[Beamer] Vragen i.c.m. met laptop.

Pagina: 1
Acties:

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-05 16:25
Hallo,

Ik heb een paar vragen. Voor een schoolvoorstelling moet ik video regelen, en dat wil ik d.m.v. laptop en beamer doen.

Welke aansluiting moet ik hebben voor laptop-beamer. Ik dacht zelf Male-Male, maar dat weet ik dus niet zeker. heb overigens wel op google gekeken, maar ik kan niet echt duidelijke plaatjes vinden.

Tweede, Gaat er veel signaalverlies komen door dat ik er een laptop achter gooi. Het wordt wel een afgeschermde kabel (dus dikke kabel). Ik wil namelijk waarschijnlijk een 30m kabel gaan halen.

Derde: Trekt de laptop Graka (Ati ding) het om op 1 scherm (beamer) dvd's af te spelen en op de andere de Powerdvd control-center (aka, afstandbediening op het scherm)?

[ Voor 16% gewijzigd door BlackWhizz op 10-12-2007 19:23 . Reden: To the point komen. ]

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:37
1e Mijn Infocus beamer zit een speciale kabel bij dus je kunt niet alles erin stoppen. (Soort DVI variant) om hem te verlengen moet je dus een female (voor in je laptop) en male (voor aan beamer kabel) 2e je kunt VGA tot ong max 6 meter dus 30 meter gaat niet lukken heb je speciale UTP-VGA boxjes voor nodig.
3e Dat moet geen probleem zijn alleen als je onder een dvd andere dingen gaat doen op je laptop scherm trekt je CPU het niet en gaat de DVD stotteren. Een afstandsbediening op het laptop scherm moet geen probleem zijn..

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-05 16:25
Jim423 schreef op maandag 10 december 2007 @ 20:58:
[..]

2e je kunt VGA tot ong max 6 meter dus 30 meter gaat niet lukken heb je speciale UTP-VGA boxjes voor nodig.

[..]
Hangt dat niet af van de resolutie die je gebruikt?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Als 15 meter kan moet 30 ook wel kunnen, gewoon even proberen

een beamert heeft bijna altijd net als een monitor een female aansluiting . dus idd male male

Iperf

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:11

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Puur afhankelijk van de signaalsterkte van je VGA_uitgang op de laptop.
Waarschijnlijk is deze te zwak om op deze manier 15+ meter te halen.

Een repeater ertussen en 30 meter zou haalbaar moeten zijn; zo deden ze het ook op de hogeschool altijd.

Doorgaans heb je voor notebook-beamer een male-male kabel nodig; denk gewoon altijd aan de aansluiting op de apparatuur. Op de laptop en beamer zitten meestal van die blauwe (vrouwelijke) connectors; dat is altijd vrouwtje :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Weet je wel wat voor beamer je gaat gebruiken? Niet eens alle beamers hebben VGA..die van mij heeft alleen DVI en dan heb je wel een hetero kabel nodig..die van mijn broer heeft alleen VGA en dat is wel een homo kabel :P

Ik heb een 15m VGA kabel en dat werkt prima (gebruik het alleen nooit).

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Pagina: 1