Zijn die er enzoja waar? En er moet makkelijk een aansturing voor te maken zijn/ er al zijn voor onder Linux.
ja wij hebben er geloof ik 1 thuis, die kan acht lampen (of andere apparaten) aan en uit schakelen geloof ik. m'n vader heeft dat toen besteld bij zo'n tijdschrift, elektuur heet dat. Met een progje onder dos
een interface kaart dus.. ze zijn onder andere verkrijgbaar als velleman kit (zelf solderen). verkrijgbaar bij display elektronica. als je 220 wil schakelen heb je ook nog een bijbehorende triac kaart of relais kaart nodig.
Het maximaal schakelbare vermogen hangt helemaal af van de type relais wat je neemt. Aangezien de meeste relaiskaarten geleverd worden met 5A-typen, moeten die 200 wattjes geen probleem opleveren
Waar kan ik die dingen dan krijgen?? Ik heb ff gezocht, maar niets gevonden, alleen 12V 2A, en dan moet ik er nog weer relays achter gaan hangen, en dat doe ik het liefst niet, want hoe meer mechanische dingen, hoe meer kans op kapot gaan...
ok ik zal es aardig doen:
uit de velleman catalogus:
interface card:
16 optisch gescheiden digitale in/uitgangen (zelf te kiezen of een poort een in of uitgang is)
9 hoge precisie analoge uitgangen
4 analoge ingangen
aansluiting via printerpoort (bestaande printer kan blijven)
ralais kaart: 3 A (bij 230 volt dus max 690 watt)
4 relais uitgangen
of triac kaart (als er snel geschakeld moet worden) ongekoeld 1.5 A, gekoeld 4 A (dus met heatsink erop) 4 triac geschakelde uitgangen
interface: 219 piek
relaiskaart: 37,50
triackaart: 37,50
dit is dus alles zelf solderen, de componenten komen als bouwkit.
verkrijgbaar o.a. bij display electronica.
uit de velleman catalogus:
interface card:
16 optisch gescheiden digitale in/uitgangen (zelf te kiezen of een poort een in of uitgang is)
9 hoge precisie analoge uitgangen
4 analoge ingangen
aansluiting via printerpoort (bestaande printer kan blijven)
ralais kaart: 3 A (bij 230 volt dus max 690 watt)
4 relais uitgangen
of triac kaart (als er snel geschakeld moet worden) ongekoeld 1.5 A, gekoeld 4 A (dus met heatsink erop) 4 triac geschakelde uitgangen
interface: 219 piek
relaiskaart: 37,50
triackaart: 37,50
dit is dus alles zelf solderen, de componenten komen als bouwkit.
verkrijgbaar o.a. bij display electronica.
Verwijderd
Het kan nog goedkoper...
Voor F 150,- bouw ik de interface!!
(met optische Solid State relais, 220V 8A, max 4 kanalen)
Interface voor de printerport.
Voor F 150,- bouw ik de interface!!
(met optische Solid State relais, 220V 8A, max 4 kanalen)
Interface voor de printerport.
het aanbod van incredible is interessant als je zelf niet kan solderen, maar als je dat wel kan zou ik voor de velleman gaan. wel iets duurder, maar de uitbreidingsmogelijkheden zijn veel groter.
je hebt sowieso meer in en uitgangen, en je kan later meer relais/triackaarten kopen of eventueel nog meer interface kaarten, je kan er drie samen gebruiken.
je hebt sowieso meer in en uitgangen, en je kan later meer relais/triackaarten kopen of eventueel nog meer interface kaarten, je kan er drie samen gebruiken.
Pagina: 1