaan doen is eraan kloten. Ik ben veel te bang dat de laptop (3 maanden oud) helemaal stuk gaat.

Ik ga degene die aansprakelijk is voor het bier geval aansprakelijk stellen bij de verzekering en laat de verzekering ernaar kijken. Taxatie was gisteravond binnengekomen, dagwaarde is €567,69.

Bedankt voor jullie hulp ;)

Twitter Flickr

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
JefSnare schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 07:53:
Ja wat ik zeker NIET wil gaan doen is eraan kloten. Ik ben veel te bang dat de laptop (3 maanden oud) helemaal stuk gaat.

Ik ga degene die aansprakelijk is voor het bier geval aansprakelijk stellen bij de verzekering en laat de verzekering ernaar kijken. Taxatie was gisteravond binnengekomen, dagwaarde is €567,69.

Bedankt voor jullie hulp ;)
Taxatiewaarde is hier helemaal niet aan de orde lijkt me. De aansprakelijkheidsverzekering vergoed de reperatiekosten. Als de reperatiekosten meer dan 2/3 van de nieuwwaarde zijn, vergoed de verzekeraar nieuwwaarde.

Ik heb eenzelfde geintje gehad met een Sony Vaio laptop. De verzekering van mijn vriendin heeft netjes betaald.

De inboedelverzekering is ook een optie als je een van buitenkomende onheilendekking hebt. Meestal zit hier wel een eigen risico aan gekoppelt. Succes in ieder geval.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:59
JefSnare schreef op maandag 10 december 2007 @ 19:38:
De laptop viel meteen uit, en we hebben logischerwijs meteen de accu en spanning eraf gehaald.
Daarna hebben we hem een uurtje laten drogen, daarna deed hij het wel, maar liep vast bij het booten van Windows.
Wel een heel uurtje laten drogen _/-\o_ . Grote kans dat je hem daarmee hebt gemold. Toen ik mijn laptop had vorozien van ranja liep er na een uurtje nog steeds water uit |:(

Nogmaals een tip voor iemand met zo'n geval die dit topic via de search vind:
Wees niet nieuwschierig en laat je beestje met rust voor minimaal 3 dagen

Maar klinkt idd gewoon als kortsluiting als je adapter ook al raar doet... Veel suc6 met je verzekering..
Pagina: 1